Соціум

Хто замовить слово про бідний громадський транспорт і пасажирів?

3 28 лютого згідно з рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради підвищилася ціна на проїзд у громадському транспорті. Квитки в автобусах зі звичайним режимом подорожчали до 3 гривень, у маршрутних таксі — до 3,5 гривні. А проїзд у тролейбусах залишився незмінним — 1,5 грн. Окрім часткового підвищення тарифів на проїзд, влада пішла на ще один, цілком виправданий, так би мовити, крок — скорочення на маршрутах 20% транспорту. Завдяки такому рішенню мали вбити двох зайців: дати заробити громадському транспорту і приватним підприємцям.

3 28 лютого згідно з рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради підвищилася ціна на проїзд у громадському транспорті. Квитки в автобусах зі звичайним режимом подорожчали до 3 гривень, у маршрутних таксі — до 3,5 гривні. А проїзд у тролейбусах залишився незмінним — 1,5 грн. Окрім часткового підвищення тарифів на проїзд, влада пішла на ще один, цілком виправданий, так би мовити, крок — скорочення на маршрутах 20% транспорту. Завдяки такому рішенню мали вбити двох зайців: дати заробити громадському транспорту і приватним підприємцям.

Що маємо наразі? Як перевірений факт, кількість транспортних засобів на маршрутах перевезень зменшило лише комунальне підприємство. І від того почало втрачати свого платоспроможного пасажира. Ось цифри, які це підтверджують. Щоденна виручка зменшується в середньому на 1-2 тисячі гривень. Тож за місяць виходить солідна сума — мінус 30-60 тисяч гривень до каси комунального підприємства. Тим часом приватні перевізники на окремих маршрутах, навпаки, кількість транспорту збільшили. Безумовно, лише на тих маршрутах, які є прибутковими. Наприклад, перевізник ПП Мішин на 21-му та 22-му маршрутах додав по п’ять автобусів і тепер їх курсує 18. Виходить, що гра в одні ворота: допомогли приватникам, загнавши в глухий кут комунальне підприємство. І все б нічого, якби левова частка соціальних маршрутів автобусів і тролейбусів не припадала на комунальне транспортне підприємство, з яким держава не поспішає розраховуватися за перевезення пільговиків. Нині борг по державних субвенціях КП “Електротранс” складає 3,2 млн. грн. Розмови точаться, що ціни на проїзд у громадському транспорті можуть і далі зростати: до 4, 5, 6 гривень, а може, ще вище. Відтак постає запитання: чи зможуть витримати таке навантаження хмельничани, адже транспорт — то не єдина сфера підвищення цін сьогодні, в той час, як соціальна захищеність залишається на дуже низькому рівні? Недаремно пасажири вимагають справедливої ціни на проїзд, адже бачать, що влада, її фіскальні органи, зрештою, й депутати міської ради продовжують потакати приватним перевізникам, які постійно апелюють до вартості пального та запчастин. Варто ж нагадати, що криза наразі зачепила кожного в країні. Тому підвищувати тарифи для населення, не виводячи з тіні прибутки приватних перевізників, — це не по-державницьки.
КП “Електротранс” за 2014 рік сплатив до Пенсійного фонду 8,2 млн. грн., а товариство “Рембудтранс”, ПП Марценюк, “Хмельницьке таксі” разом — 0,5 млн. грн. 
Думається, що така ситуація зберігатиметься до тих пір, поки міська влада не змінить  концепції організації автотранспортних перевезень. До речі, за позитивним досвідом не треба далеко ходити. Наші сусіди-вінничани давно визначилися з пріоритетами й віддали перевагу комунальному автотранспорту. А у нас про покращення надання транспортних послуг хіба що давно декларують. Кому це вигідно? Однозначно, не пасажирам. Може, новий заступник міського голови Андрій Капура, який курує питання автотранспорту, займе державницьку принципову позицію й підтримає інтереси комунального підприємства та пасажирів? Дуже на те надіємося. І керівництво управління транспорту в особі Петра Кузьміна, депутати міської ради нарешті на ділі, а не на словах впроваджуватимуть програми розвитку громадського транспорту міста, а не конкурси “нових” облич, нові транспортні схеми пасажирських перевезень без корупційних і тіньових схем, чіткі та зрозумілі договори, в яких буде прописана конкретна відповідальність за якість транспортних перевезень, на які так немало справедливих нарікань у хмельничан сьогодні.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК

P.S.
Право на пільговий проїзд у громадському транспорті Хмельницького наразі мають 56,8 тисячі людей. З введенням у дію Закону щодо змін пільгового перевезення з 1 червня безкоштовно в маршрутках і тролейбусах їздити зможуть тільки 26,7 тисячі хмельничан.
З 1 червня буде фінансуватися державою лише п’ять категорій. Це учасники бойових дій, інваліди І та ІІ груп, діти-інваліди, діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування. Всі решта категорій будуть позбавлені безкоштовного проїзду вже діючим законодавством.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *