До 140-річного ювілею навчально-виховного об’єднання №5 імені Сергія Єфремова була проведена науково-практична конференція, присвячена історії цього навчального закладу та його функціонування в умовах відсутності державності на українських землях. У ході конференції була досліджена документально-архівна база, на прикладі якої можна аналізувати тенденції зародження освіти в місті й Україні загалом. Датою створення першої школи в Хмельницькому є 1869 рік. Це був період освітньої реформи після скасування кріпацтва. Школа випустила чимало талановитих й успішних людей, котрі звеличували її і сприяли поступу національної ідеї.
До 140-річного ювілею навчально-виховного об’єднання №5 імені Сергія Єфремова була проведена науково-практична конференція, присвячена історії цього навчального закладу та його функціонування в умовах відсутності державності на українських землях. У ході конференції була досліджена документально-архівна база, на прикладі якої можна аналізувати тенденції зародження освіти в місті й Україні загалом. Датою створення першої школи в Хмельницькому є 1869 рік. Це був період освітньої реформи після скасування кріпацтва. Школа випустила чимало талановитих й успішних людей, котрі звеличували її і сприяли поступу національної ідеї.
Директор НВО №5 Світлана Луцькова зазначила: “Учні повинні вивчати власну історію, адже без неї вони не в змозі будувати майбутнє держави. Ми пишаємося нашими випускниками, серед яких є багато відомих людей. Зокрема Володимир Пилипчук. Закінчивши нашу школу, пішов в армію, звідки був направлений в Афганістан. Загинув у 18-річному віці під час бойового завдання, врятувавши трьох побратимів. На таких прикладах має виховуватися нинішнє покоління”.
Велика увага під час конференції приділялася вчителям та смотрителям (так тоді називали директорів) цього закладу. Великої пошани заслуговує постать Олександра Тищенка. Він був першим директором найстарішої школи Хмельницького.
“Олександр Тищенко — феноменальна фігура в історії НВО №5, — каже вчитель історії Ольга Грицина. — Саме він спромігся переконати міську думу в необхідності постійного приміщення для школярів (раніше його орендували). І його звернення задовольнили, надавши фінансування для будівництва школи. Окрім професійної діяльності, Тищенко був активним громадським діячем. Говорив зі своїми учнями про революційні події Кривавої неділі, повстання на броненосці “Потьомкін”, за що часто зазнавав переслідувань”.
Історія школи №5 показує, який складний шлях проходили українці задля того, аби отримати освіту. Це було устократ важче, ніж зараз. І ми маємо пам’ятати про це повсякчас.
Аліна Котик