Минулого четверга в обласному художньому музеї забили потужні “Джерела”. Саме так називається експозиція львівського митця — члена Національної спілки художників України Василя Боднарчука, яка складається з-понад 40 керамічних, об’ємно-просторових та пастельних робіт.
Минулого четверга в обласному художньому музеї забили потужні “Джерела”. Саме так називається експозиція львівського митця — члена Національної спілки художників України Василя Боднарчука, яка складається з-понад 40 керамічних, об’ємно-просторових та пастельних робіт.
“Джерелами” Василь Дмитрович називає природу, якій присвятив більшість своїх творів, виконаних у різних техніках. Експозиція спонукає задуматися про красу навколишнього світу, життєдайну енергетику, якою насичується людина у місцях сили — під час відпочинку на природі. Такими для художника стали українські Карпати, де “кинеш палицю — проросте”, де “приголомшливі барви”, що особливо ваблять художника. Про це серії робіт “Карпати. Яблуниця”. Бував Василь Боднарчук і в подільській Бакоті. “Місце оздоровлює, додає духу. Тут неймовірно красиво, багато мальовничих та історичних куточків”, — каже він.
Серія картин створена у техніці шамот — особлива обробка глини, автор використовує поливу — склянисту масу з оксидів металів. Своєрідні картини, виконані в авторській техніці, схожі на невеликі плити з витиснутими на них кольоровими візерунками. Цими візерунками стають львівські храми, головні будівлі древнього міста.
В експозицію увійшли й роботи Василя Боднарчука, для створення яких використовував солі, інші природні матеріали.
Оскільки Василь Боднарчук — гуцул за походженням, привіз до нашого міста і кілька робіт, виконаних у манері його предків. Однією з кращих є скульптура “Козак Мамай”.
Народився Василь Боднарчук 9 вересня 1948 року у селі Тязів Галицького району на Франківщині. У 1968-ому закінчив Косівське училище прикладного мистецтва, у 1975-ому — Львівський державний інститут прикладного та декоративного мистецтва (кафедра художньої кераміки). Брав участь у понад 70 групових та 16 персональних виставках. У Хмельницькому нинішня експозиція — його 17-а персональна.
“Власний стиль Василь Боднарчук створив, перейнявши у вчителів Романа Сельського та Зеновія Флінти повагу до традицій рідної землі та формальне вільнодумство світового мистецтва ХХ століття. Дослідники, мистецтвознавці визначають його роботи як “гончарний неоромантизм”, “керамічно-скульптурний живопис”, “керамічна акварель”, — коментує директор музею Лариса Чернова.
З виставкою у Хмельницькому митця привітали наукові працівники художнього музею, викладачі Львівської національної академії мистецтв, де художник нині викладає, а з 2010 року є доцентом кафедри художньої кераміки.
На зустріч із ним завітали студенти хмельницьких вузів, яких митець закликав учитися відрізняти мистецтво від епатажного лжепостмодернізму.
Ірина САЛІЙ
Фото Миколи ШАФІНСЬКОГО