У міській раді відбулося спільне засідання координаційної ради з питань розвитку підприємництва та ради з питань інвестицій. Під час засідання представники міської влади обговорили з хмельницькими підприємцями два питання — візит європейських експертів і можливість відновлення Хмельницького аеропорту.
У міській раді відбулося спільне засідання координаційної ради з питань розвитку підприємництва та ради з питань інвестицій. Під час засідання представники міської влади обговорили з хмельницькими підприємцями два питання — візит європейських експертів і можливість відновлення Хмельницького аеропорту.
Начальник міського управління економіки Оксана Новодон розповіла, що в другій половині травня наше місто відвідають декілька європейських делегацій. Спершу 19-21 травня у Хмельницькому побувають представники Чехії. З ними міська влада обговорить можливість реалізації кількох муніципальних проектів, а ще познайомить з місцевим бізнесом.
25-26 травня гості з Італії проведуть для хмельницьких бізнесменів воркшоп EU-Project. У рамках цього заходу європейці розглядатимуть інвестиційні проекти наших підприємців. Вони проаналізують їхні сильні й слабкі сторони, дадуть корисні поради щодо реалізації проектів та допоможуть у пошуку інвесторів. Спочатку участь у воркшопі мала коштувати 200 євро, проте італійці погодилися зробити його безкоштовним. Незважаючи на це, лише шестеро підприємців надіслали заявки на участь.
“Для того, щоб воркшоп з італійцями відбувся, необхідно залучити хоча б два десятки підприємців. Нині лише шестеро представників бізнесу подали 12 інвестиційних проектів, які стосуються виробництва лед-світильників, сонячних батарей, організації збору та переробки пластмаси, будівництва теплично-рибного господарства, модернізації обладнання, впровадження системи управління якістю. Цей захід з італійцями дасть дуже корисний досвід місцевому бізнес-середовищу, тому не можна нехтувати такою можливістю”, — наголосила Оксана Новодон.
Вона зазначила, що підприємці ще можуть подавати заявки до 16 травня в міське управління економіки.
Під час обговорення цього питання прозвучало кілька слушних зауважень. Так, представник МПП “Принцип” Сергій Поліщук запропонував створити проект для підтримки старт-апів. Тобто подбати про підтримку молодих і перспективних підприємців, які пропонують інноваційні бізнес-ідеї. На його думку, це стане поштовхом для розвитку молоді в підприємницькій сфері. Для цього потрібно організувати конкурс перспективних старт-апів.
А радник голови обласної ради, представник громадського руху “Нова економічна політика” Олег Демчук наголосив на необхідності впровадження єдиної аплікаційної форми для створення інвестиційних проектів. Цей документ полегшить життя для підприємців і пропише спільні правила гри на рівні міста й області.
Зі слушністю обох думок погодився заступник міського голови Володимир Гончарук, якій пообіцяв розглянути ці пропозиції.
Друга половина засідання стосувалася давньої та болючої теми для Хмельницького — відновлення роботи місцевого летовища. Вже не один рік це питання обговорюють, але зрушень поки не помітно. Ще наприкінці лютого невтішна звістка прийшла з Кабміну — наше летовище не потрапило до державної програми розвитку аеропортів на період до 2023 року. Тобто через багаторічне зволікання обласних чиновників Хмельниччина може назавжди залишитися без власного аеропорту.
Проте відновити роботу летовища можна й без участі державної програми, яка націлена найперше на великі міста. У цьому переконаний директор обласного департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Максим Левицький. Він погодився, що діяльність попередників більше нашкодила, аніж принесла хоча б якусь користь.
“Нині ситуація на комунальному підприємстві “Аеропорт Хмельницький” надзвичайно складна. Ми приводимо його до нульового стану — досягнення стартової точки, з якої можна починати його відновлення та розвиток. Це інвентаризація майна й землі, відновлення юридичної адреси, виплата боргів. На жаль, це та робота, яка б могла бути проведена ще кілька років тому. Лише після цього зможемо зайнятися його відновленням. Наше летовище для західного регіону є унікальним через однакову віддаленість від Львова та Києва, тому воно може акумулювати величезний пасажиропотік. З цим завданням нині не впораються ні Тернопільський, ні Вінницький аеропорти”, — зазначив Максим Левицький.
На запитання, в якому стані нині злітно-посадкова смуга і скільки потрібно коштів на її відновлення, держслужбовець поки що не має однозначної відповіді. Називають різні суми — і 20 мільйонів, і 200 мільйонів гривень. Проте це, як пальцем у небо, адже ніхто не знає справжнього стану смуги. Щоб мати можливість робити хоч якісь висновки, необхідно провести її експертизу, яка коштує приблизно 20 тисяч гривень.
Але й тут не все так просто. Перед початком експертизи злітно-посадкової смуги необхідно реструктуризувати борги комунального підприємства. Нині цей процес гальмується.
“Також у визначенні ціни питання необхідно зрозуміти, яким шляхом ми хочемо рухатися. Смугу летовища можна відновити для малих літаків — це одна ціна. Для великих — інша. За підрахунками спеціалістів, смуги вистачить, щоб у нас приземлялися “Боїнги”, — розповів Максим Левицький.
Отож це питання ще неодноразово буде порушуватися під час подібних обговорень.
Андрій ЯЩИШЕН