Соціум

Влада виконує завдання громади

У хмельничан побільшало можливостей спілкуватися з владою. 27 листопада минулого року запрацював розділ “Електронні звернення”, а 28 січня цього року — портал “Електронні петиції”. Нещодавно Хмельницький приєднався ще й до веб-порталу “Відкрите місто”. Це нові для обласного центру канали комунікації у форматі “громада-влада і влада-громада”. Нікуди не поділися й “старі” можливості. Тисячі мешканців обласного центру звертаються до міської ради та її виконавчого комітету через відділ роботи зі зверненнями громадян, що на вулиці Гагаріна, 18. До речі, більшість новітніх каналів зв’язку також обслуговують працівники цього ж відділу. Маємо нагоду поспілкуватися з завідувачем відділу Анатолієм Савченком про те, як приживаються згадані нововведення в місті…

У хмельничан побільшало можливостей спілкуватися з владою. 27 листопада минулого року запрацював розділ “Електронні звернення”, а 28 січня цього року — портал “Електронні петиції”. Нещодавно Хмельницький приєднався ще й до веб-порталу “Відкрите місто”. Це нові для обласного центру канали комунікації у форматі “громада-влада і влада-громада”. Нікуди не поділися й “старі” можливості. Тисячі мешканців обласного центру звертаються до міської ради та її виконавчого комітету через відділ роботи зі зверненнями громадян, що на вулиці Гагаріна, 18. До речі, більшість новітніх каналів зв’язку також обслуговують працівники цього ж відділу. Маємо нагоду поспілкуватися з завідувачем відділу Анатолієм Савченком про те, як приживаються згадані нововведення в місті…

— Анатолію Денисовичу, багато хмельничан звертаються до міської влади?
— Цьогоріч фіксуємо небувалу кількість звернень. Я не перший рік очолюю відділ і маю можливість порівнювати. Так ось за два місяці поточного року у відділі зареєстровано 4931 звернення, це майже вдвічі більше, ніж торік. Чесно кажучи, неочікувана активність. Стало цікаво: це тільки наша хмельницька особливість чи загальнодержавна тенденція? Вирішили перевірити, як у наших сусідів… І ось що виявилося: до Рівненської міської ради на цей час надійшло 1288 звернень, Луцької — 1080, Тернопільської — 3400, Івано-Франківської — 1667.
— Як це можна пояснити?
— Пояснення не лише в доступності та відкритості керівництва міста, а й у тому, що воно робить конкретні кроки для розв’язання проблем, які накопичилися. Наприклад, роками велася мова про недостатню кількість місць у дитячих садочках, батьки  штурмували дошкільні навчальні заклади і лише цього року в бюджеті передбачили реальні кошти на спорудження чотирьох дитсадків. Так, у мікрорайоні Озерна споруджуватиметься навчально-виховний комплекс, до складу якого увійдуть загальноосвітній навчальний заклад I ступеня на 480 учнів (початкова школа) та дошкільний заклад (ясла-садок) на 215 місць. Земельна ділянка під цей об’єкт виділена, завершується розробка проектно-кошторисної документації. Будівництво розпочнеться цього року. Вже споруджується дитсадок у Ружичній (на фото), на черзі — мікрорайони Гречани та Лезневе.
Виконуючи побажання  громади, передбачено спорудження за кошти міського бюджету трьох спортивних ігрових майданчиків зі штучним покриттям 42 на 22 м на території НВО №28, НВК №№7 та 9. На ці роботи заплановано 2,8 млн. грн. Також будуть облаштовані 12 спортивних майданчиків з тренажерним обладнанням на загальну суму 575 тис. грн. і проведені ремонтні роботи з відновлення трав’яного покриву футбольного поля “Локомотив” на 300 тис. грн.
Днями міський голова розпорядився вивчити питання, проаналізувати фінансові можливості і зробити все, аби наше місто мало футбольну команду майстрів. Можливо, вже з наступного сезону тисячі вболівальників спостерігатимуть на стадіоні  за грою місцевої футбольної команди.
Часто хмельничани звертаються за матеріальної допомогою. На 2,6 млн грн. збільшено кошти на одноразову матеріальну допомогу незаможним (з 3,4 млн. грн. до 6,0 млн. грн.). Сьогодні матеріальну підтримку (на це витрачено півтора мільйона гривень) вже  отримали тисячі хмельничан. За відповідними заявами надано 158 земельних ділянок захисникам України — учасникам АТО.
Перелік конкретних справ можна продовжувати.
— А яка дієвість звернень громадян?
— З усіх питань, що стосуються повноважень міської влади, позитивно вирішуються приблизно 67 відсотків.
— Відомо, що електронними зверненнями та петиціями також опікується ваш відділ.
— Так. Приємно вражений, що нові комунікаційні можливості хмельничани досить швидко й вправно освоїли та почали використовувати, залишивши в аутсайдерах мешканців сусідніх обласних центрів. За два місяці поточного року ми зареєстрували 172 електронні звернення. Конкуренцію хмельницьким заявникам можуть скласти тільки іванофранківці, бо в них 168 таких звернень, у Рівному зареєстрували лише 30 електронних звернень, у Луцьку — 28, в Тернополі — 32.
Що ж стосується електронних петицій, то й тут активність земляків, як кажуть, зашкалює. За два місяці надійшло 236 петицій. Щоправда, не всі вони відповідають вимогам, отже, й оприлюднюються не всі. Нині (станом на 22 березня) оприлюднено 173 петиції, в наших сусідів-тернополян — 96, лучан — 81.
— Які питання ставлять хмельничани перед міською владою в електронних зверненнях?
— Найчастіше проблеми стосуються житлово-комунального господарства. Питома вага таких звернень складає 80%. Актуальними також є питання благоустрою, транспортного забезпечення, житлової політики, фінансів і податків, культури, сім’ї, дітей, молоді та спорту, економіки й земельних відносин.
— Які ще кроки  робить влада міста для поліпшення співпраці з громадою?
— Для оперативного реагування на звернення громадян та повного інформування з питань функціонування міського господарства регулярно проводяться прямі телефонні лінії “Міська влада відповідає” за участю міського голови та його заступників, секретаря міської ради. За результатами проведених цьогоріч чотирьох таких телефонних ліній, зареєстровано 54 звернення від мешканців міста. Усі вони своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні, обґрунтовані відповіді. Протягом цього ж періоду ці високопосадовці  провели чотири виїзні прийоми у мікрорайонах, за результатами яких зареєстровано та опрацьовано 57 звернень від місцевих мешканців.
На адресу влади надійшло 84 запити на публічну інформацію. Усі вони опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді.
Мусимо визнати, що хмельничани досить активно використовують нові канали зв’язку з владою,  аби ставити перед нею завдання і контролювати їх вирішення.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *