За ці місяці від початку карантину довелося звикати до багатьох змін. Наприклад, до консультацій з лікарем лише по телефону.
Дякувати Богу, час минає, ми адаптовуємося до нових умов і вимог: навчилися носити маски, тримати дистанцію, дезінфікувати руки мало не на кожному кроці. Можливо, багато хто вже й забув про коронавірусну загрозу. Однак це неправильно, бо карантин, хоч і пом’якшено, але продовжено аж до 31 серпня. Тому, попри все, мусимо бути максимально обачними. І гасло “Ваше здоров’я — у ваших руках!” нині дієвий, як ніколи. Треба берегтися, не наражатися зайвий раз на небезпеку, аби не завдавати нашим медикам додаткового клопоту. Вони ж продовжують працювати для нас з вами. І нині, до речі, уже не обмежують консультації з нами лише телефонним форматом.
Коли я минулого тижня зателефонувала в сімейну амбулаторію, мені повідомили, що з будь-якими скаргами можна приходити на прийом до свого сімейного лікаря. Стало якось спокійніше на серці.
Так, наші медики продовжують працювати у звичному режимі, лікуючи хворих.
— Усім, кому необхідно, сімейний лікар видає направлення у стаціонарне відділення, — розповідає директор КП “Хмельницький Центру первинної медико-санітарної допомоги №2” Людмила Головко. — Зверніть увагу — направлення електронне. Перед госпіталізацією обов’язково роблять необхідні обстеження на коронавірусну інфекцію методом ІФА-тестування. Все це безоплатно у спеціально визначені дні. Загалом, надання медичної допомоги у стаціонарних відділеннях нині відлагоджено чітко. На початку карантину були певні труднощі з лікуванням у стаціонарі хворих.
Зрештою, часи розгубленості минули, і нині все стало на свої місця. З впровадженням медичної реформи наша робота стала якіснішою.
— Маєте на увазі реформу первинної ланки медичної галузі?
— Зичайно. Вважаю її успішною. Це відчули і пацієнти, і самі медики. Позитивний ефект для медичних працівників первинної ланки дуже відчутний, адже у них суттєво зросла заробітна плата.
— Чого, на жаль, не можна сказати про реформування вторинної ланки.
— Так, рівень зарплат у них залишився колишнім. Однак впровадження реформи повинно продовжуватися, іншого виходу нема. Якщо звернемо з цього шляху, зайдемо у глухий кут. І держава повинна це розуміти і, можливо, гнучкіше поводитися, коригуючи ті чи інші зміни. Без реформи нам ніяк, адже саме вона повинна забезпечити надання якісної медичної допомоги пацієнтам безоплатно та гідний рівень зарплат медикам.
— Можливо, Людмило Леонтіївно, ви бачите якісь зрушення для пацієнтів на другому етапі реформування?
— Скажу лиш як лікар “первинки”: позитивний приклад (у плані надання медичної допомоги, звичайно, а не хвороби) — надали електронне направлення пацієнту в онкодиспансер, де його прооперували безплатно. Подальше хіміотерапевтичне лікування теж було безкоштовним.
— Що ж, варто жити сподіваннями, що все нам вдасться? До коронавірусу пристосуємося, медичну реформу впровадимо…
— Не просто надіятися, а працювати. Тоді точно нам усе вдасться. І треба берегти медиків, шанувати їхню працю. Наскільки важкою і небезпечною вона може бути, ми всі пересвідчилися під час пандемії COVID-19.
— Дякую, Людмило Леонтіївно, за Ваш оптимізм. Віримо, що від впровадження медичної реформи виграють і пацієнти, і медики.
Тетяна Сікорська