Соціум

Костянтин Чернилевський: “Ми й надалі будемо зміцнювати свій зв’язок з громадою міста”

Формула процвітання міста доволі проста — це спільна праця влади і громади. Кращого механізму побудови суспільних відносин, ніж самоврядування, не існує. На відміну від багатьох інших міст, місцеве самоврядування у Хмельницькому по-справжньому вдосконалюється. Звернутись до міського посадовця можна, завітавши на його особистий або виїзний прийом, у ході прямої телефонної лінії чи письмово. Тіснішим цей зв’язок з громадою у влади з’явився після відкриття Центру надання адміністративних послуг. Якраз про проблематику цих взаємозв’язків між владою і громадою наша розмова з секретарем міської ради Костянтином Чернилевським.

Формула процвітання міста доволі проста — це спільна праця влади і громади. Кращого механізму побудови суспільних відносин, ніж самоврядування, не існує. На відміну від багатьох інших міст, місцеве самоврядування у Хмельницькому по-справжньому вдосконалюється. Звернутись до міського посадовця можна, завітавши на його особистий або виїзний прийом, у ході прямої телефонної лінії чи письмово. Тіснішим цей зв’язок з громадою у влади з’явився після відкриття Центру надання адміністративних послуг. Якраз про проблематику цих взаємозв’язків між владою і громадою наша розмова з секретарем міської ради Костянтином Чернилевським.

— Костянтине Івановичу, як ви оцінюєте ефективність зв’язків наших городян з міською владою, в чому бачите  плюси  і мінуси?
—  Робота зі зверненнями громадян у нашому місті проводиться відповідно до вимог основних законодавчих та нормативних актів, які її регламентують. Реалізувати своє конституційне право на звернення до органів місцевого самоврядування хмельничани мають можливість різними способами: через письмове звернення, буваючи на особистому прийомі в керівників міста, користуючись скринькою міського голови, їх 32 розміщено у різних мікрорайонах міста, через телефон довіри міського голови чи автовідповідач відділу роботи зі зверненнями громадян, яких працюють цілодобово, буваючи на виїзних прийомах, через пряму телефонну лінію “Міська влада відповідає”, службу 15-80 тощо. Для забезпечення зворотного зв’язку з мешканцями міста на сайті Хмельницької міської ради впроваджено інструмент “Додати пропозицію, скаргу, зауваження”. Усі звернення  беруться на особливий контроль для виконання або врахування у подальшій роботі міської ради.
Словом, механізмів здійснення цього зв’язку достатньо і, як це голосно не звучить, аналіз звернень громадян за останні роки свідчить про зростання довіри хмельничан до міської влади. Так, лише за 5 місяців 2014 року 3480 хмельничан звернулися до міської влади письмово, це на 682 звернення менше порівняно з аналогічним періодом 2013 року. На особистому прийомі міського голови, його заступників, секретаря міської ради, керуючої справами виконавчого комітету побували 803 особи, що становить 96,2% до відповідного періоду минулого року. Загалом до відділу роботи зі зверненнями громадян міської ради від початку року надійшли 4283 звернення або 85,7% до аналогічного періоду 2013 року.
Візьму на себе сміливість стверджувати, що тенденція до зменшення звернень громадян до міської влади, яка спостерігається останнім часом, свідчить про те, що значну кількість проблемних питань, які порушували хмельничани, вдалося вирішити впродовж каденції міського голови Сергія Мельника та депутатів п’ятого і шостого скликань міськради. Адже щорічно майже 70% окреслених у зверненнях громадян питань вирішуються позитивно, а їх конструктивні пропозиції враховуються у діяльності органів влади.
Завдяки відпрацьованій системі у виконкомі, більшості управлінь, відділів та комунальних підприємств, інших міських установ та організацій звернення громадян розглядаються своєчасно та уважно, заявники отримують конкретні письмові відповіді, як того вимагає чинне законодавство.
— З якими ж питаннями найчастіше звертаються хмельничани до владних структур?
— Щодо їх актуальності, то аналіз свідчить, що найчастіше городян цікавлять питання соціального захисту та комунального господарства. Не менш актуальними є питання земельних відносин, а також економічні, цінові, інвестиційні, зовнішньоекономічні та інші проблеми. Водночас турбує, що питаннями освіти, культури, сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту від початку року переймалися менше хмельничан, як і питаннями охорони здоров’я, хоча, зрозуміло, що в цих галузях не менше нині проблем, ніж деінде. Зрештою, той факт, що стосовно забезпечення дотримання законності та охорони прав і свобод людини, діяльності об’єднань громадян, релігії, міжконфесійних відносин та обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин у мешканців практично нині немає офіційних звернень, та розуміємо, що вони серед найактуальніших. Як, зрештою, донедавна ще було з допомогою влади міста Майдану чи нині нашої спільної з громадою участі у допомозі армії.
— До речі, який відсоток звернень, котрі міська влада не в змозі задовольнити через те, що вони не  в її компетенції та інші причини? Чи траплялись такі взагалі?
— З цього приводу у нас є своя статистика, яка засвідчує, що переважна більшість порушених у зверненнях питань, а саме 68%, вирішуються позитивно, 31% розглянуто по суті та лише 1% загальної кількості поки що не вирішено. Як на мене, поява в місті Центру надання адміністративних послуг неабияк спростила процедуру отримання різноманітних послуг, зняла адміністративну напругу у цих питаннях. Так, за півтора року роботи Хмельницького ЦНАПу сюди звернулися понад 150 тисяч осіб, протягом минулого року — більше 87 тисяч, впродовж робочого дня до ЦНАПу приходять від 300 до 500 заявників (на фото).
Сьогодні ця установа забезпечує комфортніші умови та економію часу, який витрачають хмельничани на отримання послуг, а з іншого боку, створює зрозумілий і прозорий механізм їх отримання. У ЦНАПі проводять особистий прийом громадян міський голова та його заступники, керівники виконавчих органів міської ради. Також у Центрі можна отримати кваліфіковану інформаційну, консультаційну та правову допомогу щодо послуг, подати звернення, пропозицію або зауваження з будь-яких питань.
Серед переваг Центру — прийом в одному приміщенні за принципом роботи “єдиного офіса”, електронна система керування чергою; доступність інформації з різних джерел тощо.
До речі, Хмельницький ЦНАП одержав одну з найвищих оцінок серед подібних установ в обласних центрах України. Ці дослідження проводилися на замовлення Центру політико-правових реформ Фондом “Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва” та Київським міжнародним інститутом соціології. До проведення опитування були залучені активісти ГО “ОПОРА”, а процес контролювався зовнішнім спостерігачем. Погодьтеся, що це найкращий показник нашої діяльності у цій сфері.
— Не можемо не запитати у контексті теми нашої розмови про ваше бачення причин недавньої протестної акції власників гаражів-самобудів, які прийшли на 39-у сесію міської ради, як на наш погляд, цілком безпідставно. Це що: збій у зв’язках влади міста з громадою чи чиясь піар-акція?
— Цей інцидент, на мій погляд, не мав під собою жодних соціальних передумов, а сама акція є штучною та організованою певною політичною силою як піар-хід. Звичайно, можна посперечатися з цими городянами щодо сум проплат з їх боку місту за узаконення цих гаражів та їх внесків у міський цільовий фонд, який, власне, і йде на благоустрій Хмельницького. Хоча зазначу, практика наших сусідів, зокрема Вінниці, у розв’язанні цієї проблеми показує, що ми пішли у визначенні сум цієї проплати більш лояльним шляхом. Нині ми зареєстрували ініціативну групу з числа гаражників-самобудівців, з якою будемо працювати, наскільки це можливо буде, конструктивно. Вважаю, що організатори акції чомусь не враховують думки усієї 260-тисячної громади міста з цієї проблеми, яка нині зачіпає місто загалом.
Зрештою, організаторам подібних акцій я б порадив вивчати законодавство з подібних питань, навчитися рахувати кожну копійку видатків та надходжень до міського бюджету, як і, зрештою, навчитися конструктивно пропонувати шляхи вирішення подібних проблем, а не нагнітати соціальну напругу там, де її в природі не повинно існувати.
Тож принагідно хочу запевнити хмельничан, що робота з розгляду порушених у зверненнях до міської ради та її виконавчих органів питань, підвищення відповідальності керівників за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви, скарги будуть і надалі перебувати на постійному контролі міської влади, яка, на моє переконання, прагне зміцнювати свої зв’язки з громадою.
Наш кор.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *