Судячи з усього, набутим традиціям попередніх років депутати нинішнього скликання міської ради не зраджуватимуть і надалі. Так, у ході пленарного засідання 23-ї сесії не прозвучало жодної заяви чи звернення на політичну тему, а всі зауваження юридичної служби міськвиконкому щодо проектів рішень по земельних питаннях обранці дружно проігнорували, дотримуючись позиції на користь громадян. Так само дружно вони обійшлися з законодавчими засадами про доступ до публічної інформації, проголосувавши додаткові 11 пунктів порядку денного за пропозиціями колегії міської ради, постійних комісій та окремих своїх колег, визначених напередодні пленарного засідання, — без їх попереднього опублікування. Втім поки що у нас на ці порушення дивляться крізь пальці, як і на розгляд проектів рішень з голосу депутатів…
Судячи з усього, набутим традиціям попередніх років депутати нинішнього скликання міської ради не зраджуватимуть і надалі. Так, у ході пленарного засідання 23-ї сесії не прозвучало жодної заяви чи звернення на політичну тему, а всі зауваження юридичної служби міськвиконкому щодо проектів рішень по земельних питаннях обранці дружно проігнорували, дотримуючись позиції на користь громадян. Так само дружно вони обійшлися з законодавчими засадами про доступ до публічної інформації, проголосувавши додаткові 11 пунктів порядку денного за пропозиціями колегії міської ради, постійних комісій та окремих своїх колег, визначених напередодні пленарного засідання, — без їх попереднього опублікування. Втім поки що у нас на ці порушення дивляться крізь пальці, як і на розгляд проектів рішень з голосу депутатів…
Представляючи депутатам звіт про виконання міського бюджету за 2012 рік, начальник фінансового управління Наталія Степанова доповіла, що ухвалені ними планові розрахунки по надходженнях не були виконані повністю: різниця склала понад 12 мільйонів гривень або 3%. Голов-ними складовими недовиконання власних надходжень були: податок з громадян, плата за землю, збори за використання природних ресурсів та деякі інші. Натомість видаткова частина бюджету виконана повністю, чому сприяли надходження з інших джерел, зокрема субвенція з державного бюджету.
Інше бюджетне питання — внесення змін та доповнень до міської скарбниці на поточний рік мало позачерговий характер. Як правило, такі зміни розглядаються за підсумками першого та наступних кварталів, це умови Бюджетного кодексу. Але його законодавчі положення не передбачали якихось пертурбацій, пов’язаних з функціями Державного казначейства. Саме через їхні негативи впродовж минулого року відбувалось непроходження коштів до бюджету міста, відтак на початок нинішнього року склалися вільні залишки — своєрідні “повернуті борги” держави місту. Ось ці “борги”, а також додаткова субвенція з держ-бюджету й дозволили скоригувати вже затверджений міський кошторис. До проекту цих змін, представлених фінансовим управлінням, свої пропозиції додали як постійні комісії, так і окремі депутати: щодо подальшого співфінансування будівництва другої черги Чернелівського водогону, утеплення міського перинатального центру, придбання техніки для житлово-комунального господарства, виготовлення документації для реконструкції оздоровчого комплексу “Чайка” та інші. Всі вони були проголосовані сесією.
Коригування бюджету дозволило заповнити прогалину з обов’язкових рішень міської ради початку року: розглянути і затвердити Програму економічного та соціального розвитку міста на 2013 рік. Сесія це і зробила, доповнивши розроблений проект документа низкою депутатських пропозицій. Реалізовуватиметься цьогорічна Програма “шляхом тісної співпраці сторін соціального партнерства — органів державної влади, місцевого самоврядування, профспілок та роботодавців”.
Логічним продовженням бюджетної теми були і рішення соціального характеру у традиційній для міської ради площині: призначення персональних стипендій для провідних митців і викладачів шкіл естетичного виховання, встановлення надбавок до пенсій членам Проскурівського підпілля, партизанам, визволителям міста від німецько-фашистських загарбників та колишнім політв’язням і репресованим, надання пільги у сплаті житлово-комунальних послуг сім’ям загиблих учасників бойових дій в Афганістані. Цієї ж площини стосувалися й рішення про затвердження проектів центру “Школа життя”, дитсадка №38 “Світанок” і СЗОШ №15 для участі у Всеукраїнському конкурсі проектів та програм розвитку місцевого самоврядування.
Соціальний характер мав і пакет майнових рішень міської ради: щодо землеустрою та передачі приміщень комунальної власності у безоплатне користування. Перші стосувалися реалізації прав громадян на приватизацію земельних ділянок, другі — громадських організацій та підприємств. Зокрема, 12 приміщень були передані державному підприємству “Укрпошта”, але з вимогою здійснити у них капітальний ремонт і забезпечити сплату податків у місті Хмельницькому. Також приміщення були передані Свято-Георгіївському храму УПЦ МП для роботи музею “Православ’я Поділля”, національному університету для проведення занять, ВГО “Захист дітей війни” та члену Національної спілки художників України Володимиру Грищенку для творчої майстерні.
Як завжди, чимало рішень сесії стосувались інтересів малого та середнього бізнесу. Так, депутати внесли зміни і доповнення до Порядку участі замовників у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, одночасно дозволивши декільком підприємствам-забудовникам відтермінувати сплату пайової участі. Трохи змінили обранці й порядок та умови інвестиційного конкурсу з реконструкції кінотеатру імені Т.Шевченка у Палац культури та кіно. До вже затверджених раніше умов, враховуючи особливості попередньої спроби у його проведенні, вони додали обов’язкову наявність в інвестора-кандидата необхідних фінансових можливостей, досвід у проведенні таких робіт і неодмінне дотримання всіх конкурсних умов.
Характерно, що абсолютна більшість питань землеустрою не мала якихось ускладнень у їх прийнятті, але одне з них таки стало своєрідним каменем спотикання: “про надання дозволу на розробку проекту з відведення земельної ділянки у постійне користування громаді іудейської релігії”. Цей проект стосувався земельної ділянки, де розташована синагога, але його ухвалення до цього гальмувалося конфліктом, який виник між двома іудейськими громадами. Не всі депутати і на цьому пленарному засіданні були впевнені, що цей конфлікт знову не набуде гостроти й широкого резонансу далеко за межами міста. І хоча в сесійній залі була озвучена інформація про нібито досягнутий консенсус між обома громадами, запропонований проект рішення довелося переголосовувати декілька разів. Врешті-решт “єврейське питання” сесія таки вирішила, погодившись із аргументами міського голови. Цікаво, що перед цим депутати ухвалили рішення про нагородження Почесною відзнакою міської ради ІІІ ступеня директора благодійного фонду “Хесед Бешт” Ігоря Ратушного, який є керівником однієї з конфліктуючих сторін.
Декілька рішень міської ради стосувалися й територіальної площі міста. Сесія стосовно цього внесла зміни до попереднього свого рішення щодо Положення про порядок найменування або перейменування площ, вулиць, скверів, парків, бульварів, майданів, мостів і набережних. За цими змінами, наприклад, найменування або перейменування міських об’єктів проводиться виключно міською радою за поданням міського голови, а присвоєння їм імен осіб, ювілейних чи святкових дат, назв та історичних подій лише за умови проведення громадського обговорення у порядку, визначеному Кабінетом міністрів України.
Уникнувши політичних дискусій у формі заяв від фракцій, сесія підтримала звернення депутата Богдана Міхняка з пропозицією в подальшій роботі починати і завершувати свою пленарну роботу виконанням Державного Гімну України. Таким чином, Хмельницька міська рада повернулася до цієї урочистої церемонії, обов’язкової для неї ще у 90-ті роки минулого століття.
На завершення роботи у пункті “Різне” депутати заслухали інформацію прокурора міста Олександра Мартинюка “Про стан законності в місті та про заходи її зміцнення”, прийняли до відома інформацію про хід виконання Стратегічного плану економічного розвитку міста Хмельницького та про виконання своїх попередніх рішень. Крім того, вони ознайомилися з нинішньою ситуацією на хлібозаводі та вимогами ініціативної групи з числа його працівників, які озвучив її представник Андрій Ліщук, депутат міської ради ІІІ-ІV скликань.
Володимир РАЗУВАЄВ