У кулуарах управління житлово-комунального господарства міста почула: “Це нам як винагорода за попередників”. Ішлося про сприятливий мікроклімат, який приніс із собою новий керівник — Василь НОВАЧОК. Власне про те, настільки важливо, аби в колективі були взаєморозуміння, повага та спільна відповідальність, ми й розпочали нашу з ним розмову.
У кулуарах управління житлово-комунального господарства міста почула: “Це нам як винагорода за попередників”. Ішлося про сприятливий мікроклімат, який приніс із собою новий керівник — Василь НОВАЧОК. Власне про те, настільки важливо, аби в колективі були взаєморозуміння, повага та спільна відповідальність, ми й розпочали нашу з ним розмову.
— Василю Пилиповичу, що для вас нині найголовніше в роботі?
— Впевнений, що основне — це створити хороший мікроклімат у команді, щоб усім було комфортно працювати. На жаль, команди поки що немає. Наразі займаємося її формуванням. Є звільнення, попередження, зауваження до працівників. Так, звільнено заступника з питань економіки, є претензії до керівника відділу благоустрою. Будемо створювати проектно-кошторисний відділ, аби швидше та якісніше організувати роботу з підрядниками. Думаю, що все згодом владнається. Тих, хто не вміє працювати в команді, навчатимемо, а з тими, хто не прийме наші правила, розпрощаємося. Для мене дуже важливо, щоб колектив мав спільну мету, до якої слід іти разом.
— Крім кадрової політики, на чому робите акценти?
— Власне стратегічним завданням залишається будівництво доріг. Це насамперед капітальний ремонт першої черги вулиці Свободи (від проспекту Миру до Зарічанської), а також вулиці І.Франка, У.Кармелюка, кілька під’їзних шляхів до дачних масивів, зокрема Фруктового, Лезневого та Місячного. Продовжимо ремонтувати прибудинкові території. Депутати запланували аж 56, але сумніваюся, що вистачить коштів на всі. Тепер буде дещо інший підхід у виконанні робіт. Перша вимога до підрядників — укладання асфальту механічно, а не лопатою. Друга — висока якість робіт, які прийматиму особисто. Раніше акти виконаних робіт підписувала ціла комісія, а коли був брак, то і спитати не було з кого. На зустрічі з підрядниками я ці вимоги доніс і попередив, що краще не братися за роботу і не витрачати кошти громади, якщо не впевнені у своєму професіоналізмі.
— Ви не боїтеся брати на себе таку відповідальність?
— Не боюся. Прийняв таке рішення, коли побачив стан доріг після зими.
— Скільки дорожнього полотна слід відновити?
— На щастя, це явище не масове. Так, поблизу трансформаторного заводу та ще на кількох прибудинкових територіях дорожнє покриття буде відновлене за рахунок підрядника.
— Причину руйнації асфальту встановлено?
— Це комплекс причин, зокрема 14 тисяч тонн піщаносоляної суміші, якою взимку посипали міські дороги.
— Повернімося до плану робіт, передбачених на 2017 рік.
— Будемо займатися реконструкцією старих та будівництвом нових фонтанів. На площі Свободи, яку капітально відремонтуємо, встановимо новий фонтан. Наразі відбувається коригування проектно-кошторисної документації. Щодо багатостраждального фонтану в парку імені Михайла Чекмана, то маємо до кінця року його добудувати. Третій фонтан з’явиться у дендропарку разом із новими доріжками, клумбами… Повного оновлення має зазнати Привокзальна площа. Тут теж облаштують фонтан, клумби, доріжки з бруківкою. Заплановано й ремонт фасаду будівлі залізничного вокзалу, а також встановлення сучасної зупинки. Привокзальна площа повинна змінитися до невпізнання. На цей об’єкт спрямовано з міського бюджету 1 мільйон 911 тисяч гривень.
— Що чекає наші житлово-експлуатаційні контори?
— Реорганізація, яку відтермінували рівно на рік. Тобто до 1 липня цього року вони повинні перетворитися в муніципальні управляючі компанії.
— Мешканці багатоповерхівок очікують змін не лише у вивісці, а в першу чергу в якості робіт.
— Чесно кажучи, по-справжньому якісні послуги будуть лише тоді, коли з’являться ринкові тарифи. Наразі вони трохи скориговані на показник вартості світла, який зріс вчетверо, та мінімальної заробітної плати (втричі) і склав 2 гривні з одного метра квадратного, тоді як у Тернополі він становить 2,44 грн., у Житомирі — 3,50. Але в цьому скоригованому тарифі не закладені нові ціни на матеріали, вартість робіт і послуг. Ми працюємо над розробкою нових ринкових тарифів на комунальні послуги, впровадження яких буде, сподіваюся, в наступному році.
— Яким буде ринковий тариф?
— Думаю, що він, як і в наших сусідів-обласних центрів, коливатиметься в межах чотирьох гривень.
— Хмельничан турбує чи й надалі місто допомагатиме їм коштами на ремонти багатоповерхівок, які обслуговували ЖЕКи.
— Більшість ЖЕКів підтримують у належному стані багатоповерхівки. Щодо капремонтів, то робити їх не дозволяє законодавство. Адже капітальні ремонти належить робити або балансоутримувачу, або власнику. У статті 382 Цивільного кодексу України йдеться, що весь будинок, усі його конструктивні елементи — це спільна сумісна власність. І право власності зобов’язує нас підтримувати в належному стані своє майно. Бо не може бути, що квартира моя, а сходові клітини, дах, підвал чужі. Держава видала житло власникам безкоштовно, лише утриманням будинків займалися ЖЕКи. Капітальний ремонт спільного майна треба виконувати за свій рахунок. Місто не може постійно утримувати майно мешканців, інакше не будуть будуватися дороги, фонтани, дитсадки, школи…
— Повернімося до управляючих компаній. Знаючи, що не всі ЖЕКи надавали якісні послуги, може й після “переродження” те саме трапитися. Як бути людям тоді?
— Управляючу компанію за законом можна наймати на рік. Якщо вона людей не влаштовує, знайдіть іншу. Співвласники будинку мають підписати з управителем договір, де передбачена відповідальність за низьку якість послуг. Але найкраще відносини між споживачами послуг та їх надавачами регулюватиме ринок, де не буде місця недобросовісним компаніям.
Розмовляла
Вікторія СТАНДРІЙЧУК