Тролейбуси нині у нашому місті — єдиний вид громадського транспорту, який невтомно перевозить пасажирів. Кількість тролейбусів, які щодня виходять на маршрути, не зменшилася. За словами директора Хмельницького комунального підприємства “Електротранс” Віктора Паламарчука, у робочі дні курсує 74 машини, у вихідні та святкові — 58-62. Водії, кондуктори, пасажири — усі в захисних масках. Щодня дезінфікуються салони тролейбусів, приміщення, де перебуває велика кількість людей, як-от диспетчерські пункти, каси, медпункти. Дезінфікуються також зупинки громадського транспорту. Кондуктори та водії проходять тестування на коронавірус.
Регулярна й сумлінна робота тролейбусників додає комфортності хмельничанам у теперішньому карантинному житті. І за це вони, звісно, вдячні працівникам “Електротрансу”.
Однак з початку запровадження карантину, коли було дозволено перевозити лише 10 пасажирів, виручка підприємства знизилася втричі.
Згодом, коли з 26 березня було дозволено перевозити більше, — 50 відсотків від сидячих місць — ситуація дещо, хоч і несуттєво, поліпшилася.
З 24 квітня, відповідно до рішення штабу з ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації, в місті було запроваджено частковий режим перевезення хмельничан у тролейбусах за спецквитками.
Із 6.00 до 10.00 та з 16.00 до 19.00 тролейбуси перевозять лише пасажирів зі спецквитками. В інші години тролейбусний транспорт працює у звичайному режимі (з дотриманням карантинних заходів).
У “спеціальні” години їхати у тролейбусі можуть лише працівники закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують охорону здоров’я, продовольче забезпечення, урядування та надання найважливіших державних послуг, енергозабезпечення, водозабезпечення, зв’язок та комунікації, фінансові та банківські послуги, функціонування інфраструктури транспортного забезпечення та об’єктів критичної інфраструктури тощо.
І саме в ці години дозволено перевозити кількість пасажирів, яка відповідає 100 відсоткам сидячих місць. Це теж дало певне збільшення щоденної виручки підприємства. Відтепер вона складає 75 тисяч гривень у робочі дні та 35 тисяч гривень у вихідні.
Однак збитки дуже відчутні. “За попередніми підрахунками, втрати за квітень становлять приблизно п’ять мільйонів гривень, — розповідає Віктор Паламарчук. — А нам, найперше, слід виплатити працівникам зарплату, сплатити податки. Треба розрахуватися за використану електроенергію, закупити дизельне пальне, запасні частини. Ми купуємо лише найнеобхідніше, без чого тролейбус просто не може вийти на лінію. Це, наприклад, вугільні вставки, електрощитки, гальмівні колодки тощо. Без підтримки міської влади ми просто не виживемо”.
Як сказав в.о. начальника управління транспорту та зв’язку міської ради Сергій Шепурев, на засіданні бюджетної комісії вирішено виділити ХКП “Електротранс” 5 мільйонів 89 тисяч гривень. Цього поки вистачить для підтримки нормальної роботи тролейбусників. Як розвиватимуться події далі — покаже час, точніше — тривалість карантину.
Між тим ще один позитивний факт у сірих карантинних буднях: 10 квітня на маршрут вийшов оновлений тролейбус. Ремонтники оновили його власними силами на 75 відсотків. Ремонт обійшовся у 575 тисяч гривень.
Віктор Паламарчук зазначив, що новий тролейбус коштує шість мільйонів гривень, тому вигода очевидна, адже ремонтувався тролейбус силами самого підприємства. Повністю оновили підлогу в салоні, пасажирські сидіння, переварили кузов. До всього підходили по-господарськи, аби не витрачати зайвої гривні. І нині оновлений тролейбус справно перевозить пасажирів містом.
Тетяна Кравцова