Соціум

“Нові надходження” з музейної колекції

У рамках проекту “Нові надходження” в обласному художньому музеї відкрилася виставка творів живопису, якими поповнилася колекція музею протягом 2008-2012 років. Це друга частина проекту, оскільки на початку року тут експонувалися графічні твори. Отож за вказаний період до фондів музею надійшло 58 живописних творів. В експозиції представлено 19 полотен, серед яких роботи хмельницьких, тернопільських та київських митців.

У рамках проекту “Нові надходження” в обласному художньому музеї відкрилася виставка творів живопису, якими поповнилася колекція музею протягом 2008-2012 років. Це друга частина проекту, оскільки на початку року тут експонувалися графічні твори. Отож за вказаний період до фондів музею надійшло 58 живописних творів. В експозиції представлено 19 полотен, серед яких роботи хмельницьких, тернопільських та київських митців.

Так, хмельничанка Олена Скорупська вірна обраній темі: за допомогою квіткових композицій передає розмаїття людських стосунків, постійно розширюючи коло сюжетів (“Можливо”).
Для Олександра Гуменчука важливим є звернення до традицій свого народу. Яскравий колорит, де переважають жовтогарячі, червоні та зелені барви, одразу переносить нас на простори рідного Поділля з його глибинною, потужною культурою та неповторними краєвидами (триптих “Заспівай мені, козаченько, пісню”).
Живописна манера Олександра Антонюка виразно індивідуальна. Оригінально стилізовані фігурки святих і старозаповітних пророків з непропорційно маленькими ручками подані узагальнено, лише обличчя ретельно прописані, змодельовані в реалістичній манері (“Пророк”). Проте біблійні сюжети далекі від церковних канонів, вони більше пов’язані з філософським осмисленням життя.
Полотна Григорія Лоїка — загадкові тонально-колористичні фантазії, особливий світ півтонів, відтінків, нюансів. Майже акварельна прозорість фарбового шару з примхливими патьоками вибухає нестримною яскравістю плям, спалахує вогниками кольорових рефлексів. Свою самостійну гру ведуть відокремлені від плям вільно біжучі лінії (“Повінь”).
Особливе місце у творчості Анатолія Мельника посідає Кам’янець-Подільський — улюблене місто митця. Йому присвячена велика серія полотен, одне з яких — “Кам’янець на Поділлі”. Овіяна славою фортеця набуває тут символічного змісту. Автор не деталізує зображення, а узагальнює форми, передаючи лише основні обриси, враження та свій емоційний стан.
Проект “Нові надходження” не лише знайомить глядача з постійно поновлюваною колекцією музею. Це зайвий привід показати, наскільки багата і щедра Україна талантами.
Наш кор.
Фото Миколи ШАФІНСЬКОГО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *