Соціум

Анатолій Нестерук: “Місто — територія нашої спільної відповідальності…”

Недарма комунальну сферу в Україні вважають однією з найважчих: вона дуже застаріла й потребує ґрунтовної модернізації. В таких умовах доводиться працювати й нашим комунальникам, вирішуючи питання, які для громади є життєво необхідними. Наша розмова про це з заступником міського голови, куратором комунальної сфери Анатолієм НЕСТЕРУКОМ.

Недарма комунальну сферу в Україні вважають однією з найважчих: вона дуже застаріла й потребує ґрунтовної модернізації. В таких умовах доводиться працювати й нашим комунальникам, вирішуючи питання, які для громади є життєво необхідними. Наша розмова про це з заступником міського голови, куратором комунальної сфери Анатолієм НЕСТЕРУКОМ.

 

— Анатолію Макаровичу, розкажіть про роботу комунальних підприємств міста минулого року.

— Вважаю, нам вдалося багато зробити. Для покращення технічного стану житлових будинків, тобто проведення капітальних та поточних ремонтів покрівель, фасадів, під’їздів, ліфтів та внутрібудинкових інженерних мереж, освоїли понад 12 мільйонів гривень. Виконано капітальний ремонт 20 та поточний ремонт благоустрою 120 прибудинкових територій на суму понад 19 мільйонів гривень. Для вдосконалення транспортно-дорожньої мережі та підвищення безпеки руху витратили на капітальний ремонт майже 90 мільйонів гривень і понад 25,6 мільйона — на поточний. Виконані численні заходи для поліпшення стану об’єктів благоустрою та системи вуличного освітлення. Розпочали створювати велосипедну інфраструктуру…
Це та щоденна клопітка праця тисяч комунальників, які створюють й утримують у належному стані всю соціальну інфраструктуру міста, і ми вдячні цим людям за їхню роботу: нелегку і, що найбільш прикро, не завжди належно оплачувану.

— Наразі хмельничани в очікуванні підвищення тарифів на комунальні послуги.

— Не варто забувати про те, що держава на місцеве самоврядування передала практично всі видатки: зокрема фінансування закладів професійно-технічної освіти, компенсаційних виплат, соціальних пільг… На 2017 рік передбачено суттєве обтяження місцевих бюджетів додатковими витратами. Також місто дотує пільгові перевезення пасажирів приватними перевізниками і тролейбусним підприємством, фінансово підтримує всі міські комунальні підприємства та житлово-експлуатаційні контори, інакше вони не в змозі впоратися з поставленими завданнями.
Так, за минулий рік матеріально-технічна база комунальних підприємств оновлена на понад 40 мільйонів гривень. Нагадаю, що з 1 січня цього року уряд підвищив мінімальну зарплату до рівня 3200 гривень, відбулися зміни в податковому законодавстві. З 1 березня вчергове дорожчає електроенергія і для населення, і для підприємств. Тоді як тарифи комунальних підприємств залишалися без змін з 2013 року. Тож нинішнє корегування тарифів — вимушений крок. Але міська влада, аби зменшити тягар на бюджети хмельничан, вирішила впроваджувати нові тарифи лише з 1 березня, а на січень-лютий передбачила дотацію ЖЕКам на понад 4 мільйони гривень. Тобто житловий фонд і вся його інфраструктура без гарантованої підтримки не залишаться.

— Мешканці будинків платитимуть різну квартплату.

— Так, тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у кожному будинку будуть свої. Включено сюди також вартість послуг субпідрядної організації, зокрема “Хмельницькліфт” та ПП “Геркон”, які утримують ліфти. Відповідно до висновків Державної інспекції за цінами 2010 року вартість техобслуговування одного ліфта підприємством “Хмельницькліфт” становила 463,26 гривні без ПДВ, а буде збільшена до 672,61 гривні без ПДВ, а в ПП “Геркон” вартість обслуговування з 499 гривень без ПДВ підвищилася до 780 гривень. Збільшиться також вартість послуг міського комунального аварійно-технічного підприємства житлово-комунального господарства: з 3,33 до 4,82 гривні за перевірку одного вентиляційного каналу без ПДВ та з 7,32 до 10,58 гривні без ПДВ — димового каналу.

— У місті діють 308 ОСББ, процес створення об’єднань триває. Чи можуть і вони розраховувати на підтримку міської влади?

— З 1 липня 2016 року набрав чинності Закон України №417 “Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку”, який передбачає утворення ОСББ та управляючих компаній. Держава хоче, щоб мешканці багатоповерхівок, у яких квартири давно приватизовані, нарешті почали господарювати, самостійно розраховували тарифи і розмір внесків, які їм належить сплачувати, аби мати комфортні умови проживання. Люди отримують можливість також контролювати витрачання своїх коштів. Маємо багато прикладів раціонального господарювання об’єднань у нашому місті. Думаю, що з приходом весни процес створення ОСББ активізується.
Готуються до змін і в ЖЕКах. Наразі вони переглядають свої статути, куди вноситимуть зміни для можливого переформатування в управляючі компанії. Для цього є і кадри, і досвід управління, і матеріальна база.
Наразі найсуттєвіша підтримка владою існуючих ОСББ — міська програма енергоефективності та енергозбереження, що передбачає співфінансування програми 70 на 30, де частка міста — 70%, а мешканців — 30% (для будинків, що перебувають у відомстві ЖЕКів, частки розподілені 50 на 50). Крім того, місто погашає 15% по кредитах, взятих під державну програму “Теплий дім”. Також виділяємо для ОСББ євроконтейнери для вивезення твердих побутових відходів та сміття, робимо капремонт прибудинкових територій, є будинки, в яких внутрішні мережі обслуговують комунальні теплопостачальні організації. Позиція міської влади — і надалі фінансувати дороговартісні проекти, які самим мешканцям вирішити не під силу.

— Після утворення ОСББ та управляючих компаній хто опікуватиметься в Хмельницькому місцями загального користування?

— Ці питання залишаться у відомстві влади міста. Вона й надалі обслуговуватиме дороги, вулиці, парки, сквери тощо, аби забезпечити належний комфорт хмельничанам і гостям міста.

— Анатолію Макаровичу, яке фінансування комунальної галузі передбачене у бюджеті на цей рік?

— За рахунок коштів загального та спеціального фондів міського бюджету передбачені видатки на управління житлово-комунального господарства в сумі 268 874,7 тисячі гривень, що майже на 119 мільйонів більше базових призначень минулого року.  Отож і надалі ремонтуватимемо вулично-дорожню мережу, утримуватимемо об’єкти благоустрою, житлові будинки, прибудинкові території, спортивні та дитячі майданчики, здійснюватимемо заходи з енергозбереження та енергоефективності, інвестиційного розвитку території.
Продовжимо оновлення техніки та механізмів у комунальних підприємствах, зокрема КП “БРЕД”. За розрахунками, це підприємство, яке обслуговує 428 км доріг, повинно мати 24 одиниці техніки, а має лише десять. В умовах цьогорічної зими обслуговувати місто дуже складно. Тож міський голова вніс пропозицію капітальні видатки розподіляти не в березні, як було зазвичай, а в січні, аби встигнути придбати нову техніку ще цієї зими. Заплановані кошти на придбання двох піскорозкидачів і нового грейдера. Також хочемо придбати універсальний автомобіль, який влітку прибиратиме сміття біля бордюрів і митиме дороги, а взимку поливатиме їх соляним розчином. П’ять мільйонів гривень виділено як співфінансування будівництва Чернелівського водогону.

— Крім фінансових проблем, що заважає комунальним підприємствам міста стабільно працювати?

— Маємо, на жаль, серйозну кадрову проблему. В комунальних підприємствах та ЖЕКах є багато вакантних місць переважно робітничих професій: двірників, сантехніків, трактористів, зварювальників. Зараз вирішується питання про підвищення заробітної плати, адже фахівці шукають можливості заробити більше за кордоном.
Усе ж хочу нагадати хмельничанам, що місто — територія нашої спільної відповідальності, в якому нам усім жити.
Розмовляла Вікторія СТАНДРІЙЧУК

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *