Це добре розуміє і переконливо доносить своїм вихованцям художній керівник студентського камерного оркестру музичного училища ім. В.Заремби Оксана Цмур.
Вібрація струн скрипки зачіпає за живе чуттєві струни серця. І бринить воно в унісон з інструментом… Завдяки потужному емоційному впливу на слухачів за тисячолітню історію музичного виконавства скрипка стала провідним інструментом у симфонічному та камерному оркестрах. Недарма ж її величають царицею музики. А виконавське скрипково-камерне мистецтво серед усіх видів музикування відносять до елітарного. Це добре розуміє і переконливо доносить своїм вихованцям художній керівник студентського камерного оркестру музичного училища ім. В.Заремби Оксана Цмур.
Завдяки наполегливій творчій праці з 14-ма артистами камерного оркестру училища протягом двох останніх років Оксана Григорівна досягла небаченого досі рівня віртуозності гри підопічних, бездоганної метроритмічної ансамблевості, динамічної гнучкості та емоційної витонченості у творенні музичних образів виконуваних творів. Це дало можливість братися за такі складні партитури, як бахівські кантата №208 та сюїта №2 (“Буре”), “Балеро” Моріса Равеля, “Тарантела” Давіда Поппера (солістка-віолончелістка, лауреат всеукраїнського конкурсу струнно-смичкових інструментів Анастасія Нечипорук, клас педагога Олександра Левчука), “Чао, Париж” Астора П’яццоли, “Тіко-тіко” Зекінья Абреу та інші взірці світової класики.
Не забуває Оксана Цмур віддавати творчу данину і вітчизняним композиторам: в репертуарі керованого нею камерного оркестру є твори Миколи Лисенка (“Скерцо”), Мирослава Скорика (“Мелодія”), Ганни Школьникової та інших.
За два роки камерний оркестр став постійним учасником звітних концертів творчих колективів училища. Мобільний склад оркестру дає йому можливість брати участь у виїзних концертах не лише в обласному центрі, а й у районах — у музичних школах та школах мистецтв.
Нещодавній виступ камерного оркестру під управлінням Оксани Цмур у звітному концерті училища 18 квітня цього року на підмостках обласної філармонії вібрував на одній хвилі з биттям сердець слухачів і викликав шалений сплеск емоцій у залі.
“Єдність і гармонійність” — ось творчий девіз оркестрантів! Інакше й бути не може. Адже це спосіб творчого мислення їх керівника й життя цього творчого колективу. Це моменти пошуку, експерименту, знахідок у репетиційних умовах. Це вперта виснажлива праця над злагодженістю звучання.
Оксана Григорівна під час репетицій велику увагу приділяє навчально-методичним проблемам становлення юних артистів, піднесенню рівня їх педагогічної та музичної освіти і як майбутніх викладачів, і як майбутніх артистів оркестрів.
Але ця частина роботи Оксани Цмур маловідома слухацькому загалу. Адже виховання артистизму подачі твору з урахуванням акустичних можливостей концертної зали, визначення динамічної шкали звучання відповідно до умов зали — все це робиться в репетиційних умовах, заздалегідь до концерту. Це рівнозначно примірюванню костюма у гримерці: де і як розмістити артистів на сцені, щоб досягти оптимального звучання. А в цих питаннях пані Оксані досвіду не позичати: багато років працювала артисткою академічного симфонічного оркестру філармонії. Нині вона — концертмейстер камерного оркестру філармонії, в якому грає майже від початку його заснування.
Оксана Цмур прискіпливо добирає концертний репертуар, щоб студенти збагачувались в обширах образної сфери скрипкового мистецтва, освоювали нові технічні прийоми гри, набували навичок ансамблевості виконавства. Ця робота дала результати: камерний оркестр має неабияку популярність у шанувальників класичної і сучасної академічної музики.
Микола Кульбовський