Соціум

Про президентські вибори і не тільки

Про підсумки президентських виборів та суспільно-політичну ситуацію в місті ми вели розмову з секретарем Хмельницької міської ради Костянтином ЧЕРНИЛЕВСЬКИМ.

 

Про підсумки президентських виборів та суспільно-політичну ситуацію в місті ми вели розмову з секретарем Хмельницької міської ради Костянтином ЧЕРНИЛЕВСЬКИМ.

 

— Костянтине Івановичу, нашу розмову хочу розпочати з обговорення підсумків виборів Президента України. Яким вам бачиться перебіг самого голосування та виборчої кампанії глави держави у нашому місті?
— Сьогодні вже можна констатувати, що виборчий процес у Хмельницькому відбувся без будь-яких надзвичайних ситуацій, порушень громадського порядку. Численні представники кандидатів на пост Президента, вітчизняні та міжнародні спостерігачі, зокрема місія ОБСЄ та представники Європейської мережі організації зі спостереження за виборами (ENEMO), які проводили моніторинг передвиборчої кампанії у місті та перебіг голосування у день виборів, відзначили достатньо високий рівень організації та проведення виборчого процесу, а також відсутність порушень виборчого законодавства у Хмельницькому з боку членів окружної та дільничних виборчих комісій, органів влади.
Хмельничани 25 травня продемонстрували високий рівень громадянського сумління: явка виборців склала 72,5%, це 149 з майже 206 тисяч хмельничан-виборців.
Були певні нарікання з боку спостерігачів та засобів масової інформації на те, що після завершення встановленого законом терміну для проведення передвиборної агітації (з 24.00 23 травня) на території міста ще можна було на електроопорах та рекламних тумбах зустріти агітаційні матеріали. Це дійсно так. Але хочу запевнити, що всі агітматеріали на території міста, розміщені на носіях зовнішньої реклами, відповідно до угод, укладених з власниками носіїв, починаючи з 24.00 23 травня, були зняті. Матеріали передвиборної агітації на електроопорах, рекламних тумбах, стінах будинків тощо у період передвиборної агітації та після її завершення 24 та 25 травня щоденно розклеювались представниками суб’єктів виборчого процесу самочинно та без відповідних угод і дозволів. Комунальні служби міста щоденно знімали такі незаконно розміщені агітаційні матеріали, та на ранок вони з’являлися знову.
Користуючись нагодою, хочу звернутись до місцевих штабів кандидатів, місцевих організацій політичних партій, щоб вони в подальшому дотримувалися норм законодавства щодо передвиборчої агітації.
Окрім білбордів та сіті-лайтів, міська влада щоразу у передвиборчий період встановлює спеціальні стенди для безкоштовного розміщення передвиборчих матеріалів. 27 таких стендів було розміщено в усіх мікрорайонах міста. Тому не треба заклеювати усі паркани та електроопори, адже знімати доводиться працівникам комунальних підприємств.
— Як організаційно міська влада забезпечила виборчий процес?
— Звичайно, з організаційної точки зору будь-який захід, а тим паче подія такої великої суспільно-політичної ваги, як вибори Президента держави, потребує серйозної підготовки. Виборчим законодавством на орган місцевого самоврядування, яким є Хмельницька міська рада, покладено матеріально-технічне забезпечення роботи виборчих комісій та підготовка списків виборців. У місті діяла окружна виборча комісія ТВО №190 та сформовані нею 113 дільничних виборчих комісій: 99 — звичайних та 14 спеціальних (переважно лікарняні заклади). Усі вони були забезпечені приміщеннями, меблями для роботи та проведення виборів, засобами зв’язку, комп’ютерною технікою, сейфами для зберігання списків виборців, бюлетенів та іншої документації, виборчими кабінами і скриньками.
У встановлені законодавством терміни відділ ведення Державного реєстру виборців підготував та передав виборчим комісіям списки виборців. У передвиборний період була забезпечена можливість громадянам перевірити свою присутність у списках виборців та при потребі внести відповідні зміни до них. За кілька тижнів такою можливістю у приміщенні міської ради скористались до чотирьох тисяч людей.
Зрозуміло, у сам процес голосування влада міста не втручалась, оскільки це компетенція виборчих комісій. Депутати міської ради на позачерговій сесії 15 травня ухвалили звернення до керівників місцевих організацій політичних партій, громадських об’єднань із закликом сприяти стабільній та спокійній ситуації в обласному центрі, уникати громадянського протистояння, а до керівників правоохоронних органів звернулися з вимогою посилити роботу щодо забезпечення громадського порядку, охорони прав та свобод громадян, захисту об’єктів, які забезпечують стабільну життєдіяльність міста.
Для надійної охорони громадського порядку на допомогу нашим правоохоронцям були залучені добровільні громадські формування. Тобто влада міста зробила все можливе, щоб вибори Президента України пройшли у нашому місті при спокійній суспільно-політичній ситуації, на високому організаційному рівні, а хмельничани голосували у комфортних і зручних умовах.
Принагідно хочу наголосити хмельничанам, які не змогли знайти себе в списку виборців на дільниці, звернутись у відділ Державного реєстру виборців, який працює з 9.00 до 18.00 з понеділка до п’ятниці, і зробити це ще до наступних виборів.
— Надзвичайно втішає кількість виборців, які прийшли на виборчі дільниці.
— Цьогорічні вибори відбувались у дуже непростий для нашої держави час. Люди розуміють, що нині голов-ним завданням українського суспільства є збереження та закріплення досягнень Революції гідності, відновлення мирного життя, повернення спокою та злагоди у суспільство і найголовніше — збереження єдності нашої держави. А основною передумовою для вирішення цих завдань є формування нових, демократичних інститутів влади в Україні, одним із важливих є посада Президента України. Цим, мабуть, пояснюється достатньо високий показник активності виборців, який зріс порівняно з виборами Президента 2010 року на чотири тисячі осіб. Важливо, що до волевиявлення активно долучилась молодь, яка була ініціатором євромайданівського руху півроку тому. Однозначно тішить, що громада міста виявила себе однією з найактивніших в Україні під час виборів.
— Хотілося б, забігаючи наперед, обмовитись про ще одні ймовірні вибори, які чекають на нас уже за кілька місяців, до органів місцевого самоврядування. Чи є у цьому потреба, на вашу думку, якщо говорити, скажімо, про наше місто?
— Призначення місцевих виборів належить до компетенції парламенту. Тож якщо Верховна Рада ухвалить таке рішення, то, переконаний, вони теж будуть організовані та проведені у нашому місті на належному рівні.
Чи є у них потреба? На мою думку, сьогодні українське суспільство зобов’язане досягти тієї мети, заради якої стояли та гинули на Майдані люди. Ми зобов’язані забезпечити мирне життя і єдність нашої держави, дати адекватну відсіч спробам зовнішніх ворогів розділити Україну, показати та довести світові, який нас підтримує, що ми готові змінювати нашу країну на краще, що не допустимо реставрації того антинародного режиму, який правив нами останні роки. Це можливо лише з обраними демократичним шляхом новими органами влади — як центральної, так і місцевої. Як на мене, зробити це можна, якщо Верховна Рада прийме закон про вибори народних депутатів за пропорційною партійною системою з відкритими списками, і вже восени цього року на його базі провести позачергові парламентські вибори, а в 2015 році — чергові місцеві за такою ж пропор-ційною партійною системою.
Хочу пояснити, чому вважаю доцільним розвести в часі вибори до Верховної Ради та місцеві. Коли громадянам видають, наприклад, п’ять бюлетенів, то це призводить до великих черг, знервованості виборців та членів виборчих комісій. Цю ситуацію ми бачили 25 травня в Києві під час проведення виборів столичного міського голови та депутатів Київської міської ради.
— Ви віднедавна очолюєте депутатський корпус. До цього були депутатом п’ятого та шостого скликань. Зрозуміло, що за цей час добре знаєте колег, спостерігали за їх роботою під час сесій та засідань депутатських комісій. Які нові тенденції з’явились у міськраді після Майдану?
— Весь мій попередній досвід депутатства дає всі підстави стверджувати, що упродовж цього періоду як до Революції гідності, так і тепер міські обранці незалежно від політичної приналежності у своїй роботі, в першу чергу, керуються інтересами виборців. Тобто депутатський корпус міста працював і працює під таким, можливо, трохи пафосним, але абсолютно справедливим і дієвим гаслом: “Інтереси громади — понад усе”.
Злагоджена робота кожного депутата міської ради задля інтересів хмельничан дає можливість вирішувати чимало нагальних, часом дуже непростих питань з різних галузей міського господарства, розв’язувати іноді надзвичайно складні проблеми. Лише 2013 року відбулось 10 засідань сесій міської ради, на яких прийнято 456 рішень та розглянуто 22 місцеві ініціативи, проведено вісім інформаційних днів, де обговорювалось 21 актуальне для міста питання.
— У депутатському корпусі   міськради шостого скликання багато нових облич. Як гадаєте, за результатами майбутніх виборів до міської ради їх побільшає, адже на хвилі Майдану у місті з’явилося немало нових цікавих особистостей?
— Дійсно, революційна хвиля підняла на поверхню політичного життя України і Хмельницького зокрема чимало активних, освічених людей, яким небайдужа доля нашої країни і рідного міста. Майдан пробудив у людях свідомість і патріотичні почуття, зміцнив громадянське суспільство. Переконаний: якщо б хмельничани на наступних виборах до місцевих рад виявили довіру таким людям, то їх поява, зокрема у міській раді, пішла б тільки на користь громаді міста.
Наш кор.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *