Соціум

“Місто — комфортне для життя”

Позачергова сесія міської ради затвердила проект бюджету на 2014 рік, отож на черзі прийняття Програми соціально-економічного розвитку міста на цей рік. Що думають і пропонують до неї депутати та громадські діячі?

Позачергова сесія міської ради затвердила проект бюджету на 2014 рік, отож на черзі прийняття Програми соціально-економічного розвитку міста на цей рік. Що думають і пропонують до неї депутати та громадські діячі?

Іван Бухал, депутат міської ради, почесний громадянин міста:
— Демографічні тенденції змушують дивитись у день наступний.
Очевидною проблемою вже сьогодні стає кількість місць у деяких  дошкільних закладах. Але оскільки будівництво нових є справою дороговартісною і тривалою, можливе вирішення цієї проблеми завдяки надбудовам мансардного типу  над діючими будівлями. Вони значно зекономлять енерговитрати, оскільки добре зберігають тепло, є архітектурно привабливими, а відтак створюватимуть природний затишок і комфорт, що дуже важливо для дітей. Крім того, типові будівлі багатьох дитсадків можна з невеликими затратами добудовувати, відкриваючи нові групи у прибудовах.
До речі, плоскі покрівлі наших лікарняних закладів також дозволяють будувати мансарди, значно розширюючи їхні можливості, що дуже важливо для забезпечення якісного медичного обслуговування.

Зоя Діденко, голова громадської ради при міськвиконкомі:
— Думаю, є потреба у детальному аналізі діючої системи пасажирських перевезень у місті — як щодо культури обслуговування пасажирів, так і щодо вдосконалення маршрутів. Необхідно завершити оснащення всіх автобусів, маршрутних таксі і тролейбусів системою навігації, щоб підвищити дисципліну водіїв та забезпечити графік перевезень. Варто подбати про потреби мешканців різних мікрорайонів, які, наприклад, просять відновити маршрут Дубове-Гречани. Зрозуміло, що у деяких випадках свою роль відіграють проблеми економічної доцільності перевезень на окремих маршрутах, але потрібно шукати компромісні варіанти. Що стосується ХКП “Електротранс”, бажано було б збільшити кількість рейсів, зокрема на маршруті №10, та деяких інших. Відповідно, є потреба у придбанні додаткових тролейбусів.
Однією з пропозицій громадської ради є необхідність проведення інвентаризації назв зупинок пасажирського транспорту з поступовою зміною застарілих назв та тих, які не відповідають своєму призначенню.
Хмельницький як обласний центр має бути містом високої культури в усьому, зокрема на своїх вулицях. На жаль, більшість з них майже позбавлена урн для сміття. Це не обов’язково мають бути архітектурні шедеври, але наявність навіть недорогих урн сприятиме підвищенню культури хмельничан на вулицях.

Дмитро Шевченко, голова постійної комісії міської ради з гуманітарних питань:
—  На мою думку, щорічні програми соціально-економічного розвитку повинні мати єдину мету: “Місто — комфортне для життя”. Відтак вони мають складатися і з низки комплекс-них побутових програм для кожного мікрорайону: щодо благоустрою дворів, вулиць, прибудинкових територій. Нині, наприклад, особливої уваги потребують такі вулиці, як Вишнева, Кармелюка, Хотовицького, Водопровідна та деякі інші, котрі нині не в кращому стані, але виконують важливі функції у життєдіяльності своїх мікрорайонів.
Вимагає сучасного підходу і розмітка всіх міських вулиць, щоб вона була виразною, яскравою й служила довготривалий час, а не від сезону до сезону.
Культурному життю міста бракує і сучасного краєзнавчого музею Хмельниччини. Думається, вирішити цю проблему можна спільно з керівництвом області як щодо відповідного приміщення, так і необхідного фінансування.
Подальшого розвитку потребує спортивна сфера. Для цього можливе, вважаю, використання приміщення колишнього кінотеатру “Проскурів”. Нового життя чекає і кінотеатр імені Т.Г.Шевченка, зокрема оснащення сучасним цифровим обладнанням та меблями. Як варіант вирішення проблеми — передача його базового кінозалу в оренду без змін цільового призначення.
Назрілим питанням є й будівництво нової набережної на річці Південний Буг, яка б прикрасила місто й створила умови для комфортних прогулянок хмельничан і наших гостей. Думаю, доцільним було б і перенесення туди оглядового колеса з території парку імені М.Чекмана.
У програмі розвитку міста мають бути закладені проекти великих інфраструктурних об’єктів: гуртових складів, сучасних торговельно-сервісних центрів, які мають замінити архаїку  нинішніх речових ринків. Під ці проекти місто має будувати відповідну інфраструктуру, проводити спеціальні аукціони з оренди або продажу землі навіть за пільговими умовами — бізнес-середовище згодом принесе до бюджету міста набагато більше коштів. Одним з перших кроків має бути будівництво тунелю під залізницею, який зв’язав би ТСЦ “Європа” з вулицею Парковою, а відтак з центром міста. Для цього потрібно створити відповідний проект, витрати на який закласти у нинішню програму розвитку міста.

Олександр Кізляр, депутат міської ради:
— Пропоную у цьогорічній програмі передбачити низку заходів при-родоохоронної та екологічної сфери. Зокрема, необхідно здійснити очищення річки Плоскої, облаштувати паркові зони вздовж вулиці Прибузької та в районі міського пляжу.
Діючі речові ринки на вулиці Геологів потребують будівництва дренажної системи.
Для розвитку спорту серед молоді міста необхідно розпочати будівництво в усіх мікрорайонах сучасних спортивних майданчиків з відповідним обладнанням, які могли б діяти в усі пори року.
Підготував Володимир Разуваєв

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *