Соціум

Олександр Скочеляс, голова фракції ВО “Батьківщина”: “Нам треба далі працювати на розбудову свого міста”

Ми вже повідомляли, що після того, як Валерій Лесков склав свої депутатські повноваження, а відповідно і повноваження голови фракції ВО “Батьківщина” у міській раді через те, що добровільно пішов на військову службу в Збройні Сили України, його колеги обрали новим головою фракції батьківщинівців Олександра Скочеляса. Нагадаємо, що до міськради Олександр Анатолійович потрапив як висуванець партії малого та середнього бізнесу, входив спершу до депутатської фракції “Фронту змін”, який об’єднався свого часу з ВО “Батьківщина”, куди він вступив. До речі, якраз тоді, коли з цієї партії та фракції під тиском попередньої обласної влади вийшла група підприємців-депутатів. Тож з цього факту його депутатської та політичної біографії ми розпочали розмову.

Ми вже повідомляли, що після того, як Валерій Лесков склав свої депутатські повноваження, а відповідно і повноваження голови фракції ВО “Батьківщина” у міській раді через те, що добровільно пішов на військову службу в Збройні Сили України, його колеги обрали новим головою фракції батьківщинівців Олександра Скочеляса. Нагадаємо, що до міськради Олександр Анатолійович потрапив як висуванець партії малого та середнього бізнесу, входив спершу до депутатської фракції “Фронту змін”, який об’єднався свого часу з ВО “Батьківщина”, куди він вступив. До речі, якраз тоді, коли з цієї партії та фракції під тиском попередньої обласної влади вийшла група підприємців-депутатів. Тож з цього факту його депутатської та політичної біографії ми розпочали розмову.

— Зрозуміло, усвідомлював, що у мене, насамперед як підприємця, можуть виникнути великі проблеми, — зауважив він, — якщо здавалося, деякі перевірені люди тоді вийшли з нашої фракції та партії і не лише у міській раді, а й в обласній. Та я їм не суддя, бо у кожного з нас завжди у подібних екстремальних ситуаціях свій вибір. Вступив тоді до “Батьківщини”, вважаючи свій крок правильним і з точки зору можливостей щодо захисту малого та середнього бізнесу, зокрема в нашому місті. Нині депутати-батьківщинівці обрали мене для координування діяльності нашої фракції, тож розцінюю їх вибір як велику довіру. Щоправда, цілком усвідомлюю й усі складнощі цієї роботи, адже нам усім доводиться нині працювати у дуже складних умовах, по суті, передвиборчого періоду, на який накладається непроста суспільно-економічна ситуація в країні.
— Важко не погодитися з цією думкою, адже нині дещо нівелюються позитивні напрацювання і міської ради останніх років щодо розбудови нашого міста, які були очевидним активом, найперше, фракції “Батьківщини”, яка в раді домінувала.
— Не збираюсь, як усі мої колеги, перебільшувати чи применшувати роль нашої фракції у роботі міської ради за останні роки, яка, як на мене, цілком адекватно реагувала на всі виклики. Зрозуміла також психологія виборця, який більше бачить те, що відбувається, так би мовити, в теперішньому часі, а не, скажімо, усю передісторію вирішення чи появи тієї чи іншої проблеми, яка є в місті.
Принагідно з цього приводу зауважу, що особливим випробуванням для міської ради та нашої фракції став Майдан. Тож дуже хотілося б, щоб хмельничани пам’ятали, хто з нинішніх політичних середовищ, які, зрозуміло, підуть на вибори, насправді де вони були у ті буремні часи. А то нині, спостерігаючи за деким з таких діячів, слідкуючи за їх псевдомайданною риторикою, диву даєшся, як вони швидко пристосувалися до нових обставин і ніби не на їх совісті нинішні біди в країні.
— До речі, що думаєте про проблеми, які нібито загострилися останнім часом у сфері містобудування, земельних відносин та екології? Остання 48-а сесія міськради тут є досить  показовою.
— Працюю якраз у цій профільній комісії і, думаю, добре володію тут ситуацією. Проблеми у цій сфері є і це не секрет, проте слід пам’ятати, що у Хмельницькому ще під час минулої каденції міської ради було доволі ефективно їх знято запровадженням відкритих аукціонів і конкурсів та прозорістю у вирішенні цих питань. Проте нині маємо очевидні проблеми з узгодженістю дій у роботі департаменту архітектури, містобудування і земельних ресурсів, за що мають нести персональну відповідальність його сьогоднішні і колишні керівники. Вистачає у нинішніх оцінках стану справ у цій сфері з боку критиків міськради і популізму. Чого тільки варте ініціювання заборони відчуження комунального майна, котре спробували протягти через сесію представники незаконного громадського об’єднання так званої “територіальної громади”, яке підтримали навіть кілька депутатів. Зрозумів би, якби з якихось політичних розрахунків подібну популістську пропозицію пропонував хтось із них, та вони навіть не задумалися, що своїм голосуванням легітимізують це незаконне об’єднання. Так, у цій сфері у нас є проблеми, адже в останні роки виконавча гілка влади дещо заспокоїлася і там проглядаються непрозорі схеми. Думаю, ми невдовзі оздоровимо там ситуацію, найперше, найширшим обговоренням кожного такого питання з громадою, фахівцями.
До речі, нещодавно особисто побував у Львові, аби вивчити досвід колег з міської ради у вирішенні цих проблем. На жаль, ми справді відстали від них, бо у Львові міськрада усі земельні та забудовні питання нині повністю й детально розглядає ще перед тим, як вони виносяться на сесію. Тобто для появи громадських ініціатив у такому форматі, як у нас, практично не доходить, бо громадськість, депутати мають можливість їх детально вивчати заздалегідь. Невдовзі чекаємо львівських колег у Хмельницькому, де проведемо “круглий стіл” з цих та інших проблем містобудування.
Он, днями мені з колегами довелося розглядати подібну місцеву ініціативу на Озерній, де ми виявили очевидні порушення в містобудуванні ще на стадії прийняття та розробки генплану. На жаль, таких “дрібних” проблем у нас вистачає і тут перше  питання до структур виконавчої влади, комунальних підприємств.
— Ви даєте досить різку оцінку представникам виконавчої гілки міської ради, але ж там загалом люди, яких рекомендували чи узгоджували на посадах міська рада і міський голова.
— Переконаний, що мої колеги по фракції погодяться, що нам слід посилити контроль за діяльністю всіх органів виконавчої влади в місті. Мені здається, що там нині надто багато людей, які звикли спочивати на колишніх своїх справжніх чи надуманих досягненнях, а ефективність їх роботи під час другої каденції міського голови Сергія Мельника викликає в мене багато запитань. Зрештою, час нині не такий, щоб розслаблятися. Тож наша фракція ініціює і ряд кадрових пропозицій щодо конкретних посадовців, маємо намір поставити гостро питання і про збільшення ставок податку на нерухомість, насамперед перед власниками  гіпермаркетів, які працюють на території міста, але податки сплачують за його межами, а деякі з них узагалі юридично зареєстровані за межами країни.
Звичайно ж, серед нинішніх пріоритетів фракції була і залишається допомога фронту, переселенцям, сім’ям бійців АТО. Все, що стосується життя і розвитку нашого міста, потребує депутатської уваги, адже основне, чого від нас чекають хмельничани, на моє переконання, — зберегти його соціально-економічну стабільність та шукати ефективні методи для вирішення усіх проблем розвитку нашого міста.
Розмовляв В.Сівач

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *