Нещодавно Центр надання адміністративних послуг, що на вулиці Соборній, 16, очолив депутат міської ради Володимир ШВЕЦЬ. Про перспективи Центру для мешканців нашого міста і проблеми, які слід вирішувати колективу, наша з ним розмова.
Нещодавно Центр надання адміністративних послуг, що на вулиці Соборній, 16, очолив депутат міської ради Володимир ШВЕЦЬ. Про перспективи Центру для мешканців нашого міста і проблеми, які слід вирішувати колективу, наша з ним розмова.
— Володимире Федоровичу, Хмельницький ЦНАП працює вже два роки. Яке його найбільше досягнення, як ви вважаєте?
— Не помилюся, коли скажу, що Центр надзвичайно органічно вписався в життя Хмельницького та його мешканців. Це якраз той випадок, про який кажуть, що до хорошого звикається дуже швидко. Як підтверджують соціологічні опитування, громада міста надзвичайно позитивно оцінює функціонування Центру надання адміністративних послуг. Сьогодні ця установа забезпечує значно комфортніші умови та економить час, який витрачали хмельничани на отримання послуг у різних установах влади. Крім того, створено зрозумілий і прозорий механізм їх отримання. У ЦНАПі проводять особистий прийом громадян міський голова та його заступники, керівники виконавчих органів міської ради. Також тут можна отримати кваліфіковану інформаційну, консультативну та правову допомогу щодо 149 адміністративних послуг, подати звернення та отримати необхідний результат за кожною із цих послуг, пропозицію або зауваження з будь-яких питань.
— Скільки громадян скористалися послугами так званого “єдиного вікна” в цьому році?
— ЦНАП за майже дев’ять місяців цього року обслужив до 29 тисяч хмельничан.
— На чому зосереджена робота працівників Центру зараз?
— На забезпечення виконання вимог розпорядження Кабміну України від 16 травня 2014 року №523 “Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг”. Уряд затвердив перелік із 52 адміністративних послуг, які громадяни та суб’єкти господарювання зможуть отримувати через ЦНАП поетапно, залежно від їх виду. Маю на увазі послуги, які надаватимуть територіальні органи Державної міграційної служби, Держ-земагентства, Держархбудінспекції, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Укрдержреєстру, Держсанепідслужби, Держгір-промнагляду. Це — держреєстрація юридичної або фізичної особи, яка має намір стати підприємцем; видача витягу, виписки, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі — ЄДР); держреєстрація змін до установчих документів юридичної особи; включення до ЄДР відомостей про створення відокремленого підрозділу або про його закриття; держреєстрація змін до відомостей про фізичну особу-підприємця; видача дублікатів оригіналів установчих документів та змін до них; держреєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення та припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем за її рішенням; держреєстрація права власності на нерухоме майно та інших речових прав на нерухомість (окрім реєстрації іпотеки); видача витягу, інформаційної довідки та виписки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; оформлення та видача паспорта громадянина України, закордонного паспорта, проїзного документа дитини, довідки про реєстрацію місця проживання або місця перебування особи; держреєстрація земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру та внесення до кадастру відомостей (змін до них) про земельну ділянку; реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки тощо.
Нові послуги передаватимуться в Центр у кілька етапів, оскільки складно впровадити одразу все. Частина послуг, аби їх надати у Центрі, вимагає внесення відповідних змін до законодавства.
— Володимире Федоровичу, ви наголосили, що процес удосконалення роботи ЦНАПу перспективний. Що маєте на увазі?
— Наразі під одним дахом хмельничани вже отримують 149 послуг, а невдовзі це буде понад 181 вид послуг. Причому зауважу, що частина послуг додається, а частина знімається. Наприклад, ті послуги, які у постанові Кабміну значаться як дві — реєстрація нерухомого майна та видача витягів з реєстру, це насправді 13 видів послуг, бо всі вони різні. Тому наш перелік становитиме всі 200 видів послуг. А у тих містах, де Центри працюють давно, послуг, які громадяни отримують, ще на кілька десятків більше.
— Чи можете визначити, яка сфера життя найменше охоплена послугами ЦНАПу?
— Звичайно, це сфера соціального захисту. Профільне управління в місті надає лише дві послуги. Решту — через свої центри. А вінничани, до речі, менше надають послуг у центральному офісі, а більше — в мікрорайонах міста. Нам також треба йти таким шляхом. І лише тимчасові чинники стримують цю роботу.
— На вашу думку, чи правильний підхід вибрано для підвищення якості послуг?
— Вважаю, що ми пішли правильним шляхом. Послуги набираємо поступово. Спочатку визначили певний перелік, навчились якісно їх надавати, а згодом наводимо порядок у картках, виключаючи з них надання зайвих документів. Тобто поступово спрощуємо роботу і заявника, і свою. Досить цінним є для нас досвід колег у цьому напрямку. У них заяви, що приходять до адміністратора, не несуть на візування до міського голови чи заступників. Вони безпосередньо надходять у підрозділ, який має виконувати ту чи іншу процедуру. Це в деяких випадках скорочує шлях до отримання певного документа. Якість послуги від цього не погіршується, бо перша особа міста бачить документ, коли готується проект якогось рішення управлінням земельних ресурсів чи архітектури або ж комунального майна, іншої структури виконавчої влади.
— Обсяг роботи й навантаження на колектив ЦНАПу зростає. Чи будуть зміни у штатному розписі?
— Дякуємо за розуміння міському голові і депутатам, що дозволили ввести ще одну штатну одиницю. Крім того, ми провели перерозподіл обов’язків і частину послуг візьмуть на себе адміністратори дозвільного центру. Допомогу нам надаватимуть також фахівці Держреєстру (два працівники), яких ми забезпечуємо робочим місцем. Дещо змінили структуру Центру і дуже надіємося на позитивний результат від цих змін. Тепер у ЦНАПі всі посадові особи є адміністраторами відповідних підрозділів, за винятком начальника, але який також має право виконувати такі обов’язки. Йдемо до того, що протягом року вони мають стати універсалами, тобто зможуть повноцінно замінювати одне одного. Так уже є в багатьох містах, але поки що ми до цього не готові.
— І останнє запитання: зважаючи на ваш свіжий, так би мовити, погляд на роботу Центру, що хотілося б зробити для його працівників?
— Без перебільшення скажу: робота в Центрі досить складна з моральної та фізичної точки зору, бо люди перебувають під наглядом не лише 20 відеокамер, а й відвідувачів. Тут не сховаєшся за зачиненими дверима, та й розслабитися навряд чи вдається за обідню перерву. Я впевнений, що основною мотивацією повноцінної продуктивної праці спеціалістів ЦНАПу могла би бути достойна заробітна плата. На жаль, такої немає. Але, думаю, варіанти будуть знайдені. І ще одне. Зважаючи, що колектив у нас жіночий (з чоловіків лише я), думаємо над тим, аби скоригувати години прийому у вихідні.
— Дякую за розмову.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК