Соціум

Громадським слуханням по транспорту бракувало конструктиву

На громадські слухання, організовані минулої п’ятниці у кінотеатрі ім. Т.Шевченка міським управлінням транспорту та зв’язку, було винесене важливе для хмельничан питання — вартість проїзду в громадському транспорті. Проте через галас і взаємні образи з боку деяких представників перевізників та громадськості склалася думка, що багато конструктивних міркувань залишилися непочутими.

На громадські слухання, організовані минулої п’ятниці у кінотеатрі ім. Т.Шевченка міським управлінням транспорту та зв’язку, було винесене важливе для хмельничан питання — вартість проїзду в громадському транспорті. Проте через галас і взаємні образи з боку деяких представників перевізників та громадськості склалася думка, що багато конструктивних міркувань залишилися непочутими.

У проекті рішення, який буде винесений на розгляд міськвиконкому після проведення громадських слухань, прописано, що ціна проїзду у громадському транспорті має зрости на одну гривню. Тобто поїздка у тролейбусі коштуватиме 2 гривні 50 копійок. У маршрутках та великогабаритних автобусах ціна підскочить до 4,50. Тому нинішні громадські слухання стали ще гарячішими, аніж попередні, коли у березні минулого року подорожчав проїзд на 50 копійок в автобусах та маршрутках.
Емоційний градус багатьох учасників громадських слухань можна зрозуміти, адже винесене питання стосується ледь не кожного хмельничанина. Перевізники, зокрема, за підвищення, адже вважають, що нинішні ціни не відповідають ринковим. Запчастини дорожчають, зросла мінімальна заробітна плата та й ще нову техніку потрібно купувати. Тому, за їхніми словами, нині вони працюють собі у збиток. Представники громадськості натомість нарікають на низький рівень якості транспорту, особливо приватних компаній, і грубість водіїв. Активісти вважають, що ціна невмотивована й взагалі це питання повинне порушуватися лише після покращення якості перевезень, про що раніше вже обіцяли опоненти.
Серед цього хаосу можна виокремити лише, мабуть, виступ керівника ХКП “Електротранс” Віктора Паламарчука, який чи не єдиний озвучив конструктивні думки та пояснив причини подорожчання.
За його словами, відповідно до Постанови Кабінету міністрів України від 1 січня 2017 року відмінено пільгові тарифи на електроенергію для електротранспорту. Якщо донедавна вартість 1 кВт електроенергії складала 1 гривню 29 копійок, то вже нині комунальне підприємство повинне сплачувати 2 гривні 40 копійок. Більше того, ціна щомісяця зростатиме на 1-3 копійки. На необхідність підвищення тарифів на перевезення у комунальному транспорті також плинуло зростання рівня мінімальної заробітної плати.
“Нині вартість проїзду у тролейбусі без жодної рентабельності та без накопичування коштів на розвиток підприємства складає 2 гривні 80 копійок. Проте у проекті рішення пропонується встановити ціну на рівні 2,50. Це вимушений крок, альтернативи якому немає. А рентабельність перевезень громадян  автобусами нашого підприємства становить приблизно 6 гривень. Якщо залишати тарифи на нинішньому рівні, то ні ми, ні тим паче приватні перевізники не зможуть оновити свій автопарк”, — переконаний Віктор Паламарчук.
Подібної позиції дотримуються й приватні перевізники. Вони вказують, що, з огляду на транспортну реформу, яка чекає на наше місто, вони будуть змушені купувати новий транспорт, зокрема дорогі великогабаритні автобуси. Якщо “Електротрансу” допомагає міська влада, то підприємці можуть розраховувати лише на власні сили.
Натомість представник ГО “Жіночий антикорупційний рух” Альона Береза наголосила, що у нинішніх умовах не можна піднімати ціни. На це впливає низка факторів, зокрема є питання до об’єктивності поданих перевізниками розрахунків, завищення показників пільгових перевезень, грубість водіїв…
Попри галас, який панував у залі, заступник міського голови Андрій Бондаренко запевнив присутніх, що міська влада почула всі сторони.
“Під час ухвалення рішення виконавчий комітет буде враховувати всі думки, висловлені під час обговорення. До складу виконавчого комітету входять 14 осіб. Це представники усіх політичних партій, що складають міську раду, є й представник громадськості. Тому рішення прийматиметься виважено”, — запевнив Андрій Бондаренко.
Попри це багатьом представникам громадськості й перевізників ще варто повчитися поважати не лише опонентів, а й себе…
Андрій ЯЩИШЕН

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *