Соціум

Коли на одному квитку їдуть четверо

Завершила роботу  комісія з визначення коефіцієнта співвідношення при перевезенні пільгових та платних пасажирів на міських маршрутах загального користування.

 

Завершила роботу  комісія з визначення коефіцієнта співвідношення при перевезенні пільгових та платних пасажирів на міських маршрутах загального користування. До вивчення пасажиропотоку були залучені спеціалісти міських управлінь транспорту та зв’язку, економіки, фінансового, праці та соціального захисту населення, а також представники громадськості.

Результати досліджень коментує директор комунального підприємства “Електротранс”  Віктор Паламарчук: “Відстеження пасажиропотоку в тролейбусах відбувалося з 4 до 11 квітня  включно, в автобусах — з 4 до 18 квітня. Моніторинг у тролейбусах  показав, що на 100 платних пасажирів припадає 186 пільговиків, тобто коефіцієнт складає 1,864. До речі, раніше, ще до вивчення, він був 1,644. Водночас в автобусах, що працюють у звичайному режимі руху, коефіцієнт співвідношення платних пасажирів до безплатних просто вразив, бо на 100 проплачених квитків —  аж 311 пільговиків! Натомість у маршрутних таксі на 100 пасажирів, які платять за проїзд, припадає 49  пільговиків”.
Наразі, як підтвердив виконуючий обов’язки начальника управління транспорту та зв’язку Сергій Шепурев, “Електротрансу” не відшкодовано витрати за перевезення пасажирів пільгових категорій автобусами, хоча  сума сягає вже 11 мільйонів гривень. Тим часом із 2,5 мільйона видатків,  закладених у бюджеті на 2016 рік  на пільговий проїзд автобусами, не витрачено ні гривні. Не відомо, як відбуватиметься процедура компенсації втрат за пільговий проїзд міським  громадським транспортом на маршрутах загального користування  окремих категорій громадян, які мають право на безоплатний проїзд. Єдине, що відомо зі слів міського голови Олександра Симчишина,  це  відмова  виплачувати адресну допомогу  на пільговий проїзд, як це роблять, скажімо, в Хмельницькому районі.
Вочевидь, визначені коефіцієнти будуть враховуватись управлінням праці та соціального захисту населення під час розрахунку компенсацій за пільговий проїзд окремих категорій громадян в електро- та автотранспорті. Було б добре, якби і навантаження з перевезення пільговиків, і відшкодування коштів було порівну поділено між усіма перевізниками, які працюють на міських маршрутах. Бо не секрет, що левова частка пільговиків припадає на комунальне підприємство і йому постійно доводиться балансувати на межі виживання.
Нагадаємо, що держава не скасовує пільг щодо перевезення пасажирів і водночас цьогоріч у бюджеті країни не передбачена компенсація за пільговий проїзд.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК
Фото з архіву редакції

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *