Соціум

До розробки нової транспортної мережі може долучитися кожен

На ринку транспортних перевезень Хмельницького працюють п’ять перевізників: ТОВ “Рембуд-транс”, ФОП Марценюк В.М., ТОВ “Хмельницьке таксі”, ФОП Мішин О.В. та ХКП “Електротранс”. Приватні перевізники обслуговують 36 автобусних маршрутів, а комунальне тролейбусне підприємство — 11. На всіх маршрутах Хмельницького працюють лише 33 одиниці великогабаритного пасажирського транспорту, решта — 345 малої місткості. Про ситуацію з пасажирськими перевезеннями в місті, а також кроки для покращення їхньої якості сьогоднішня наша розмова із Сергієм ШЕПУРЕВИМ, заступником начальника управління транспорту та зв’язку Хмельницької міської ради.

На ринку транспортних перевезень Хмельницького працюють п’ять перевізників: ТОВ “Рембуд-транс”, ФОП Марценюк В.М., ТОВ “Хмельницьке таксі”, ФОП Мішин О.В. та ХКП “Електротранс”. Приватні перевізники обслуговують 36 автобусних маршрутів, а комунальне тролейбусне підприємство — 11. На всіх маршрутах Хмельницького працюють лише 33 одиниці великогабаритного пасажирського транспорту, решта — 345 малої місткості. Про ситуацію з пасажирськими перевезеннями в місті, а також кроки для покращення їхньої якості сьогоднішня наша розмова із Сергієм ШЕПУРЕВИМ, заступником начальника управління транспорту та зв’язку Хмельницької міської ради.

— Сергію Валерійовичу, які основні напрацювання щодо пасажироперевезень у 2016 році?

— На початку минулого року ми впорядкували графіки руху ХКП “Електротранс” і розмістили нові вказівники на всіх зупинках.
За рахунок інвесторів вдалось облаштувати п’ять зупинок громадського транспорту біля “Думки”, на Зарічанській, 5, дві — на вулиці Тернопільській та ще одну біля магазину “Колібріс” на вулиці Подільській. Надати міським транспортним зупинкам сучасного вигляду допомогли підприємство “Комфортбуд”, ТОВ “7 океан”, депутат міської ради Микола Заганяч.
Напередодні 2017 року управління транспорту та зв’язку розпочало роботу з підготовки до проведення нового конкурсу на пасажирські перевезення. На офіційному сайті міської ради розміщено попередню модель нової транспортної мережі, анкету для мешканців, умови конкурсу та порядок його проведення.
Певний час зайняла робота зі скасування договору на здійснення підприємницької діяльності з паркування транспорту на Привокзальній площі. Після цього там були демонтовані паркувальні автомати.
На вимогу мешканців обласного центру, рішенням сесії Хмельницької міської ради зменшено кількість платних паркомісць на Соборній, Грушевського та Проскурівській.
Наразі є лише дві спеціально відведені земельні ділянки для здійснення паркування: на Львівському шосе (130 паркувальних місць) та на проспекті Миру (47).
Запропоновано, аби платні паркувальні місця обслуговувало комунальне підприємство по організації роботи міського пасажирського транспорту, яке вже має досвід подібної діяльності.
У лютому 2016 року завершили процедуру підвищення тарифів у транспорті, який працює в режимі маршрутного таксі. Тож ціна проїзних квитків до цього часу залишається 3,50 гривні, тоді як складові, що впливають на витрати перевізників, значно зросли: зокрема ціни на паливно-мастильні матеріали та запчастини. Також держава збільшила вдвічі розмір мінімальної заробітної плати і тепер вона становить 3200 гривень.
На сайті міської ради розміщено відповідний регуляторний акт з аналізом його впливу, а вся процедура прийняття нових тарифів запланована на березень цього року.

— Які ще заходи заплановано управлінням на цей рік?

— Найважливіший — проведення нового конкурсу, який забезпечить не тільки зручність та комфортність пасажироперевезень у Хмельницькому, а й повну їхню безпеку. Організатор конкурсу — Хмельницька міська рада ставить завдання перед учасниками насамперед зменшити кількість транспортних засобів, які працюють у режимі таксі, залучивши транспорт великої місткості. Це можуть бути автобуси марок “MAN”, “Богдан” першого класу комфортності, місткістю від 42 сидячих місць. Буде впроваджена нова маршрутна сітка, яка нині розміщена також на сайті міської ради і потребує громадського ознайомлення та обговорення.

— Маршрутна сітка постійно вдосконалюється, тож багато проблем із перевезенням пасажирів уже знято. Ця робота цьогоріч продовжиться?

— Так. Раніше були часті нарікання хмельничан на те, що без пересадок не дістатися, скажімо, з проспекту Миру в Гречани. Тепер цієї проблеми не існує. Вулиця Зарічанська поєднана маршрутом з Львівським шосе, також мікрорайон Гречани з’єднали з вулицею Купріна. Суттєві зміни сталися і на тролейбусних маршрутах. Відбулась оптимізація деяких маршрутів, наприклад, №2 “Завод “Катіон” — Автостанція №2” та №10 “Озерна — ПАТ “Хмельницькобленерго”.
Таким же чином розраховуємо оптимізувати маршрути автобусів, що працюють у звичайному режимі руху. Враховано і відповідні транспортні розв’язки, бо тут також є проблеми. Великогабаритні автобуси розставляли на всіх маршрутах. Наприклад, на маршруті №2 “Ракове — Гречани”. Однак є маршрути, що залишаться без змін: №51 “Завод “Катіон” — Ракове”, №21 “Завод “Катіон”  — автостанція №1” та №22 “Озерна — завод “Катіон”, які, як відомо, користуються у пасажирів найбільшим попитом. Автобуси середньої та малої місткості працюватимуть на маршрутах, де низький пасажиропотік і немає необхідності їхньої заміни.

— А що буде, Сергію Валерійовичу, з відшкодуванням пільгових перевезень?

— Оскільки держава повністю зняла з себе зобов’язання відшкодовувати вартість (витрати) пільгових перевезень, то це завдання нині виконує місцеве самоврядування. Міська влада затвердила положення про відшкодування пільгових перевезень. Минулоріч уперше приватним перевізникам залежно від кількості посадкових місць та виконаних рейсів була відшкодована сума в розмірі двох мільйонів гривень (за п’ять місяців). На поточний рік у міському бюджеті передбачено п’ять мільйонів гривень на компенсацію всім перевізникам, хоча попередні підрахунки склали потребу в сумі понад 18 мільйонів гривень лише за кількість рейсів. Передбачені п’ять мільйонів гривень не покривають усіх збитків, проте є  суттєвою матеріальною підтримкою перевізникам для зняття напруги серед пільгових категорій пасажирів. Також за всіма програмами місто відшкодує 48 мільйонів гривень комунальному підприємству “Електротранс”.

— Чи оновлюватиметься рухомий склад “Електротрансу”?

— Ця робота продовжиться. Минулого року було закуплено десять нових тролейбусів на загальну суму 46 мільйонів гривень. Цього року розглядається можливість придбання нових тролейбусів, але не зовсім звичайних. Оскільки в місті є незавершені тролейбусні маршрути на вулицях Толстого і Купріна, а будівництво контактних ліній дуже витратне (до 70 мільйонів гривень на одну лінію), то виправити ситуацію зможуть тролейбуси на автономному ходу. Запас такого ходу в них складає до 12 кілометрів. Їх місто й планує придбати через тендерні процедури.

— Повертаючись до питання цьогорічного конкурсу, які умови є одними з найважливіших?

— Дуже важливо передбачити на кожному маршруті транспортні засоби, пристосовані для перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями, встановлення системи автоматизованого контролю та інші умови, спрямовані на покращення якості надання послуг.
Розмовляла
Вікторія СТАНДРІЙЧУК
Фото з архіву редакції

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *