Минулого тижня відбулося перше у цьому році засідання міської ради, в якому взяли участь 25 депутатів, ще двох з них представляли їхні помічники. Головуючий на засіданні секретар міської ради Костянтин Чернилевський запропонував розглянути три питання порядку денного: про хід виконання міської Комплексної програми “Піклування”, про роботу ЖЕКу №3 і щодо пропозицій з подальшого використання колишнього приміщення аптеки №1. Характерно, що саме останній пункт викликав найбільшу зацікавленість депутатського корпусу, яка втілилась у жваву, широку дискусію. Натомість головним у порядку денному передбачалося питання з соціальної сфери.
Минулого тижня відбулося перше у цьому році засідання міської ради, в якому взяли участь 25 депутатів, ще двох з них представляли їхні помічники. Головуючий на засіданні секретар міської ради Костянтин Чернилевський запропонував розглянути три питання порядку денного: про хід виконання міської Комплексної програми “Піклування”, про роботу ЖЕКу №3 і щодо пропозицій з подальшого використання колишнього приміщення аптеки №1. Характерно, що саме останній пункт викликав найбільшу зацікавленість депутатського корпусу, яка втілилась у жваву, широку дискусію. Натомість головним у порядку денному передбачалося питання з соціальної сфери.
Як висловився, представляючи колегам докладну інформацію про те, як виконується програма “Піклування”, начальник управління праці та соціального захисту населення Словян Воронецький: “Ця програма є чи не найбільшою з усіх міських програм: як за масштабністю заходів, так і за обсягами запланованих коштів”. Зрештою, розлогість і насиченість програми, затвердженої сесією міської ради, є природними, адже вона передбачає системне піклування за широкими верствами населення: ветеранами війни та праці, інвалідами, дітьми-сиротами, малозабезпеченими людьми. Так, програмні заходи стосуються 70 тисяч пенсіонерів міста та 56 тисяч тих, хто потребує різних видів соціальної допомоги, пільг та субсидій.
Торік, наприклад, матеріальна допомога була надана 4742 особам на загальну суму понад 1177 тисяч гривень, за призначенням субсидій на оплату житлово-комунальних послуг звернулося 10819 сімей на суму понад 7622 тисяч і при цьому 33210 перерахунків субсидій проведено без звернень громадян. Загалом у місті була забезпечена виплата всіх видів соціальної допомоги за рахунок субвенцій з державного бюджету і Пенсійного фонду, обласного та міського бюджетів для 29623 осіб на суму 207899 тисяч гривень.
Успішній реалізації програми “Піклування” неабияк сприяє розвинена соціальна інфраструктура, яка створена в місті та постійно вдосконалюється: діючі центри соціального спрямування, відкриті у мікрорайонах відділення управління соцзахисту, активна співпраця громадських організацій та волонтерського руху, закладів охорони здоров’я, система соціально-побутового та культурного обслуговування хмельничан. Логічним завершенням інформаційної доповіді Словяна Воронецького була його щира подяка всім комунальним службам і підрозділам міської ради, її депутатам за активну дієву участь у реалізації програмних заходів.
Депутатським корпусом була схвально сприйнята і доповідь начальника ЖЕКу №3 Леоніда Дрозда. Це комунальне підприємство обслуговує нині 140 житлових будинків, де налічується 9399 квартир. Показово, що впродовж останніх років на баланс ЖЕКу було передано 36 відомчих будинків: ПАТ “Хмельницькобленерго”, ДП “Новатор”, ЖКК “Катіон” та “Будзамовника”. Інформуючи колег-депутатів про діяльність ЖЕКу, Леонід Дрозд зауважив: “Приєднаний до нас цей житловий фонд виявився у вкрай поганому стані, але досягнутий за минулі роки запас міцності дозволив за короткий час вирішити наявні проблеми”. Отож недарма ЖЕК №3 по праву вважається одним із кращих серед підприємств житлово-комунального господарства, вже декілька років обходиться без дотацій з міського бюджету і будує свою роботу на партнерських засадах з мешканцями, про що свідчить зменшення щороку письмових заяв та звернень від них щодо ремонтних та відновлювальних робіт.
Питання використання нежитлового приміщення на вулиці Кам’янецькій, 38 не було плановим у проведенні депутатського дня, його розгляд відбувся за протокольним дорученням сесії міської ради, яка не змогла одразу вирішити майбутнє колишніх площ аптеки №1 через різні погляди депутатів щодо цього. Не уникнуло цього і нинішнє робоче засідання міськради.
Дилема, яку має вирішити депутатський корпус: це приміщення площею 605,2 кв. метра доцільніше продати на торгах чи передати в оренду? Проблема попередньо розглядалася в департаменті економіки міської ради, де його фахівці дійшли висновку щодо варіанту з передачею в оренду, який вони і рекомендували обранцям. Головний аргумент: надходження від оренди є меншими, ніж від продажу, але мають відновлювальний характер і, зрештою, зрівняються з імовірною сумою продажу, приміщення залишатиметься у комунальній власності й надалі приноситиме дохід у бюджет міста. Натомість у депутатів були свої пропозиції щодо цього, особливо серед представників бізнес-середовища та керівників господарських суб’єктів. Так, Олег Певнєв відстоює ідею продажу, особливо, “якщо звільнити навколишню територію від кіосків, тоді вартість приміщення зросте набагато”. Віктор Савчук протилежної думки: приміщення треба розділити на окремі об’єкти і здавати в оренду. Сергій Мандзій бачить доцільність використання цих площ в розміщенні там структур міської влади, адже невдовзі для цього вже не залишиться вільних приміщень комунальної власності. Його підтримали Словян Воронецький і В’ячеслав Мороз, запропонувавши передати ці площі управлінню соцзахисту. Володимир Івашко запропонував варіант оренди без права подальшої приватизації. Дискусія, участь у якій взяли й інші депутати, єдиного висновку так і не дійшла, а тому Костянтин Чернилевський виступив з пропозицією розглянути питання на профільній комісії з подальшим винесенням на чергову сесію міської ради. Причому дилема дещо змінюється: залишити це приміщення у комунальній власності для потреб міста чи передати в оренду? Учасники робочого засідання з цим погодилися.
Володимир Разуваєв