Соціум

Хмельничани звертаються до влади

Право громадян на звернення, зокрема до органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб, є одним із головних конституційних прав громадян. Відповідно забезпечення конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою ділянкою діяльності виконкому та виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій міста.

Право громадян на звернення, зокрема до органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб, є одним із головних конституційних прав громадян. Відповідно забезпечення конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою ділянкою діяльності виконкому та виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій міста.

За 10 місяців 2013 року до міської ради надійшло 8449 звернень, що на 816 або на 8,8% менше, ніж за аналогічний період 2012 року. На особистих прийомах отримано 1391 звернення. За відповідний період минулоріч зареєстровано 1953 звернення(зменшення — 28,8%).
Кількість повторних звернень залишається стабільною (по чотири звернення щорічно); число колективних зменшилось на 45,6% (277 у 2013 році проти 509 — у 2012-му).
Помітно зросла кількість звернень щодо питань транспорту і зв’язку — 183,5% (156 проти 85) і комунального господарства — на 20,3% (2485 проти 2066)…
Аналіз свідчить, що збільшення надходжень звернень від громади міста, особливо з питань транспорту і зв’язку, відбулося, здебільшого, в перші місяці року, коли громадський транспорт почав курсувати за новими схемами і графіками. Деякі з цих звернень спонукали до внесення певних змін і уточнень до графіків руху, схем маршрутів.
Що ж до питань житлово-комунального господарства, то тут на збільшення кількості звернень вплинув ширший діапазон проблем. Найактуальніші з них це — ремонт існуючого та прокладання нового дорожнього покриття, благоустрій прибудинкових територій, вивіз сміття, ремонт і встановлення систем водопостачання та водовідведення у будинках, вилов собак, зрізання дерев, ремонт дахів та стиків стін панелей будинків, улаштування технічних засобів дорожнього регулювання, гаряче водопостачання.
Серед звернень соціального характеру переважають надання матеріальної допомоги, проведення капітальних ремонтів для пільгових категорій населення, забезпечення засобами технічної реабілітації (візки, милиці, протези, ходунки), встановлення автоматики безпеки в опалювальну піч, забезпечення засобами приймання сигналів цифрового телерадіомовлення, виплати заборгованості з заробітної плати та інші.
Відчутно зросла кількість звернень з питань влаштування дітей у дошкільні навчальні заклади міста, надання матеріальної допомоги на оплату за навчання пільговим категоріям населення… Питома вага позитивно вирішених звернень становить 68% їх загальної кількості.
На виконання пунктів 1, 2, 5 Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” (далі — Указу) відділ роботи зі зверненнями громадян міської ради здійснює контроль за додержанням законодавства щодо ведення діловодства та роботи зі зверненнями громадян у 16 виконавчих органах міської ради та комунальних підприємствах. Завдяки цьому протягом року вдалося уникнути надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням термінів, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. Під час перевірок їм надано методичну та практичну допомогу. Це питання на постійному контролі керівників структурних підрозділів, керівників комунальних підприємств.
У міській раді приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, чорнобильці, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Для оперативного реагування на звернення громадян та повного інформування мешканців міста з питань функціонування міського господарства регулярно проводяться прямі телефонні лінії “Міська влада відповідає” за участю міського голови і його заступників. За результатами семи таких прямих телефонних ліній зареєстровано 96 звернень від мешканців міста. Усі вони своєчасно розглянуті й надані конкретні обґрунтовані відповіді заявникам.
Протягом року керівники міста провели сім виїзних прийомів у мік-рорайонах міста на базах ЖЕКів, за результатами яких зареєстровано та опрацьовано 45 звернень мешканців. Усі вони своєчасно розглянуті, а заявники отримали конкретні відповіді на порушувані ними питання.
Відповідно до пункту 4 Указу забезпечено систематичне висвітлення стану організації роботи зі зверненнями громадян у засобах масової інформації. Для поліпшення роботи зі зверненнями громадян, їх поінформованості широко застосовуються засоби масової інформації, а саме: міська газета “Проскурів”, ТРК “Місто”, обласні ЗМІ — “Подільські вісті”, “Поділля-центр”, обласне радіо, веб-сайт міської ради та інші, де систематично висвітлюється різноманітна інформація щодо проведеної роботи зі зверненнями громадян та роз’яснення найбільш актуальних питань, що хвилюють мешканців обласного центру.
Для зручності хмельничан щодо реалізації ними права на звернення в мікрорайонах ефективно працюють 32 скриньки “Для звернень до міського голови”, через які всі охочі мають можливість подати пропозицію, заяву чи скаргу на ім’я міського голови. Протягом звітного періоду опрацьовано 10 таких звернень.
Запроваджено розгляд звернень громадян, які надходять через сайт міської ради, з розміщенням результатів їх розгляду безпосередньо на сайті. З червня минулого року, відколи запроваджено таку інноваційну форму роботи, було опрацьовано 71 електронне звернення у найкоротші терміни. Чимало з них оперативно вирішено, на інші звернення заявники отримали обґрунтовані відповіді. Цьогоріч таких звернень уже 200.
Також цілодобово працюють автовідповідач відділу роботи зі зверненнями громадян і телефон довіри міського голови, за результатами яких зареєстровано 19 питань, вони своєчасно розглянуті з наданням заявникам конкретних відповідей.
Систематично проводяться щомісячний, щоквартальний аналіз та узагальнення звернень громадян.
Також протягом звітного періоду, на адресу керівництва міста надійшло 124 запити на публічну інформацію (за 10 місяців минулого року — 110). Усі вони якісно опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.
Робота з розгляду порушених у зверненнях до міської ради та її виконавчих органів питань, підвищення відповідальності керівників за належне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви, скарги будуть і надалі перебувати на постійному контролі керівників міста.
За інформацією відділу роботи зі зверненнями громадян
Фото з архіву редакції

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *