Нині у Хмельницькому роблять перші кроки до створення комфортних умов для любителів екологічно чистого двоколісного транспорту. Спільно займатися розвитком міської велоінфраструктури погодилися міська влада, громадські активісти й велолюбителі. Про це вони днями заявили під час тематичного “круглого столу” у міській раді, на який завітав радник міського голови Львова з питань розвитку велоінфраструктури Олег Шмід (на фото).
Нині у Хмельницькому роблять перші кроки до створення комфортних умов для любителів екологічно чистого двоколісного транспорту. Спільно займатися розвитком міської велоінфраструктури погодилися міська влада, громадські активісти й велолюбителі. Про це вони днями заявили під час тематичного “круглого столу” у міській раді, на який завітав радник міського голови Львова з питань розвитку велоінфраструктури Олег Шмід (на фото).
Про створення у місті велодоріжок говорилося й раніше. Наприклад, кілька місяців тому представники попередньої міської влади запропонували прокласти перші доріжки для велосипедистів через парк ім. М.Чекмана. Щоправда, це рішення так і зависло в повітрі, адже виявилося недоцільним для любителів двоколісного транспорту.
“Ми зібрались у форматі “круглого столу”, щоб почути думку велолюбителів. Лише, прислухавшись до їхніх слів, можна визначити, де саме варто прокладати велодоріжки. Це питання є надзвичайно важливим, адже щороку все більше хмельничан віддають перевагу двоколісному транспорту”, — зазначив у вступному слові заступник міського голови Володимир Гончарук.
Представник велосипедистів, голова ГО “Критична маса” Олег Олексієнко вважає, що майбутня веломережа користуватиметься попитом лише, якщо буде цілісною. Хмельничани повинні мати змогу на велосипеді безпечно дістатися з одного кінця міста в інший.
“Хмельницькі вулиці спроектовані за старими стандартами, а тому погано пристосовані до потреб велосипедистів. Звичайно, можна їздити звичайними дорогами, але це небезпечно. Більшість автомобілістів не сприймають велосипедиста як повноцінного учасника дорожнього руху. Тому майбутні велодоріжки мають пролягати через найбільш популярні маршрути задля безпеки й зручності. Наприклад, ми пропонуємо зробити першу магістраль для велосипедистів вздовж річки Південний Буг”, — поділився Олег Олексієнко.
На його думку, велодоріжка вздовж Південного Бугу дозволить сполучити всі частини міста. Окрім того, її розміщення відіграватиме рекреаційну роль. Велосипедисти можуть зупинитися біля річки, відпочити, насолодитися красою природи…
З думкою Олега Олексієнка погодився гість зі Львова. Олег Шмід вважає, що велодоріжка вздовж Південного Бугу буде цікавою й для туристів. За його словами, розбудова в місті велоінфраструктури — це інвестиція у майбутнє. Популяризація велотранспорту допоможе зменшити викиди вуглекислого газу в атмосферу. До того ж він зручний для туристів. Тому досвід Львова показав, що створення велоінфраструктури вигідне й для місцевого бізнесу.
“Головне під час створення велодоріжок не будувати їх там, де вони не потрібні. Деякі маршрути можуть бути не популярними серед велосипедистів, тому облаштування там спеціальних доріжок — лише марна трата грошей. Більше того, під час розробки велоінфраструктури у Львові побачили, що для зручності й безпеки руху велосипедистів просто слід оптимізувати рух транспорту чи запровадити інші дешевші заходи”, — зазначив львівський гість.
За його словами, за п’ять років у Львові вдалося облаштувати 70 кілометрів велодоріжок із запланованих 268. Спершу львів’яни намагалися зробити їх кольоровими. До певного часу вони були дуже привабливими, але згодом насичений червоний колір почав вицвітати, а покриття — швидко руйнуватися. Останнє сталося саме через додавання до асфальту фарби, що, звісно, здорожчувало вартість робіт. Тому Олег Шмід застеріг хмельничан не повторювати помилок Львова.
Також він розповів, що один кілометр велодоріжки орієнтовно коштуватиме півтора мільйона гривень. Тому для створення якісної велоінфраструктури потрібно налагодити співпрацю з потенційними інвесторами, подумати про залучення грантових коштів.
На завершення “круглого столу” його учасники погодилися створити робочу групу, до якої увійдуть громадські активісти, посадовці й заступник міського голови. Володимир Гончарук зазначив, що в разі необхідності в міського голови може з’явитися позаштатний радник, котрий відповідатиме за розвиток велоінфраструктури.
Андрій ЯЩИШЕН
Фото автора