Соціум

Запорука одужання — доброзичливість до пацієнтів

Із листа до редакції: “…Ми стурбовані тим, що після реформування медицини погіршиться якість медичної допомоги хмельничанам. Зокрема, не працюватимуть денні стаціонари при поліклініках. Таке враження, що у верхах не розуміють, як це зручно і вигідно пацієнтам”. Ось такий лист спонукав до відвідин денного стаціонару Хмельницької міської поліклініки №2.
Раніше існувало два різновиди медичної допомоги: стаціонарна та амбулаторна, а сьогодні поширена ще одна її форма — денний стаціонар. Як відомо, така медична допомога є не тільки ефективною, але й досить економічною, бо дозволяє  знизити витрати на перебування в лікарні. І якщо пацієнти не потребують цілодобового догляду та спостереження медичного персоналу, а також надто частого введення препаратів, то вони можуть пройти курс лікування у відділенні денного стаціонару.

Із листа до редакції: “…Ми стурбовані тим, що після реформування медицини погіршиться якість медичної допомоги хмельничанам. Зокрема, не працюватимуть денні стаціонари при поліклініках. Таке враження, що у верхах не розуміють, як це зручно і вигідно пацієнтам”. Ось такий лист спонукав до відвідин денного стаціонару Хмельницької міської поліклініки №2.
Раніше існувало два різновиди медичної допомоги: стаціонарна та амбулаторна, а сьогодні поширена ще одна її форма — денний стаціонар. Як відомо, така медична допомога є не тільки ефективною, але й досить економічною, бо дозволяє  знизити витрати на перебування в лікарні. І якщо пацієнти не потребують цілодобового догляду та спостереження медичного персоналу, а також надто частого введення препаратів, то вони можуть пройти курс лікування у відділенні денного стаціонару.

У Хмельницькій міській поліклініці №2 стаціонарозамінну медичну допомогу надають у трьох кабінетах на другому поверсі. Щоденно її можуть отримати до 50 пацієнтів. Минулоріч згідно з журналом реєстрації через денне поліклінічне відділення пройшли понад 3400 пацієнтів.

“Профіль ліжок денного стаціонару динамічно змінюється залежно від потреби в госпіталізації хворих різних нозологій, — розповідає головний лікар медичного закладу Наталія Романовська. — У денному стаціонарі проходять курс лікування пацієнти із захворюваннями серцево-судинної, сечо-статевої, нервової, ендокринної систем, шлунково-кишкового тракту, органів дихання, дерматологічного профілю, органів зору, ЛОР-патології. Прийом хворих до денного стаціонару поліклініки ведеться за направленням терапевтів, сімейних лікарів та вузьких спеціалістів. На лікування до денного стаціонару направляються хворі з легким та середнім ступенями важкості перебігу захворювань. У процесі надання допомоги пацієнту лікарі відділення корегують лікування, аби досягти максимальних результатів. У будь-якому випадку стаціонарозамінна медична допомога вигідна та зручна не лише для пацієнтів, а й для держави, бо людина економить перш за все час, а держава — гроші”.

Коли ми завітали у відділення, була майже шістнадцята година і робочий день наближався до завершення. Там ще перебували до двох десятків хворих, з якими проводили необхідні маніпуляції медсестри Наталя Пиріжок та Ірина Атаманюк. Саме від вдячних пацієнтів почули гарні відгуки про роботу працівників відділення денного стаціонару. “Оздоровлюють не тільки ліки, а й щирість та душевність медиків, які тут працюють, — зізнається одна з пацієнток. — Вони створюють хороший психологічний клімат, який допомагає покращувати здоров’я, і ми вдячні їм за це”.

А завідуюча відділенням Світлана Сухориба під час розмови додала: “Чому так багато людей просять лікуватися в денному стаціонарі? Бо він має переваги. Пацієнтам не доводиться постійно перебувати в медичному закладі. Отримавши процедури, вони спокійно вирушають на ніч додому, аби повернутися вранці, щоб продовжити своє лікування. І для медичних закладів така форма медичної допомоги є дуже вигідною. Не треба дбати про організацію харчування в стаціонарі, що є досить клопіткою та витратною справою.

Не слід забувати і про те, що в кожній лікарні чимало патогенних мікробів. Часто вони стійкі до більшості відомих антибактеріальних препаратів. Тож обмеження контакту з патогенною мікрофлорою є раціональним кроком, що сприяє значному зниженню внутрігоспітальної захворюваності. Після закінчення лікування в денному стаціонарі ми не перестаємо дбати про своїх пацієнтів. Вони отримують консультацію з рекомендаціями щодо подальшого лікування або ж амбулаторного спостереження лікарями. Розуміючи, що будь-яке захворювання — це серйозний стрес для людини, намагаємося оточити доброзичливістю та співчуттям усіх, хто до нас потрапить, бо ці фактори дуже важливі в процесі одужання”.
Хто ж із нас таке заперечить?
Вікторія СТАНДРІЙЧУК
Фото Миколи ШАФІНСЬКОГО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *