Соціум

Об’єднала віолончель…

Нині віолончель — невід’ємна складова оркестрів, доповнює музичну палітру низьким проникливим звучанням. Як володіє цим інструментом молодь світу хмельничани могли побачити на міжнародному конкурсі віолончелістів “ProArt-2017”, який 11-14 травня тривав в обласній філармонії. Масштабне дійство зробило філармонію платформою народження нових музичних імен.

 

Нині віолончель — невід’ємна складова оркестрів, доповнює музичну палітру низьким проникливим звучанням. Як володіє цим інструментом молодь світу хмельничани могли побачити на міжнародному конкурсі віолончелістів “ProArt-2017”, який 11-14 травня тривав в обласній філармонії. Масштабне дійство зробило філармонію платформою народження нових музичних імен. Оцінку 40 учасникам фестивалю-конкурсу давало поважне журі, до складу якого входили призер конкурсу віолончелістів Й.С.Баха в Лейпцигу француз Рафаель Піду, професор вищої школи музики у Женеві і вищої школи мистецтв у Берні швейцарець Денис Северин, титулований музикант полька Катажина Полонек, призер міжнародного конкурсу віолончелістів у Женеві китаєць І-Бінг Шу, композитор, віолончеліст, професор кафедри струнно-смичкових інструментів та композиції у Львівській національній музичній академії ім. М.Лисенка Юрій Ланюк, лауреат міжнародних конкурсів киянин Артем Полуденний, голова Київської організації Національної спілки композиторів України, заслужений діяч мистецтв України Ігор Щербаков та лауреат понад 20 міжнародних фортепіанних конкурсів Роман Лопатинський.
Саме група журі розпочала фестиваль — 11 травня відбувся гала-концерт, профі показали клас молодим віолончелістам. Гала-концерт доповнила гра хмельницького симфонічного оркестру, яким диригував І-Бінг Шу, керував музикантами і наш диригент Тарас Мартиник.
Майстри зіграли один із 26 концертів для віолончелі Антоніо Вівальді, який свого часу відкрив нові можливості інструмента. Прозвучав на святі музики і перший концерт для віолончелі Йозефа Гайдна. Поряд із класикою вражали композиції сучасних митців, як елегія-спомин для віолончелі з оркестром члена журі конкурсу Ігоря Щербакова.
Відтворили й роботи композитора-сучасника — італійського віолончеліста Джованні Соллима.
У наступні фестивальні дні вражали учні великих вчителів з Казахстану, Франції, Німеччини, Румунії, Вір-менії, Грузії та України.
“Особливо дивували представники молодшої групи конкурсантів. Вони, як і решта, показали високу майстерність, вже професійність гри на віолончелі. Юні таланти правильно, чуттєво грали класику і сучасні твори”, — зазначив  голова журі Рафаель Піду.
Першу премію у молодшій групі отримав Ценц Тобіас з Німеччини. Хлопець пройшов школи консерваторії Люксембурга та Бернського університету мистецтв у Швейцарії.
Вищий клас показали журі й учасники середньої та старшої груп. Усі 40 музикантів-конкурсантів отримали дипломи учасників, багато з них нагороджені спеціальними призами. Високий рівень гри змусив журі розділяти перші і другі премії на кількох учасників. Це ще раз підтверджує, що пристрасть до віолончелі не вмирає, молоді музиканти продовжують шукати нові грані її звучання, сольного та у співзвуччі з іншими інструментами чи співом.
“Провести фестиваль такого рівня у нашому місті допомогли “Фонд родини Кольгофер”, компанія “Баварія-Захід Хмельницький” та офіційний дилер автосалонів BMW у Хмельницькому. Завдяки їм наші амбіції збіглися з можливостями. Їм та усім причетним до першого фестивалю такого рівня у Хмельницькому — велика дяка!” — каже директор філармонії Олександр Драган.
Ірина САЛІЙ
Фото Миколи ШАФІНСЬКОГО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *