Соціум

Зміни в статуті ОСББ

Розмовляємо з головою ради голів ОСББ Богданом Малінським.

1 липня 2015 року набрав чинності Закон України “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку”, яким запроваджено чимало нововведень, зокрема й важливі зміни до Закону “Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків”.  До початку листопада 2015 року ОСББ користувалися Типовим статутом, затвердженим наказом Держкомбуду від 27.08.2003 року №141. Однак 6 листопада наказом №238 Мінрегіонбуду статут було викладено у новій редакції. Чи обов’язково статути діючих ОСББ приводити у відповідність до законодавства? Розмовляємо з головою ради голів ОСББ Богданом Малінським.

— Богдане Миколайовичу, чи обов’язково вносити зміни в статути вже діючих ОСББ?
— Так, усі  діючі ОСББ зобов’язані привести свої статути у відповідність до Типового, як того вимагає ч. 1 ст. 7 закону про ОСББ. Це необхідно зробити, оскільки статути, які регулюють діяльність ОСББ, установлюють порядок прийняття рішень та повноваження органів управління.
— Що змінилося в Типовому статуті?
— Розповім про найважливіші зміни. Так, попередній Типовий статут передбачав членство в об’єднанні. Тепер це поняття відсутнє. В новому документі не передбачено поділу спільного майна на види, як це було раніше — неподільне і загальне. Тобто спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників. Наразі Типовий статут не містить вимог щодо кворуму зборів, а раніше загальні збори визнавалися правочинними, якщо на них були присутні більше половини членів ОСББ. Новизною є й те, що передбачено можливість скликання зборів правлінням або ініціативною групою з не менше трьох власників. Рішення загальних зборів приймається більшістю голосів. Для окремих рішень статутом може бути передбачена необхідність не менше двох третин голосів загальної кількості співвласників. Допускається встановлення на загальних зборах іншого порядку прийняття рішень. Тепер рішення загальних зборів засвідчується особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням “за” чи “проти”. Визначено перелік питань, рішення загальних зборів, які обов’язково мають бути надані співвласником під розписку чи направлені поштою. Рішення з решти питань — за ініціативою зборів. Засідання правління скликається головою або не менше як третиною загальної кількості членів правління. Рішення правління приймається більшістю голосів від загальної кількості членів правління, якщо інше не встановлено рішенням загальних зборів ОСББ.  Рішення правління викладаються в протоколі засідання правління з зазначенням кожним із членів результатів голосування — “за” або “проти”, засвідченого особистим підписом.
Зазначено, що одне з прав ревізійної комісії (ревізора) є перевірка й надання загальним зборам висновків щодо підготовлених правлінням проектів кошторисів, балансу, річного звіту ОСББ.
Новим Типовим статутом передбачена можливість створення за рішенням загальних зборів ремонтного й резервного фондів. Чітко встановлена крайня дата затвердження кошторису — 1 січня поточного року (інше може бути встановлене загальними зборами). Допускається затвердження кошторисів на два та більше років.
— А якщо з якихось причин зміни не будуть внесені до діючого статуту ОСББ?
— Маємо розуміти, що невідповідність установчих документів ОСББ Типовому статуту є порушенням чинного законодавства. А наслідком може стати визнання установчих документів недійсними, а рішення, прийняті на їх підставі, неправомірними.
Наступним етапом є затвердження установчих документів з усіма внесеними змінами.
Для реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що вже містяться в Єдиному державному реєстрі, зокрема змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи (ч. 4 ст. 17 Закону): заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу рішення загальних зборів про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру; документ про сплату адміністративного збору (0,3 мінімальної заробітної плати); установчий документ юридичної особи в новій редакції. Після реєстрації змін у 10-денний термін слід подати до податкового органу за його місцезнаходженням оновлений Статут ОСББ і заяву за формою №1-ОПП із позначкою “Зміни”. На цьому процес реєстрації внесення змін до Статуту ОСББ буде завершений.

За роз’ясненням процедури оновлення установчих документів можна звертатися в Асоціацію ОСББ Хмельницького, що працює в приміщенні міського управління житлово-комунального господарства (вул. Проскурівська, 1), де щопонеділка о 10.00 проводяться консультації та семінари-навчання.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *