Минулої п’ятниці представники перевізників обговорювали у міському управлінні транспорту та зв’язку нововведення, які стосуватимуться майбутньої транспортної мережі Хмельницького. Причиною їхнього візиту стали напрацювання управління, які насторожили перевізників та навіть викликали обурення.
Минулої п’ятниці представники перевізників обговорювали у міському управлінні транспорту та зв’язку нововведення, які стосуватимуться майбутньої транспортної мережі Хмельницького. Причиною їхнього візиту стали напрацювання управління, які насторожили перевізників та навіть викликали обурення.
За їхніми словами, проект майбутньої транспортної мережі створювався без більшості місцевих компаній-перевізників. На робочих групах з транспортників були присутні лише керівник комунального підприємства “Електротранс” Віктор Паламарчук і приватний підприємець Олександр Мішин, який є головою Асоціації перевізників Хмельницького. Решта підприємців начебто не була запрошена на наради. У результаті, на їхню думку, напрацювання робочої групи не лише не покращують ситуації з транспортною системою міста, а й погіршують її. Окрім того, утискають інтереси інших компаній. Зокрема, вони наголошують на негативних наслідках від запровадження експрес-маршрутів, які нібито мають проходити через центр міста.
З цим твердженням категорично не згоден заступник начальника управління транспорту та зв’язку Сергій Шепурев. Він підкреслив, що документ, який мають на руках невдоволені перевізники, — це неостаточні напрацювання та пропозиції, які надходили впродовж кількох років від хмельничан, самих перевізників і місцевих депутатів. Більше того, варіант тексту перевізників не співпадає з напрацюваннями, які має управління.
“Запровадження експрес-маршрутів було лише пропозицією, від якої ми, зрештою, вирішили відмовитися. У проекті нової транспортної мережі заплановано суттєво розвантажити центр міста від накопичення транспорту. Наприклад, пустити тролейбуси з вулиці Кам’янецької до вулиці Степана Бандери, щоб вони не заїжджали на Соборну, де рух завжди утруднений. Також для зменшення цього явища на вулиці Соборній міське управління транспорту та зв’язку спільно з патрульною поліцією планує зменшити кількість нелегальних парковок”, — наголосив Сергій Шепурев.
Також він підкреслив, що згідно з процедурою такі напрацювання робить місцевий орган влади. Після цього вони будуть внесені у проект рішення, який буде оприлюднений наприкінці місяця. Далі перевізники можуть вносити свої пропозиції, які будуть обговорені під час громадських слухань. Тому, на його переконання, ніхто не обмежує прав перевізників. Тим паче ніхто у них за спиною не ділить маршрути, адже за них потрібно буде боротися на відкритому конкурсі.
Сергій Шепурев розповів, що під час формування нової транспортної мережі вирішено надавати перевагу екологічно чистому електротранспорту. Заплановано щоденно виводити на маршрути до 98 тролейбусів. Після електротранспорту перевага надаватиметься великогабаритним автобусам, після них — середньогабаритним і лише потім — малогабаритним “маршруткам”. Кожен із цих видів транспорту буде чітко дотримуватися графіка руху.
Звісно, такі плани сподобалися не всім перевізникам. Ті переконані, що великогабаритні автобуси надто дорогі й підприємці не можуть собі дозволити їх купувати. До того ж вони не окупляться.
Зрештою, дискусія щодо майбутньої хмельницької транспортної мережі плавно перетекла у перепалки щодо тарифів на перевезення та відшкодування за пільговиків. Підприємці наголошують, що з нинішніми тарифами неможливо забезпечити комфорт пасажирів, ремонтувати стару техніку й купувати нову. На все впливає ціна долара. Сергій Шепурев натомість зазначив, що це питання могло б швидше вирішитися, якби підприємці подали економічне обґрунтування своїх розрахунків.
“Поки що з п’яти міських компаній-перевізників свої фінансові обґрунтування надали лише ФОП Мішин О.В. і ЗАТ “Хмельницьке таксі”. Решта з цим зволікає, тому питання перегляду ціни перевезень відкладається”, — зазначив Сергій Шепурев.
Наприкінці присутні зійшлися на думці частіше зустрічатися й обговорювати зміни до майбутньої транспортної мережі міста. Втім це перші ластівки майбутніх конфліктів, які можуть виникнути навколо цього не простого, але важливого для Хмельницького питання. До речі, за планами, місто матиме нову транспортну мережу вже наступного року.
Андрій ЯЩИШЕН
Фото автора