Соціум

Бізнес виведе регіон з економічної скрути

Відродити економіку краю, не чекаючи на обіцяні реформи, вирішили представники місцевого бізнесу, які об’єднались у громадське об’єднання “Нова економічна політика”. Минулого четверга під час прес-конференції члени цього громадського об’єднання розповіли про свої плани й висловили тверде переконання, що саме бізнес стане рушієм змін на обласному й національному рівнях.

Відродити економіку краю, не чекаючи на обіцяні реформи, вирішили представники місцевого бізнесу, які об’єднались у громадське об’єднання “Нова економічна політика”. Минулого четверга під час прес-конференції члени цього громадського об’єднання розповіли про свої плани й висловили тверде переконання, що саме бізнес стане рушієм змін на обласному й національному рівнях.

Нове громадське об’єднання  створене 23 березня цього року. Нині до його лав входять 28 підприємців з 13 районів Хмельниччини. Ґрунтуючись на Стратегії регіонального розвитку Хмельницької області на 2011-2020 рр. й Інвестиційній карті Хмельницької області, члени “Нової економічної політики” визначили основні напрямки своєї роботи. Зокрема, вони планують зосередитися на імпортозаміщенні, допомогти залучати інвестиції у місцеву економіку, створити позитивний економічний імідж Хмельниччини, інвестувати в освіту…
“У важкий для держави час з’явилися три ініціативні групи, які відповіли на виклики сьогодення, — патріоти, які захищають незалежність України, волонтери й підприємці. Саме малий та середній бізнес нині є локомотивом розвитку вітчизняної економіки й ланкою, яка консолідує суспільство. Тому бізнес — та рушійна сила, яка здійснить якісні зміни в державі”, — наголосив представник “Нової економічної політики”, радник голови правління корпорації “Сварог Вест Груп” Олег Демчук.
Члени громадського об’єднання зосередилися на ключових для Хмельниччини галузях. Так, генеральний директор ТОВ НВ “Агрофірма “Перлина Поділля” Сергій Іващук розповів, що для області стратегічним є аграрний сектор економіки. Тому надзвичайно важливо, щоб наші фермери могли інтегруватися в європейський ринок та продавати якісну продукцію на Захід, але й не забувати про вітчизняного покупця.
Свого колегу підтримав Василь Міракін, керівник компанії “Агро Дубово”, наголосивши на важливості імпортозаміщення, яке стане значним поштовхом для розвитку малого та середнього бізнесу. За його твердженням, виробництво власної аграрної продукції водночас збільшує кількість робочих місць і дає змогу українцям купувати дешевші та якісніші продукти.
“Хмельницькі ринки процвітали у період, коли сюди можна було ввозити дешеву закордонну продукцію. Нині багато підприємців постраждали через різкі стрибки курсу долара, тому варто переходити на товари, які виробляються на внутрішньому ринку й там реалізуються. Саме з цього варто починати, а потім думати про експорт”, — сказав Василь Міракін.
Імпортозаміщення даватиме надходження у місцеві бюджети, що дасть змогу розвиватися і соціальній галузі. Згідно з попередніми підрахунками експертів, це можуть бути мільйони доларів для нашої області. Так, для Хмельницького великий потенціал має тепличне господарство.
Директор ТОВ “Старокостянтинівцукор” Олександр Співак акцентував увагу на важливості збереження віт-чизняної цукрової індустрії. Раніше Україна забезпечувала цукром 60% потреб Радянського Союзу, нині ж залишається на плаву до 30 цукрових заводів, а в області їх можна перерахувати на пальцях однієї руки.
“Ми виробляємо екологічно чистий продукт, який відповідає європейським стандартам якості. Якщо наші цукрові заводи зупиняться, ввозитиметься іноземна продукція набагато нижчої якості. Цього не можна допустити. Одне з головних завдань “Нової економічної політики” — захистити вітчизняного товаровиробника”, — зауважив Олександр Співак.
Олег Демчук розповів, що представників громадського об’єднання цікавить і туристична сфера. Нині в області не розвинута туристична інфраструктура, існують лише окремі центри, як-от Кам’янець-Подільський.
“Необхідно створювати туристичні кластери, об’єднані єдиною інфраструктурою. Туристу не цікаво відвідати лише одну історичну чи культурну пам’ятку. Закордонні мандрівники зазвичай віддають перевагу цілісним маршрутам. Так, людина, яка відвідає Меджибіж, Самчики, Сатанів, Кам’янець-Подільський, отримає комплексний туристичний продукт, який поки що Хмельниччина не може запропонувати, оскільки всі об’єкти працюють окремо одне від одного”, — вважає Олег Демчук.
Щоб втілити в життя подібні програми, підприємці готові співпрацювати з владою й громадськістю, допомагаючи їм отримувати гранди та надавати відповідні консультації.
Важливе значення у цьому процесі відіграє освіта. Так, наступного року з учнями шостих класів представники “Нової економічної політики” хочуть запустити пілотний проект для підвищення економічної культури.
Подібні проекти — лише мала частка того, чим почало займатися  молоде громадське об’єднання, яке засвідчує, що майбутнє України — за соціально відповідальним бізнесом.
Андрій ЯЩИШЕН
Фото автора

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *