Два новенькі тролейбуси виробництва Луцького автомобільного заводу після технологічного налагодження виїхали на хмельницькі вулиці. Перший маршрут проліг від заводу “Катіон” до Ракового.
Два новенькі тролейбуси виробництва Луцького автомобільного заводу після технологічного налагодження виїхали на хмельницькі вулиці. Перший маршрут проліг від заводу “Катіон” до Ракового.
Випуск нових тролейбусів на лінію відбувся за участю міського голови Олександра Симчишина, а також у присутності численних журналістів, яким пощастило того дня стати першими пасажирами тролейбусів під номерами 16 та 17. Комфортний салон, безпечна система кермування, а також економне витрачання електроенергії — ось основні переваги нових машин.
“Ще будучи депутатом міської ради, я ініціював зміни до програми соціально-економічного розвитку, за якими щороку з міського бюджету повинні були виділятися кошти на оновлення комунального транспорту, — зазначив Олександр Симчишин. — Проте тоді моя пропозиція не знайшла підтримки, за неї боролися лише кілька депутатів. Звісно, ми розуміли: якщо не вкладати кошти в оновлення транспорту, то з часом Хмельницький матиме великі проблеми. Лише з 2014-ого місто таки почало купувати нові тролейбуси. Ця добра тенденція продовжилася й у 2015-му. Приємно, що сьогодні ми випустили на маршрути ще два тролейбуси. І цей подарунок хмельничанам далеко не останній. Разом із керівництвом “Електротрансу” готуємо зміни та доповнення до бюджету на 2016 рік, щоб придбати у поточному році ще кілька нових тролейбусів. Мінімум — два, можливо, й три. Дуже сподіваюся, що наприкінці літа чи восени ми з вами знову перерізатимемо стрічку перед запуском на лінію нових тролейбусів”.
Під час короткого пробного виїзду директор ХКП “Електротранс” Вік-тор Паламарчук поінформував, що з казни міста на придбання тролейбусів і спецавтомобіля для ремонту електроліній було виділено майже 10 мільйонів гривень. Крім того, місто надало фінансову підтримку на відшкодування витрат за перевезення пільговиків, а держава постійно боргує підприємству, не виконуючи своїх зобов’язань.
“Рухомий склад тролейбусного парку старий, — ділиться Віктор Паламарчук. — На балансі маємо 105 тролейбусів, з яких щодня на лінію виходять 72-75. Ми можемо збільшити кількість тролейбусів до 90-95, але, на жаль, не вистачає водіїв. І хоча постійно набираємо групи, навчаємо людей, не всі потім залишаються працювати. Через нерегулярну виплату заробітної плати люди шукають роботу в інших містах. Нині нам потрібно ще 30-35 водіїв”.
Як заявив Олександр Симчишин, міська влада планує й надалі підтримувати й розвивати комунальний електротранспорт. “Ми нині розглядаємо варіант продовження тролейбусної лінії, щоб сполучити мікрорайони Дубове і Ракове, — заявив він. — Хочемо, щоб тролейбусний маршрут №15 був подовжений і пролягав через вулицю Пілотську в Ракове. Розглядаємо різні варіанти. Попередньо можу лише сказати, що такий проект вартуватиме приблизно 30 мільйонів гривень”.
…Журналістів покатали безкоштовно, вони жартували, що за рахунок міської влади. А міський голова таки заплатив за проїзд — придбав 33 квитки! “Чому саме стільки?” — запитали. “Просто в кондуктора здачі не було, то я взяв квитків на всі гроші”, — жартома відповів Олександр Симчишин.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК
Фото Миколи ШАФІНСЬКОГО