Соціум

Степан Кушнір: “Хочемо зробити наше місто популярнішим”

Молодіжні питання повинні відігравати провідну роль у формуванні сучасного образу Хмельницького. Так вважає голова правління ГО “Хмельницький молодіжний клуб розвитку” Степан Кушнір. Нещодавно він разом із командою однодумців розпочав роботу над створенням так званого молодіжного обличчя міста. Отож наша розмова зі Степаном про сучасний бренд Хмельницького та роль молодого покоління у його формуванні.

Молодіжні питання повинні відігравати провідну роль у формуванні сучасного образу Хмельницького. Так вважає голова правління ГО “Хмельницький молодіжний клуб розвитку” Степан Кушнір. Нещодавно він разом із командою однодумців розпочав роботу над створенням так званого молодіжного обличчя міста. Отож наша розмова зі Степаном про сучасний бренд Хмельницького та роль молодого покоління у його формуванні.

— Степане, з командою однодумців ви самостійно почали займатися розробкою сучасного іміджу нашого міста. Розкажіть про це детальніше.
— Брендування — це комплекс заходів, направлених на створення стратегічного бачення міста в перспективі на п’ять-десять, а то й більше років. Саме такого погляду, на мою думку, не вистачало раніше. Тому плануємо розробити візуальний стиль міста, який буде широко використовуватись, починаючи від сувенірної продукції і закінчуючи на рівні побуту. Чому молодь носить футболки “I love NY”, хоча ніколи не були в США? Тому, що це стало модним. Ми хочемо зробити Хмельницький популярним, аби зацікавити і молодь, і бізнес. Фактично це робота не лише над візуальним образом міста, а й системою заходів, спрямованих на його розвиток.
— Яке ж місце у цьому процесі належить молоді?
— Створюючи стратегічний план розвитку міста, перш за все, варто орієнтуватися на молоде покоління, від якого залежить наше майбутне. На жаль, у більшості політиків відсутнє стратегічне бачення розвитку України. Вони мислять лише короткими проміжками часу, тобто від виборів до виборів. Як результат — спостерігається постійний відтік талановитої молоді за кордон. Звісно, міграція обдарованих молодих кадрів —  природний процес у сучасному глобалізованому світі. Проте в Україні вона набула загрозливих масштабів через відсутність перспектив для розвитку та самореалізації молоді в рідній країні.
Нині після Революції гідності на хвилі патріотизму помітне зростання оптимізму серед молодих людей. Це показали результати дослідження “Молодь України-2015”, проведеного “GfK Ukraine”. 4% опитаних респондентів планують емігрувати за кордон, а 13% лише шукають таку можливість. Якщо ж найближчим часом для них не буде створено відповідних умов, ми втратимо ціле покоління, яке могло б розбудовувати нашу державу. Більше того, втрата талановитої молоді означатиме  втрату конкурентоздатності на світовій арені та й національної ідентичності загалом. Це серйозна загроза!
Існує лише один вихід із цієї ситуації — адаптовувати державну політику під потреби молодого покоління.
Хмельницький має чудовий потенціал займати передові позиції у цьому процесі. Для цього є всі умови — дешева освіта, одні з найнижчих цін на житло в Україні, зручна логістика… Тому під час розробки стратегії розвитку міста необхідно враховувати молодіжні питання, щоб створенням сприятливих для життя молоді умов займалося не лише одне профільне управління, а здійснювався комплексний підхід усіх структур місцевої влади. Для цього потрібно мати стратегічний план і відповідно до нього розробляти заходи, які допоможуть досягти поставленої мети.
Нині ми робимо лише перші кроки у цьому напрямку. Це поки що експеримент. Сподіваюся, що наші напрацювання увійдуть у стратегію розвитку Хмельницького та державні програми, у компетенції яких — питання молодіжної політики.
— Будь ласка, розкажіть детальніше про цей експеримент.
— Минулого місяця ми провели непублічну зустріч, на яку запросили молодих хмельничан, котрі досягли певного успіху в різних сферах. Це — громадські активісти, молоді держслужбовці, підприємці, митці. Хотіли почути їхні думки і пропозиції, що потрібно змінити в Хмельницькому, щоб він став комфортнішим для життя загалом та життя молоді зокрема. Під час дискусії визначили ключові тези, які стосуються різних сфер життя — культури, освіти, громадської активності, соціальної інфраструктури, охорони здоров’я.
Далі упродовж двох тижнів збирали фокус-групи, які обговорювали шляхи реалізації напрацювань першої зустрічі. У результаті отримали концепцію розвитку молодіжної політики у Хмельницькому до 2020 року, яку ми нині допрацьовуємо. Фактично це дорожня карта на п’ять років, яка показуватиме, що саме необхідно змінити за цей період у місті, щоб воно стало привабливішим для молодого покоління. Як мінімум, хочемо зберегти нашу молодь, максимум — залучити амбіційних молодих людей з інших міст України.
Свою стратегію ми презентуємо десь у другій половині березня. Саме її реалізація допоможе створити бренд Хмельницького як міста комфортного для життя молоді.
— Активісти ГО “Хмельницький молодіжний клуб розвитку” нині ще й займаються питанням енергоефективності. Які кроки у цьому напрямку плануються?
— Питання енергоефективності нині дуже актуальні. Раціональне використання енергоносіїв — вимога часу. Вважаю, Україна може стати успішною лише тоді, коли кожен її громадянин навчиться раціонально використовувати енергоресурси, як це роблять європейці. Тому наша організація й надалі буде активно займатися популяризацією енергоощадності.
Найближчим часом плануємо запустити просвітницьку програму, зорієнтовану на загальноосвітні заклади, де плануємо провести Школу муніципального енергоменеджменту. Мета — показати, що енергоефективність — це не якась складна наука на зразок квантової фізики, а побутові речі, які має знати кожен. Тому  наші агенти впливу доступною мовою розповідатимуть  про енергоефективність вчителям і учням.
Також розробимо доступну методику, яка б допомогла педагогам без спеціальних знань цікаво та інтерактивно інформувати про це дітей.
— А на якому етапі створення Молодіжного парку? Останнім часом це питання не так часто порушується…
— Так, вирішення цього питання ми чекаємо понад два роки. Громадськість та міська влада зробили все у цьому напрямку. Нині ж останнє слово — за обласним департаментом екології та природних ресурсів, від якого залежить погодження меж земельної ділянки, яку виділили депутати Хмельницької міської ради. Саме на цьому етапі створення парку зупинилося. Тому виникають побоювання, чи не впливають на це місцеві забудовники, які хотіли б використати під свої потреби частину ділянки майбутнього парку. Сподіваюся, що це питання незабаром вирішиться позитивно для Молодіжного парку.
Тільки-но ми отримаємо погодження меж, одразу проведемо конкурс на візуалізацію проекту. До участі в конкурсі долучимо не лише хмельничан, а й іноземців. Хочемо, щоб цей парк став зразком для всієї України, адже громада нашого міста свого часу захистила цю зелену зону від забудови. Далі залишилось згуртувати хмельничан, щоб спільними зусиллями створити прекрасну зону для відпочинку та саморозвитку.
— Дякую за розмову.
Підготував Андрій ЯЩИШЕН

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *