Невід’ємною складовою розвитку суспільства є наближення якісних послуг до людини, зокрема й адміністративних. Хмельницький Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) сьогодні надає 217 видів адмінпослуг, щороку додаючи нові. Про це розповів начальник управління адміністративних послуг Олексій ХОХЛОВ.
— Олексію В’ячеславовичу, скільки та яких надано послуг через управління за три квартали цього року?
— Станом на 1 жовтня органами виконавчої влади через управління адміністративних послуг надано 62920 послуг, з них реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців — 19340, видача паспортних документів — 4983, послуги, суб’єктом надання яких є Держгеокадастр, — 5358, видача документів дозвільного характеру — 3330, інші послуги — 18752. Ми намагаємось розвиватись та долучати послуги, необхідні людям.
— Які нововведення додались у 2018 році?
— До Дня Незалежності України за сприяння Хмельницької міської ради в управлінні адміністративних послуг розпочато прийом документів на виготовлення паспортів з безконтактним електронним носієм як внутрішніх, так і для виїзду за кордон.
Станом на 1 жовтня за отриманням паспортів надійшли 252 заяви, в тому числі: оформлення та видача паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм — 80, паспорта для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм — 172. Записатися на електронну чергу для подачі документів на отримання цих паспортів можна через офіційний сайт ЦНАП м. Хмельницького. Або ж на попередній консультації в адміністратора сектора з виготовлення біометричних документів відділу надання адміністративних та інших послуг нашого управління. Телефон для довідок (0382) 70-50-64.
З 22 жовтня в управлінні адміністративних послуг розпочався прийом документів на “Надання інформації щодо відповідності місця розташування об’єкта вимогам державних будівельних норм”, суб’єктом виконання цієї послуги є управління архітектури та містобудування департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради. Також розглядається передача повноважень РАЦС.
— Що ще нового плануєте запровадити?
— Оскільки в Україні досі немає загального державного реєстру адміністративних послуг, який би був достатньо функціональним, маємо створити такий на муніципальному рівні. Завдяки комунальному підприємству “Хмельницькінфоцентр” у ЦНАПі впроваджується електронний документообіг, який дозволить майже 50% адмінпослуг отримувати через Інтернет, попередньо створивши особистий кабінет.
— Скільки вдалося заробити завдяки наданим послугам?
— Послуги в ЦНАПі — на безоплатній основі. Їх надають 32 суб’єкти виконання: 12 управлінь міської ради та 20 соціальних структур, які є представниками органів влади. З 2015 року в рамках децентралізації відбулася передача послуг на органи місцевого самоврядування Міністерством юстиції, Держгеокадастром, Державною міграційною службою. Ці послуги (адміністративний збір) можна вважати платними, що закріплено на законодавчому рівні, перераховуються до місцевого бюджету. Щомісяця це приблизно до 2 мільйонів гривень.
— Яка послуга ЦНАПу є найдорожчою?
— Це послуга щодо термінового (до семи робочих днів) виготовлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електрон-ним носієм, яка коштує 810,32 гривні.
— Чи розглядається питання розташування в ЦНАПі представників підприємств-монополістів, наприклад, газ, обленерго тощо?
— Ми обговорювали таку можливість, однак приміщення має недостатню площу для надання послуг і це вносить певні труднощі в нашу роботу. Можливо, питання вирішиться, коли буде зданий новий об’єкт на Кам’янецькій.
— Які найпопулярніші послуги?
— На сьогодні це виготовлення закордонних паспортів. Також до популярних належать реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання; послуги відділу реєстрації бізнесу та дозвільних процедур, реєстрація нерухомого майна, а також послуги, що стосуються архітектури, містобудування та земельних ресурсів.
— Кожен відвідувач може оцінити роботу ЦНАПу. Виходячи з цих оцінок, над чим працюватимете далі?
— За вересень цього року якість наданих послуг оцінили 2947 відві-дувачів, з них позитивно 2910 або 98,74% загальної кількості, негативно — 37 або 1,26%. Негативні оцінки розподіляються наступним чином: 7 або 0,24% загальної кількості — відділ надання адміністративних та інших послуг управління; 9 або 0,31% — відділ дозвільних процедур; 2 або 0,068% — відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління з питань реєстрації міської ради; 16 або 0,54% — відділ реєстрації місця проживання управління з питань реєстрації міської ради; 1 або 0,03% — відділ реєстрації речових прав на нерухоме майно управління з питань реєстрації міської ради; 2 або 0,068% — районний відділ Державної міграційної служби у Хмельницькій області.
Ми намагаємося створити відвідувачам комфортні умови перебування в ЦНАПі: діють електронна черга і дитяча кімната. Працюємо, щоб людина могла записатись до нас на прийом у режимі онлайн, заповнивши заяву, і прийти у ЦНАП у заздалегідь визначену годину. Ряд послуг хочемо перевести в електронний режим, щоб людина могла їх замовити, а потім, прийшовши до нас з документом, який посвідчує особу, одразу ж отримати результат. ЦНАП завжди планувався як єдиний центр, де громадянин міг би отримати всі послуги, які його цікавлять, в одному місці, не бігаючи різними інстанціями по всьому місту чи району, в комфортних умовах, швидко та якісно.
Розмовляла Вікторія СТАНДРІЙЧУК