Таке рішення ухвалили члени виконавчого комітету міськради під час чергового засідання 26 лютого. Це вимушений захід через значне й різке зростання вартості паливно-мастильних матеріалів. Так, з 28 лютого вартість однієї поїздки в автобусі, який працює в звичайному режимі руху, складає 3 гривні, в маршрутках — 3,50. Вартість проїзду в тролейбусах залишається незмінною — 1,50 грн.
Таке рішення ухвалили члени виконавчого комітету міськради під час чергового засідання 26 лютого. Це вимушений захід через значне й різке зростання вартості паливно-мастильних матеріалів. Так, з 28 лютого вартість однієї поїздки в автобусі, який працює в звичайному режимі руху, складає 3 гривні, в маршрутках — 3,50. Вартість проїзду в тролейбусах залишається незмінною — 1,50 грн.
Начальник міського управління транспорту та зв’язку Петро Кузьмін пояснює: “Єдине, що спонукає до збільшення тарифів, — різке збільшення вартості пального. Так, ціна дизельного пального становить у середньому 29 гривень за літр. Тому ми вимушені були внести на розгляд виконавчого комітету пропозицію підвищити вартість проїзду в автобусах і маршрутних таксі”.
Діючі тарифи на послуги за перевезення пасажирів, вважає посадовець, навіть частково не наближені до економічно обґрунтованого рівня і не можуть адекватно реагувати на нестабільну ситуацію на ринку пасажирських перевезень.
Існуючі на теперішній час тарифи не забезпечують стабільну роботу перевізників, що може призвести до їх банкрутства, погіршення технічного стану машин, погіршення надання послуг, втрати кваліфікованих працівників, що в свою чергу ставить під загрозу стале задоволення потреб населення у перевезеннях.
“Також з 28 лютого перевізники скоротять на 20 відсотків кількість випуску одиниць на всіх маршрутах. Це дозволить зберегти робочі місця й збільшити наповнюваність транспорту. Тролейбуси ж виходитимуть на маршрут у незмінній кількості — 72 одиниці на день”, — повідомив Петро Кузьмін.
Наш кор.
Водночас керівник ХКП “Електротранс” Віктор Паламарчук переконаний, що тролейбусному підприємству треба підставити плече.
Причина — зростання цін на електроенергію з 1 квітня. Відповідне рішення вже затвердила Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг. “ Чесно кажучи, — ділиться Віктор Анатолійович, — ми в розпачі, бо вартість електроенергії для підприємства зросте в 3,3 раза. Тож якщо зараз ми сплачуємо за спожиту електроенергію 450 тисяч гривень за місяць, то з квітня це буде більше мільйона гривень. Ситуація практично патова”.
І якби ж то тільки електроенергія зросла в ціні! Суттєво подорожчали й запчастини до рухомого складу. Тож тепер, аби повністю “взутися” в нові колеса, тролейбус має наполегливо возити пасажирів повний місяць, бо ціна одного колеса складає вже не 3850 грн., а 6 тисяч гривень!
“Потерпаємо від збитків, які маємо від автобусних перевезень, — розповідає керівник підприємства. — В день вони складають майже 15 тисяч гривень. Зокрема, моніторили нещодавно два маршрути — №50 (Гречани — Цукровий завод), де немає тролейбусного сполучення, та №51 (Ракове — Інститутська), що найбільш затребуваний у пасажирів у цих напрямках. Так-от: на 50-му маршруті за одну зміну було перевезено 604 пасажири, а купили квитки лише 134. Тобто всі інші пасажири були пільговиками та їхали безкоштовно. Чи є надія, що після суттєвого підвищення тарифів на проїзд у маршрутках збільшиться кількість пасажирів, а отже, і виручка в комунальному транспорті? Можливо. Думаю, що суттєво вплине на вибір пасажирів, яким транспортом їхати, відповідний Закон, підписаний Президентом України, що набере чинності з 1 червня. З цього часу пільговий проїзд у громадському транспорті будуть надавати тільки окремим категоріям осіб. Але проблеми надто серйозні. І ми розуміємо, що самостійно з ними не впораємося. Тож розраховуємо на підтримку керівництва міста і депутатів. Тролейбусному підприємству треба фінансово підставити пле че”.
Вікторія Стандрійчук