Кондуктори зникли, за проїзд платимо електронними квитками… Понад місяць безготівкової оплати проїзду – випробування для пасажирів та усієї команди ХКП “Електротранс”.
За цей період у міських тролейбусах зроблено майже мільйон валідацій. Із них лише 216 тисяч платними пасажирами, решта пільговиками. Тобто, проїзд 77% пасажирів тролейбусів оплачує соціальна служба. І це на 7% більше, ніж у попередні роки.
“Нова система оплати проїзду дає змогу чітко визначити кількість пільговиків, відповідно й суму коштів, які на це витрачаються. Cкажу відверто, що сума коштів, які надходять від платних пасажирів, дещо зменшилася. Але тут потрібно врахувати, що під час пандемії коронавірусу возимо лише сидячих пасажирів”, — зазначає директор ХКП “Електротранс” Сергій Бобух.
Технічне випробування розрахункових електронних приладів відбувалося ще до початку червня. Під час роботи в тестовому режимі виявили, зокрема, можливість погіршення інтернетзв’язку в тролейбусах у певних точках міста. Як наслідок, ТОВ “Фінансова компанія “Герц”, котре забезпечує тролейбуси міста валідаторами, подбало, коли мережа не працює, щоб відбувалося зчитування з карток. Контроль оплати проїзду в міських тролейбусах здійснюють 60 контролерів, по 30 осіб на зміну. Для збереження персоналу в ХКП “Електротранс” їх перекваліфікували з кондукторів. Графіки роботи контролерів постійно змінюються, аби пасажири їх не могли передбачити.
За місяць безготівкового проїзду служба контролю оштрафувала понад 70 пасажирів-”зайців”. Сума штрафу — 240 гривень. З них 120 гривень — це двадцятикратний разовий проїзд, і така ж сума сплачується за адмінпротоколом. Оплатити штраф потрібно негайно банківською карткою чи готівкою. Якщо пасажир відмовляється оплачувати, викликають поліцію, яка змушує це зробити через суд.
“Pозраховуємо на свідомість громадян. Розуміємо, що не всіх, хто не оплатив проїзд, вдасться зафіксувати. Але пасажири мають розуміти, що кожна послуга має бути оплачена. Ці кошти йдуть, зокрема, на заробітну плату працівників нашого підприємства, а це — понад 550 осіб. Також витрачаємо на електроенергію, ремонт транспорту тощо. Тариф на проїзд у Хмельницькому — найменший в Україні”, — зазначив Сергій Бобух.
Ірина Салій