Соціум

Треба розширювати не лише перелік адмінпослуг, а й площу, де вони надаються

Тепер число адміністративних послуг, які хмельничани отримують через управління адміністративних послуг (раніше ЦНАП), що працює за методом єдиного офіса, налічує більше двох сотень. Серед них з недавніх пір і послуги Державної міграційної служби, а також право реєструвати нерухоме майно юридичних та фізичних осіб-підприємців.

Тепер число адміністративних послуг, які хмельничани отримують через управління адміністративних послуг (раніше ЦНАП), що працює за методом єдиного офіса, налічує більше двох сотень. Серед них з недавніх пір і послуги Державної міграційної служби, а також право реєструвати нерухоме майно юридичних та фізичних осіб-підприємців.

За три роки роботи ЦНАП розв’язав багато важливих і складних завдань на шляху до реформування взаємин влади й громади. З 29 вересня 2012 року хмельничани, зокрема й з особливими потребами, обслуговуються на вул. Соборній, 16, де все зорієнтовано на потреби клієнта. Первинну роботу з відвідувачами, інформування та консультування проводять фахівці на рецепшені, а електронне керування чергою унеможливлює порушення. Зручностям отримувачів послуг підпорядкований також графік роботи установи. Розширені та зручні прийомні години, зокрема робота без обідньої перерви, а також у вихідний. Ті, хто вже обслуговувався в ЦНАПі, відзначають насамперед прозорість у наданні послуг, оскільки відсутній контакт суб’єкта звернення з чиновником. Документи приймаються за описом, а рішення отримують у чітко визначений законодавством день. Також відпала потреба особисто кон-тролювати термін виконання послуги, оскільки це робить адміністратор установи. Він і повідомляє про прийняття рішення.
Велике значення мають і комфортні умови очікування та заповнення документів, а також доступність інформації, яку можна отримати з різних джерел (інформаційні термінали, стенди, телефон, сайт тощо).
Для покращення якості надання послуг, зокрема й спрощення процедур отримання документів, залучено різних фахівців відділу державної реєстрації Реєстраційної служби міськрайонного управління юстиції, управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі, управління Державної архітектурно-будівельної інспекції та інших.
Прийом громадян тут регулярно проводять керівництво міської ради, начальники управлінь (відділів), організовано реєстрацію письмових звернень.
Для нормативно-правового регулювання діяльності управління (рішення 52-ї сесії міської ради №52 про утворення управління адміністративних послуг Хмельницької міської ради замість Дозвільного центру та Центру надання адміністративних послуг) прийнято рішення, якими затверджено регламент роботи управління та перелік адмінпослуг. На кожну послугу є інформаційні й технологічні картки.
“Станом на 1 жовтня, — розповідає начальник управління Світлана Король, — через термінал електрон-ної системи керування чергою зафіксовано 116359 тисяч звернень. Надано 64348 тисяч адміністративних послуг, зокрема 4543 — документи дозвільного характеру. Адміністратори й державні реєстратори відділу держреєстрації за цей період надали 16052 тисячі консультацій з різних питань”.
Улітку працівникам управління довелося пережити ряд проблемних моментів, які негативно позначилися на їхній роботі. Якщо конкретно, то Кабінет міністрів України видав розпорядження  №523-р “Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг”, яке набрало чинності 3 червня 2015 року. З цього часу законодавчо Центр мав розпочати прийом документів для послуг, які надаються відділом Державної міграційної служби України. Але термін надання цих послуг було зірвано і причиною стала не що інше, як боротьба між відомствами. ДМС не виконувала вимог законодавства і фактично не хотіла передавати у єдиний офіс функцію видачі документів, яку здійснювала до цього. ЦНАП штурмували заявники, коридори були переповнені невдоволеними людьми, а працівники міграційної служби будь-що уникали співпраці. Така нездорова ситуація спостерігалася по всій країні. Наразі ситуація дещо змінюється, але досі послугами, скажімо, з видачі паспорта громадянина України,  свідоцтва про народження і т.д., займаються і ДМС, і управління з надання адміністративних послуг.
Кількість нових адміністративних послуг, які надає управління, зростає. З 5 жовтня адміністратори розпочали прийом документів в сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних та фізичних осіб-підприємців. Відповідно зростає й навантаження на працівників, до яких будуть звертатися все більше заявників.
“Настав час подумати не тільки про розширення  послуг, а й площі, де надаються ці послуги, — стривожено наголошує Світлана Король. — Ми повинні подбати про умови праці наших спеціалістів, бо від того залежать якість їхньої роботи, а також комфорт клієнтів. Наразі, за нашими попередніми прогнозами, для роботи потрібне ще одне приміщення площею понад 500 квадратних метрів. Сподіваюся, що міська влада, дбаючи про громаду, якій служить, допоможе найближчим часом вирішити питання з розширення приміщень управління. Незабаром до переліку адміністративних послуг додасться ще й видача закордонних паспортів та інших документів”.
Зрештою, цей важливий факт, безумовно, не залишиться непоміченим заявниками. А влада дізнається про оцінку роботи з того ж моніторингу, який в управлінні традиційно відбувається щоденно. Було б добре, якби й ті 2,8% відвідувачів від 43008 осіб (за даними 10 місяців цього року) оцінили роботу управління позитивно. Над цим потрібно працювати.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК
Фото з архіву редакції

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *