Соціум

Леонід Дрозд: “Між надавачем послуг і споживачем має бути взаємоповага”

Сьогодні маємо замкнуте коло: через борги населення ЖЕКи не можуть якісно надавати послуги. Претензії та звинувачення взаємні. І все ж, за однакових умов роботи, житлово-експлуатаційні контори міста працюють з різним результатом. Наша розмова з начальником ЖЕКу №3, депутатом міської ради Леонідом Дроздом.

Сьогодні маємо замкнуте коло: через борги населення ЖЕКи не можуть якісно надавати послуги. Претензії та звинувачення взаємні. І все ж, за однакових умов роботи, житлово-експлуатаційні контори міста працюють з різним результатом. Наша розмова з начальником ЖЕКу №3, депутатом міської ради Леонідом Дроздом.

— Леоніде Петровичу, ви — один із тих, хто найдовше працює на посаді начальника житлово-експлуатаційної контори нашого міста, — 18 років. Що змінилося за цей час?
— Проблем додалося. Постарів житловий фонд, який ми обслуговуємо. Маємо тепер на балансі 140 будинків (в 1995-му — 91), всього 9442 квартири. 90% житла споруджено за часів СРСР, більшість — “хрущовки”, термін експлуатації яких складає 40-50 років. Проблема їх подальшої експлуатації з роками загострюється. Потрібні чималі капітальні вкладення в їх реконструкцію та модернізацію. Крім того, у 2011 та 2012 роках нам передано відомче житло заводу “Катіон” та ДП “Новатор”. Воно було в занедбаному стані, це змусило нас 70% загальної суми коштів, виділених на ремонтні роботи, спрямувати саме на ці будинки. Зрозуміло, у збиток решти житла. Крім того, погіршився відсоток проплати населення за послуги. Але ми тримаємо ситуацію під контролем.
— Не секрет, що ЖЕК №3 може похвалитися перед колегами станом проплати за послуги. Як це вам вдається?
— За вересень рівень проплати населення за комунальні послуги склав 101%. Разом з тим сума боргу станом на 1 жовтня складає 676,5 тис. грн. при місячному нарахуванні 505,9 тис. грн. Фактично боргуємо за 1,3 місяця. Аби виправити ситуацію, вдаємося до різних заходів. Проводимо роз’яснювальну, претензійно-позовну роботу. Наразі до суду подано 21 справу, 20 справ уже розглянуто судом, у державній виконавчій службі знаходиться 31 виконавче провадження на суму 21,6 тисячі гривень, накладено арешт на майно по п’ятьох справах, на автомобілі — двох. За рік виконано 34 виконавчі провадження на суму 24 тисячі гривень. Але, вважаю, що з більшістю мешканців, які проживають на території нашого ЖЕКу, в нас склалися взаємовідповідальні стосунки. Тобто, ми намагаємося надавати якісні послуги, уважно ставитися до потреб людей, аби мати повне право запитувати про вчасну оплату своїх послуг.
— Який обсяг ремонтних робіт виконали цьогоріч?
— Сума наразі складає понад 800 тисяч гривень. Це ремонт рулонної покрівлі на вул. Інститутській, 10, 17/1, 20, 6/3, Молодіжній, 17/1, 17, 3/2, Тернопільській, 18/2, Хотовицького, 5/1, 5/2, 9 та 9/1, ремонт шиферної покрівлі на Сковороди, 9, а на Тернопільській, 15 — частково. На вулиці Хотовицького, 5 замінено водостічні труби, триває ремонт на Тернопільській, 3/1. Повністю замінено 11 входів у підвал. Відремонтовано 26 козирків у під’їзди, 47 під’їздів, сходів у 46 будинках, 650 метрів погонних стиків панелей, заасфальтовано понад 600 квадратних метрів прибудинкової території на вул. Молодіжній, 5, 7, Львівському шосе, 55, Тернопільській, 32, 34 тощо. До кінця року плануємо завершити ремонт шиферної покрівлі на Тернопільській, 18/1, замінити входи у підвали будинків на Інститутській, 19/2, 15, 17/3, 17/1 та ремонт десяти під’їздів.
— Нам у спадок дісталася радянська система обслуговування житлового фонду — за все несе відповідальність ЖЕК. На вашу думку, чи змінилося ставлення мешканців до житла, в якому вони проживають?
— Ставлення мешканців до своїх будинків має змінюватись. Адже більшість квартир у багатоповерхівках давно приватизовані. І не тільки квартира, а й сходи, горище, підвали — це все власність мешканців. Вони самі повинні між собою визначатись, як правильно управляти своєю власністю. Тому ми паралельно розпочали створювали інститут “старших по будинках”, щоб люди були більш активними. Хто буде старшим — питання жителів будинку, вони самі обирають і делегують йому повноваження бути головним у взаємодії з надавачем послуг. Людей цікавить, в основному, щоб у квартирах були тепло, гаряча вода, не було перебоїв з електропостачанням тощо. ЖЕК не надав якісну послугу — старший не підписує акти виконаних робіт. Наше основне завдання — дбати, аби якість обслуговування мешканців підвищувалась. Але вона практично залежить від стану інфраструктури, а це питання ми самостійно вирішити не можемо. Потрібні значні кошти, яких немає не лише в ЖЕКах, а й у бюджетах міст. Тому пробуємо об’єднувати зусилля: міста й мешканців. Хотілося б, щоб мешканці з розумінням ставилися до квартплати, оскільки від цього залежить стан будинку та прибудинкової території.
Вікторія СТАНДРІЙЧУК

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *