З 27 грудня у Хмельницькому діє нова транспортна мережа. З’явилися зміни у маршрутах і графіках руху громадського транспорту. Для деяких хмельничан це стало несподіванкою. Виконуючий обов’язки начальника міського управління транспорту та зв’язку Сергій Шепурев розповів про зміни у транспортній мережі, які вже відбулися і ще заплановані.
З 27 грудня у Хмельницькому діє нова транспортна мережа. З’явилися зміни у маршрутах і графіках руху громадського транспорту. Для деяких хмельничан це стало несподіванкою. Виконуючий обов’язки начальника міського управління транспорту та зв’язку Сергій Шепурев розповів про зміни у транспортній мережі, які вже відбулися і ще заплановані.
— Сергію Валерійовичу, в чому переваги оновленої транспортної мережі?
— Проведення транспортної реформи у нашому місті вже має позитивні наслідки. Зокрема до участі в конкурсі вперше не допустили транспортні засоби, переобладнані з вантажних на пасажирські. Збільшилася кількість великогабаритних автобусів. Раніше вулицями міста курсували 22 таких транспортних засоби, а передбачається 32.
У новій транспортній мережі з’явилися сім нових автобусних маршрутів. Зокрема №8 (Озерна — Ракове), №24а (СТ “Аліса” — ПАТ “Хмельницькгаз”), №30а (Озерна — Дубове), №31 (вул. Кармелюка — вул. Свободи), № 39а (Озерна — вул. Залізнична), №55 (Лезневе — Ракове), №58 (“Катіон” — Автостанція №1). Крім того, відбулися зміни у русі деяких автобусних маршрутів. Так, через вулицю Прибузьку вже курсують №20 (“Катіон” — Лезневе) і №54 (Керамзитовий завод — Лезневе-2). Довелося скасувати десять нерентабельних маршрутів, які перевізники утримували за власний рахунок, адже там надзвичайно малий пасажиропотік.
Паралельно прийняли положення про відшкодування витрат на перевезення пільгових категорій населення. Відповідно до нього у великогабаритних автобусах передбачено п’ять місць для пільговиків, у середньогабаритних — три, в малогабаритних — два. За нашими підрахунками, це оптимальне співвідношення для пасажирів і перевізників. На компенсацію витрат за перевезення пільговиків у міському бюджеті передбачено п’ять мільйонів гривень.
З деякими перевізниками, які мають інвестиційний план оновлення власного транспорту, уклали договір на один рік. Якщо вони виконають свої зобов’язання й упродовж 2018-ого перейдуть на великогабаритні автобуси, договір буде продовжений до п’яти років. В іншому випадку їхні маршрути виставимо на повторний конкурс.
— Яка нині ситуація з графіками руху транспорту?
— Поки що є тимчасові незручності з графіками руху пасажирського транспорту. Нова транспортна мережа була запущена напередодні новорічних свят, тому продовжуємо корегувати графіки руху деяких маршрутів. Втім до кінця місяця ця проблема буде вирішена, адже всі транспортні засоби обладнають GPS-навігаторами, підключать до єдиного диспетчерського пункту, розташованого в управлінні транспорту і зв’язку. Тоді хмельничани та гості міста за допомогою мобільних додатків зможуть відстежувати рух громадського транспорту в режимі он-лайн.
Окрім того, ТОВ “Дозор Україна”, яке займається цим питанням, встановить у Хмельницькому п’ять розумних зупинок з інформаційним табло прогнозування часу прибуття громадського транспорту, з Wi-Fi, можливістю підзарядки мобільного телефону й ще додатково десять інформаційних табло. Такі зупинки з’являться впродовж року в місцях з найбільшим скупченням людей.
Щодо тролейбусів, то інформаційні таблички зі старими графіками руху нині знімаються, а на їхньому місці незабаром з’являться нові, адже маршрути і розклад руху електротранспорту теж зазнали змін.
— Розкажіть про різнокольорові таблички в громадському транспорті.
— Щоб хмельничани з вадами зору могли легше орієнтуватися в напрямках руху громадського транспорту, кожна маршрутка й автобус обладнані табличками, в яких напрями руху позначені відповідним кольором. Так, за Озерною закріплений синій колір, Південно-Західним мікрорайоном — блакитний, Раковим — зелений, Лезневим — рожевий, Дубовим — коричневий, Ружичною — фіолетовий, Гречанами — жовтий, Дальніми Гречанами — червоний. Думаю, таке нововведення буде зручним і для звичайних громадян.
— Які плани надалі?
— Найперше, мусимо владнати ситуацію з графіками руху транспорту. Також займатимемося коригуванням транспортної мережі, адже теорія може розбігатися з практикою. До того ж, коли розроблялася нова транспортна мережа, багато хмельничан були пасивними й не висловлювали свої пропозиції. Ситуація змінилися, коли вони вже стикнулися зі зміною маршрутів. Тож мусимо врахувати побажання мешканців міста.
В лютому ще маємо провести сім конкурсів, які з тих чи інших причин не відбулися восени.
Крім того, розглядаємо варіанти впровадження системи електронного квитка. Вже провели низку переговорів з банками та підприємствами, які надають послуги валідаторів.
У результаті хочемо зробити транспортну мережу Хмельницького зручною для пасажирів і вигідною для перевізників.
Розмовляв Андрій ЯЩИШЕН