Соціум

ОСББ — простір і можливість вирішення багатьох проблем

Олег Львович — голова правління ОСББ “Добробут” з часу його створення. Про успіхи та проблеми спільного утримання й обслуговування багатоквартирного будинку — наша з ним розмова.

 

Олег Львович — голова правління ОСББ “Добробут” з часу його створення. Про успіхи та проблеми спільного утримання й обслуговування багатоквартирного будинку — наша з ним розмова.

— Олеже Васильовичу, як вам господарюється? Чи не розчарувалися?
— Своє ОСББ ми утворили шість років тому. За цей час було все: й успіхи, й проблеми. Чи не розчарувався? Ні. Я в цьому будинку живу і кожна зміна, хай невеличка, мене радує. Прикро, звичайно, що не все і не завжди можна вирішити швидко, бо на шляху стають різні перепони. Та ми навчилися з ними справлятися.
— Що вважаєте найбільшим досягненням?
— Те, що мешканці будинку отримують якісні послуги. У нас не було перебоїв ні з гарячою водою, ні з теплом. Тарифи на утримання будинку, опалення, гаряче водопостачання нижчі, ніж в середньому у місті. На власному досвіді довели, що використання загальнобудинкової дахової котельні може бути доцільним та вигідним. Вважаю, що свого часу зробили правильний вибір зберегти її, а не перейшли на поквартирне індивідуальне опалення, всупереч поширеній у місті практиці.
— Вирішення якого питання було найпроблематичнішим?
— Мабуть, перехід на поквартирний облік електроенергії. Складність полягала в тому, що постачальник-монополіст нав’язував ОСББ свої правила і всі наші намагання відійти від посередництва зустрічали масу перешкод. Енергопостачальна компанія, скажімо, хотіла змусити нас за свій рахунок поміняти квартирні лічильники, заплативши ще й чималу суму за прийняття на облік так званих “нових” абонентів. Довелося потратити місяці листування з НКРЕКП, щоб довести неправомірність цих вимог. Але нам це вдалося і при цьому ми зекономили для кожного власника квартири приблизно 750 гривень.
З монопольними постачальниками важко підтримувати нормальні ділові стосунки, оскільки вони постійно нав’язують ОСББ свої умови з позицій, так би мовити, сили. Особливо це стосується оплати. Об’єднання примушують розраховуватися за послуги до закінчення розрахункового місяця, тоді як споживачі за використані ресурси сплачують протягом 10-15 днів уже наступного місяця. З’являється касовий розрив, який потрібно якось перекривати, але, на жаль, про це дбає виключно голова ОСББ.
Наразі маємо ще одну серйозну проблему з відшкодуванням пільг та субсидій. Зі зростанням тарифів кількість отримувачів субсидій продовжує збільшуватися, а сума внесків співвласників на рахунку ОСББ — зменшуватися. Держава повинна відшкодовувати ці кошти з бюджету. Однак на ділі відшкодування затримується на 4-6 місяців, а постачальники послуг вимагають від ОСББ здійснювати проплати регулярно, інакше під загрозою опиняється постачання газу, води, електроенергії. Найгірше, що уряд замовчує ситуацію й не пропонує жодного конкретного шляху вирішення проблеми. ОСББ залишаються кинутими напризволяще.
— Олеже Васильовичу, ви — член робочої групи, яка займається вдосконаленням міської Програми енергоефективності, енергозбереження і термомодернізації житлового фонду м. Хмельницького на 2016-2020 роки. Наскільки вона є актуальною для ОСББ?
— На фоні постійного здорожчання енергоресурсів питання економії та енергоефективності є дуже актуальним для всіх. У “Добробуті” деякі кроки в цьому напрямку вже зроблені.
Зокрема, ми встановили акустичні датчики та світлодіодні плати і завдяки цьому зменшили споживання електроенергії в чотири (!) рази. Тепер плануємо стати учасником програми утеплення будинку, а ще вивчаємо можливість встановлення сонячних колекторів для підігріву води, аби зменшити споживання газу.
— Як ви думаєте: чи однакове нині у влади ставлення до ЖЕКів та ОСББ?
— Ні, звичайно. Доведу це на простому прикладі. Скажімо, на відміну від житлово-експлуатаційних контор, ОСББ міста Хмельницького не можуть скористатися перевагами автоматизованої системи видачі довідок для призначення субсидій та пільг своїм мешканцям. Міська влада, подбавши про підключення до такої мережі ЖЕКів, чомусь не передбачила цього для ОСББ. А тому люди змушені брати довідки окремо на кожну комунальну послугу і нести їх в управління праці та соціального захисту населення.
Крім того, у ЖЕКів є постійний супровід від влади та нуль відповідальності за майно будинку. В ОСББ навпаки: всі турботи про утримання та обслуговування дому лягають на співвласників — від найменших дрібниць до глобальних питань ми повинні, порадившись колективно, вирішувити самі.
От тому в декого з громадян і виникають сумніви у правильності подальшого вибору способу господарювання.
— Що б ви порадили тим, хто тільки має визначитись: утворити ОСББ чи довіритись управляючій компанії?
— Однозначно люди повинні обдумати все самі, інакше це зроблять за них. Для чого об’єднуватися? Вони отримають право власноруч досліджувати проблеми свого будинку, знаходити менш витратні шляхи їх вирішення та розпоряджатися спільним майном. ОСББ — це європейський досвід, який уже показав успішні результати. Тому українці повинні розуміти, що це нововведення — можливість вирішення багатьох існуючих проблем, аби зробити життя співвласників квартир зручнішим та якіснішим.
На фото: багатоквартирний будинок, у якому діє ОСББ “Добробут”

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *