Вже у ці вихідні від нашого голосу залежатиме доля міста й області не лише на два наступні роки. Тож ми запитали кількох місцевих експертів і громадських активістів, як вони оцінюють перебіг нинішньої передвиборчої кампанії та що порадили б хмельничанам під час голосування.
Вже у ці вихідні від нашого голосу залежатиме доля міста й області не лише на два наступні роки. Тож ми запитали кількох місцевих експертів і громадських активістів, як вони оцінюють перебіг нинішньої передвиборчої кампанії та що порадили б хмельничанам під час голосування.
Андрій Попик, координатор кампанії спостереження Громадянської Мережі ОПОРА у регіоні:
— Під час нинішньої передвиборчої кампанії багато партій активно займаються так званою “благодійністю”. Більше того, окремі політичні сили таку діяльність вважають власною філософією. Не відстають від партій деякі кандидати на посаду міського голови. Набір “засівання” округу звичайний: встановлюються дитячі майданчики чи лавочки, організовуються концерти зірок місцевого й національного масштабів, надаються безкоштовні медичні послуги…
Поки що системного використання “чорного піару” не зафіксовано. Навпаки з наближенням виборів зросла кількість агітації, наклеєної на невідведених для цього місцях. Тумб для агітації на все місто лише 27, але на них люди не звертають уваги. Тому політична реклама розклеюється переважно у місцях скупчення людей — у вузьких проходах, біля під’їздів… Ми ж закликаємо виборців, навіть отримавши якісь послуги, голосувати не за кандидата-благодійника, а за того, хто дійсно дбатиме про розвиток міста і краю. Тобто, якщо у нинішнього депутата округ у поганому стані й він наводить лад виключно за власний рахунок, отже він незадовільно справляється зі своїми депутатськими обов’язками. Йому легше не застосовувати посадові важелі впливу, а скористатися власними ресурсами. Це повинно змусити хмельничан задуматися, чи не відстоюватиме така людина у міській раді власні бізнесові інтереси, щоб відбити витрачені кошти?
Олег Черненко, член регіонального осередку “Руху ЧЕСНО”:
— У бюлетенях ми перш за все побачимо партії, тому агітація проводиться за них. Це є особливістю чинного виборчого законодавства. Кандидат у депутати повинен на закріпленому окрузі агітувати не лише за себе, а й за політичну силу, від якої балотується. Адже від набраного нею відсотка залежить майбутнє кандидата. Через це ми бачимо на білбордах, сіті-лайтах засилля популізму. Нам обіцяють контрактну армію, зниження тарифів, зменшення податкового тиску — тобто те, що не вирішується на місцевому рівні. Таким чином партії готуються до майбутніх парламентських виборів.
Але й обіцянки багатьох кандидатів також не вирізняються змістовністю. Вони можуть кілька слів сказати про покращення життя на окрузі, але чомусь говорять не про міський масштаб загалом. Така відсутність конкретики у майбутньому означає відсутність якості.
Тому найперше закликаю прийти на вибори, адже від вашого голосу дійсно залежить майбутнє міста. Але до волевиявлення потрібно підійти з розумом — не вестися на популізм і подачки від кандидатів.
Степан Кушнір, голова правління ГО “Хмельницький молодіжний клуб розвитку”:
— Вважаю, що Хмельницький з точки зору виборчого процесу — досить цікаве місто, адже нині немає єдиного кандидата, який однозначно посяде крісло міського голови. Не кожен обласний центр має кількох сильних супротивників. Така ситуація змушує кандидатів конкурувати на світоглядному рівні, публічно виносити свої позиції щодо змін у місті та формування курсу його майбутнього розвитку.
Втім нинішні вибори якісно не відрізняються від попередніх. Більшість кандидатів у депутати не конкурують ідеями, а кількістю замінених вікон, встановлених лавочок, пофарбованих гойдалок… У перспективі це велика проблема, адже таке “засівання” округів розбещує виборців. Якщо хмельничани навчаться самотужки організовуватись на спільну роботу, наприклад, щоб впорядкувати прибудинкову територію, їм не потрібно чекати на чергові вибори й кандидата-чарівника.
Тому закликаю хмельничан цікавитися не подачками, а ідеями, тими кроками майбутніх депутатів і міського голови, які змінять наше місто й область на краще. Потрібно запитувати в них, що вони будуть робити, як, коли і за які ресурси. Не в усіх кандидатів є відповіді на такі запитання. Лише так ми зможемо зробити розумний вибір.
Підготував Андрій ЯЩИШЕН