Минулого четверга у приміщенні міської ради представники ГО “Хмельницький молодіжний клуб розвитку” підбили підсумки власного проекту “Школа муніципального енергоменеджменту в навчальних закладах”.
Минулого четверга у приміщенні міської ради представники ГО “Хмельницький молодіжний клуб розвитку” підбили підсумки власного проекту “Школа муніципального енергоменеджменту в навчальних закладах”.
У рамках проекту активісти ГО “Хмельницький молодіжний клуб розвитку” провели кілька досліджень рівня обізнаності хмельницьких школярів у питаннях енерго-ефективності, організували навчання для місцевих освітян і випустили збірник тренінгів. Менеджер “Школи муніципального енергоменеджменту” Артур Кокаревич розповів, що вже вдалося досягти певних результатів.
“У травні цього року ми розробили анкету на 13 питань, які стосувалися альтернативних джерел енергії, нормативно-правових документів, що регулюють сферу енергозбереження, проблем навчальних закладів… Під час першого анкетування побачили, що учні старших класів і професійно-технічних училищ погано орієнтуються в цих питаннях. Проте, розробивши збірник тренінгів і протестувавши його на фокус-групі, побачили певні зрушення. На важкі питання учні почали відповідати на 5% краще, а на більш легкі — на 45%”, — наголосив Артур Кокаревич.
Також він підкреслив, що значно більше учнів почали вважати, що питання енергоефективності є надзвичайно актуальним. Більше того, вони відповідальніше ставляться до енергоносіїв у власних домівках, розповідають про це батькам. З цією думкою погоджуються педагоги.
“Роз’яснювати питання енергоефективності потрібно зі шкільного віку, адже дитячі звички переходять у доросле життя. Наприклад, щоб розповісти учням про важливість сортування сміття, у власній школі ми зробили “папероїда”. Це креативно змайстрований “звір”, який стоїть у куточку кожного класу. Такі “папероїди” заповнюються до кінця навчального дня. Нам розповідають батьки, що їх діти закликають не викидати папір у смітник, адже сміття потрібно сортувати й нагодувати “папероїда”, — поділилася заступник директора ЗОШ №13 ім. М.Чекмана Тамара Газда.
Голова ГО “Хмельницький молодіжний клуб розвитку” Степан Кушнір розповів, що вчителі, які стали випускниками “Школи муніципального енергоменеджменту”, напрацювали кілька ідей, які можна реалізовувати у навчальних закладах. За його словами, перший проект стосується заохочення економії енергоносіїв. Своє бачення цієї проблеми та її вирішення нині розробляє міський відділ енергоменеджменту.
“Другий проект стосується сортування сміття у навчальних закладах, — продовжив Степан Кушнір. — Це дозволить не лише показати дітям важливість процесу, а й потенційно допоможе школам додатково заробити, якщо вони співпрацюватимуть з підприємцями, які займаються переробкою сміття. Орієнтуємося на два види сміття — пластик і папір, які часто накопичуються у школах. Нині розглядаємо кілька варіантів: вивозити сортоване сміття будуть або комунальні служби, або зацікавлені у цьому представники бізнесу. Надалі допомагатимемо освітянам втілювати у життя їхні корисні для міста ідеї”.
Нагадаємо, “Школа муніципального енергоменеджменту в навчальних закладах” реалізується в рамках міжнародного проекту “ЕСКОМ” (Енергоефективність: створення коаліцій на місцях).
Андрій ЯЩИШЕН
Фото автора