Такою була тема розмови семінару, який провели спільно міські управління торгівлі, санітарно-епідеміологічна станція і Товариство споживачів Хмельницької області, запросивши взяти участь керівників закладів ресторанного типу нашого міста. Приводом для розмови стало погіршення санітарно-епідеміологічної ситуації в Україні.
Такою була тема розмови семінару, який провели спільно міські управління торгівлі, санітарно-епідеміологічна станція і Товариство споживачів Хмельницької області, запросивши взяти участь керівників закладів ресторанного типу нашого міста. Приводом для розмови стало погіршення санітарно-епідеміологічної ситуації в Україні.
У кількох областях країни, зокрема на Закарпатті, Прикарпатті, в Одеській, Херсонській, Житомирській, Львівській, Київській та Хмельницькій, виявлено спалахи кишкових захворювань. Тому постало завдання посилити контроль за якістю продуктів харчування на шляху до споживача: від виробництва до їх реалізації. Про ситуацію в Україні щодо якості та безпеки товарів у закладах громадського харчування проінформувала голова правління Товариства споживачів Хмельницької області, перший віце-президент всеукраїнської федерації споживачів “Пульс” Ірина Назаревич. Зокрема вона зазначила, що в результаті спалахів гострої кишкової інфекції, яких від початку літа в Україні було зафіксовано вже 10, постраждали 186 осіб, 55 з них — діти. В основному, харчові отруєння є наслідком вживання неякісних продуктів. Наприклад, молоко хворих корів, овочі з перевищеною допустимою нормою вмісту нітратів, інші продукти. Трапляються випадки, наголосила Ірина Назаревич, коли причиною отруєнь стають стан здоров’я працівників закладу харчування, порушення технології приготування страв або незадовільний санітарний стан закладу. Для того, аби запобігти харчовим отруєнням у закладах ресторанного господарства міста, представники державних територіальних служб здійснюють контроль за безпечністю роботи закладів громадського харчування, проводять перевірки.
Про невтішні висновки цих перевірок в окремих закладах харчування, які нехтують санітарними вимогами ведення господарської діяльності, розповіла головний спеціаліст інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області Тетяна Левкун. “Працівники інспекції провели 31 перевірку закладів ресторанного господарства міста. В 29 з них виявлено 636 порушень, основні з них — продукти, які використовуються для приготування страв, зберігалися при температурі, яка не відповідала зазначеній на етикетках та маркуванні; виявлено продукти, термін придатності яких уже минув, а також продукти без документів, які мали б посвідчувати їх якість та гігієнічні висновки ветеринарної служби тощо. За результатами перевірки видано 29 приписів про усунення виявлених порушень”, — наголосила Тетяна Левкун.
Про заходи щодо санітарного та епідемічного благополуччя населення у закладах громадського харчування, що належать до сфери діяльності управління ветеринарної медицини, присутніх ознайомив начальник відділу забезпечення протиепізоотичних заходів управління ветеринарної медицини у місті Хмельницькому Сергій Канарик.
Під час семінару фахівці конт-ролюючих служб надали консультації учасникам, відповіли на їх запитання і ще раз наголосили на дотриманні вимог щодо якості та безпеки товарів, що реалізуються закладами ресторанного господарства.
Вл. інф.