У традиційний для себе депутатський день міські обранці зосередилися на трьох питаннях, присвятивши їм робоче засідання міської ради. Ними були обрані розгляд виконання Програми розвитку міського електротранспорту на 2008-2015 роки, функціонування та перспективи розвитку ринків міста й ознайомлення з роботою житлово-експлуатаційної контори №5. Головував на засіданні секретар міської ради Костянтин Чернилевський, а згодом його змінив один з найдосвідченіших депутатів Сергій Мандзій, який очолює постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку, промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики та підприємництва.
У традиційний для себе депутатський день міські обранці зосередилися на трьох питаннях, присвятивши їм робоче засідання міської ради. Ними були обрані розгляд виконання Програми розвитку міського електротранспорту на 2008-2015 роки, функціонування та перспективи розвитку ринків міста й ознайомлення з роботою житлово-експлуатаційної контори №5. Головував на засіданні секретар міської ради Костянтин Чернилевський, а згодом його змінив один з найдосвідченіших депутатів Сергій Мандзій, який очолює постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку, промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики та підприємництва.
Показником виконання будь-якої програми є, як відомо, статистика. Саме її лаконічні цифри стали основним документом для обговорення. Так, кількість працівників ХКП “Електротранс” порівняно з базовим 2007-м і серединою нинішнього року скоротилася з 1035 до 844 осіб, а середня заробітна плата зросла трохи більше, ніж на 1000 гривень. Парк тролейбусів зі 130 одиниць зменшився до 119, натомість дохід на один кілометр пробігу збільшився з 2,07 до 3,83 гривні. За весь період дії Програми до парку було придбано два тролейбуси, вісім автобусів та один кузов тролейбуса. Щоправда, це сталося впродовж двох перших її років. Показовими є цифри, які визначають і характеризують головні проблеми підприємства. Зокрема, коефіцієнт співвідношення пільгових безплатних і платних пасажирів становить 1,53 у нинішньому році, наприклад, у 2008-ому році він складав 1,01, а рік потому — 0,95. Між тим рівень відшкодування проїзду пільговиками з державного бюджету у вигляді субвенцій з майже 12 мільйонів гривень у 2009 році зріс лише до 15,2 мільйона, хоча, виходячи з коефіцієнта 1,53, мав би складати понад 18 мільйонів. Відтак додаткову допомогу підприємству змушений надавати бюджет міста. Зокрема, компенсація обслуговування пільговиків здійснюється щорічно і за період дії Програми сягає 6,4 мільйона. Крім того, фінансова підтримка підприємства за ці роки склала понад 37,5 мільйона гривень. Це свідчення того, яку увагу приділяє міська влада комунальному електротранспорту — найдешевшому та екологічно найбезпечнішому. Цього року, наприклад, оголошений тендер на закупівлю двох тролейбусів, фінансова допомога за перше півріччя з міського бюджету склала понад 337 тисяч гривень і має зрости до кінця року до 7,3 мільйона. Натомість самофінансування власним коштом передбачене у сумі понад шість мільйонів. У 2008 році, для порівняння, ці кошти склали лише 3,8 мільйона.
Відзначивши стабільність роботи ХКП “Електротранс”, депутати акцентували на тому, що на підприємстві нині продовжується практика економії енергоресурсів, поліпшення побутових умов для роботи, заміна природного газу на альтернативні джерела тощо. Йшлося однак і про загальні проблеми пасажирських перевезень у місті: розмежування зупинок тролейбусів і автобусів з маршрутками, подальше їх облаштування, виділення додаткових “карманів” тощо. Як позитив, відзначалася поступова заміна старих автобусів і маршруток на нові транспортні засоби. Деякі з пропозицій депутатів були оформлені як протокольні доручення для виконання.
Актуальним питанням для міської ради залишаються функціонування ринків та їхні перспективи. Інформувала учасників засідання на цю тему начальник управління торгівлі Валентина Москалюк. За її інформацією, на території міста діють 41 ринок, 17 торгових рядів і 10 торгових майданчиків. Щоденно на речових ринках, на яких встановлено 18800 контейнерів, перебувають понад 30 тисяч відвідувачів. Діяльність ринків регламентується Правилами торгівлі, затвердженими сесією міської ради. Відповідно до вимог чинного законодавства розроблені та впроваджуються заходи щодо поліпшення умов функціонування ринків, котрі узгоджені з громадською організацією “Асоціація Хмельницьких ринків”. За ними на ринках здійснюються відповідні роботи з ремонту сходів, покрівлі павільйонів, асфальтування, вдосконалення системи електропостачання, протипожежної безпеки тощо. Відповідно комунальні підприємства міста виконали роботи з будівництва та ремонту доріг на вул. Геологів, водовідведення, прочищення зливової каналізації та інші.
Управління торгівлі пропонує підприємцям вільні торгові площі у ринкових масивах на Львівському та Старокостянтинівському шосе, вулиці Геологів. Своє завдання вбачає також у “спрямування діяльності стихійних ринків на території міста у цивілізоване русло шляхом вжиття передбачених законодавством конт-рольно-наглядових заходів”, і на покращення взаємин з товаровиробниками, підприємцями і споживачами.
Валентині Москалюк довелося вислухати чимало зауважень і пропозицій від обранців, хоча в засіданні взяла участь лише невелика частина депутатського корпусу, що стало традиційним для нинішнього скликання. У такому ж складі відбулося інформування начальником ЖЕКу №5 Михайлом Блідним про роботу свого підприємства, яке обслуговує 175 житлових будинків, де мешкають майже 18 тисяч хмельничан. Розповівши про масштаби вже здійснених ремонтних та відновлювальних робіт на суму понад 1,27 мільйона гривень, він зауважив: “І надалі ми не зупиняємося”. Щодо останнього був представлений план робіт на друге півріччя, над яким працює ЖЕК. Інформація депутатів загалом задовольнила. Цим і завершився депутатський день.
Володимир Разуваєв