Соціум

“Електротранс” за січень збитків не має

 

Уже майже два місяці, вигравши конкурс на першому об’єкті перевезень, КП “Електротранс” обслуговує десять нових для себе маршрутів. Про результати роботи за минулий рік, а також про справи, якими живе підприємство нині, наша розмова з його директором Віктором ПАЛАМАРЧУКОМ.

 

Уже майже два місяці, вигравши конкурс на першому об’єкті перевезень, КП “Електротранс” обслуговує десять нових для себе маршрутів. Про результати роботи за минулий рік, а також про справи, якими живе підприємство нині, наша розмова з його директором Віктором ПАЛАМАРЧУКОМ.

 

— Вікторе Анатолійовичу, знаючи, як дісталися комунальному підприємству ці десять нових маршрутів, хочу запитати, чи виправдав результат ваші надії?

— Це були не порожні надії, а фінансові очікування, які справдилися. За минулий місяць підприємство збитків не має. Ви навіть не уявляєте, що це для нас означає! Адже автобусні перевезення для підприємства завжди були економічно невигідними й покривалися за рахунок електротранспорту. Але причини не тільки в тому, що на ринку автобусних перевезень працює забагато приватників. Справа полягала ще й у соціальних маршрутах, якими курсував чомусь лише комунальний транспорт, у той час, як найвигідніші для касового збору маршрути обслуговували приватні перевізники. Тож цілком справедливо, що тепер ситуація дещо змінилася на нашу користь.

— Попри всі позитиви знаємо, що з початку року було досить багато нарікань пасажирів на погіршення транспортного обслуговування, зокрема на маршрутах №№51 та 51а.

— Розповім по суті. На цих маршрутах ходять по чотири великогабаритні автобуси. Але з 1 січня в їх маршрути були внесені зміни і два з них почали курсувати вулицею Тернопільською, а два інші — Інститутською. Як показав аналіз, доцільності в цьому немає, бо пасажиропотік на Тернопільській значно менший. От і різниця у виручці за день складає не менше 300 гривень. А тому, опираючись на висновки Львівської політехніки, яка досліджувала в нашому місті пасажирські потоки, вважаємо, що весь транспорт з цих маршрутів треба, як і раніше, пустити вулицею Інститутською. Підприємство з цього приводу вже звернулося з листом до міського голови. Думаю, що ближчим часом це питання розглядатиметься на виконкомі.

— Маєте конкретні пропозиції щодо покращення роботи транспорту на маршрутах?

— Так, вони ґрунтуються на дослідженнях наших фахівців. Скажімо, є ряд маршрутів, які дублюються. Наприклад, маршрут №47 “Катіон” — Сілістра. В цьому напрямку ходять маршрутне таксі №44, автобус №5, тролейбус №17. На нашу думку, зайві одиниці транспорту курсують маршрутами Ракове — “Катіон”, Ракове — Лезневе. Час подумати про заміну малогабаритних транспортних засобів на великогабаритні. Це дозволить не тільки зменшити кількість транспорту на дорогах міста, а й покращить якість пасажирських перевезень.

— Нині КП “Електротранс” організовує роботу й орендованого транспорту. Чи порозумілися за цей час орендатори та орендодавці?

— Ми офіційно взяли на роботу 120 осіб і 44 одиниці техніки в оренду. Притирання були, адже люди звикли працювати дещо за іншими правилами. Припускаю, що й досі не всі розуміють, що означає працювати легально, в правовому полі, але вимушені підкоритися нашим правилам гри. Тим часом завдяки легальному працевлаштуванню зросли надходження до місцевого бюджету від податку з фізичних осіб. Ця сума за місяць становить приблизно 150 тисяч гривень, а за рік складе до 1,5 мільйона. Думаю, це суттєво для міста і в цьому напрямку слід надалі працювати.

— Що маєте на увазі?

— Легалізувати всі пасажирські перевезення, поставити всіх перевіз- ників в однакові умови і працювати на наповнення бюджету міста.

— Вікторе Анатолійовичу, ходять чутки, що на транспортних маршрутах працює ще й багато нелегалів.

— Наші неодноразові дослідження підтверджують факт, що на маршрутах забагато транспортних одиниць. Але розбиратися законно це чи ні — не наша справа. Є на те управління транспорту і зв’язку міської ради, правоохоронні органи, зрештою, до цієї справи можуть долучитися і журналісти, аби провести своє незалежне розслідування…

— Найбільший камінь спотикання комунального підприємства — вчасна виплата заробітної плати. Яка ситуація з цим зараз?

— За минулий рік ми розрахувалися з боргами, зокрема з зарплати. Найбільше наше досягнення — це зменшення збитковості підприємства порівняно з 2011 роком на 3,3 мільйона гривень. Тож станом на 1 січня 2013 року збитки КП “Електротранс” склали 240 тисяч гривень. Звичайно, прикро, що термін виплати заробітної плати працівникам підприємства за січень уже минув. Але є серйозна об’єктивна причина — невиконання державою своїх зобов’язань. Нині заборгованість держави перед нами за перевезення пільгових категорій населення складає 5,1 мільйона гривень. Це неправильно. Виходить, що ми мусимо за власний рахунок обслуговувати пільговиків, порушуючи законні права працівників підприємства. Тим часом, якби ми мали на рахунку цих понад п’ять мільйонів гривень, то могли б не тільки виплатити борги з зарплати, а й частину коштів направити на оновлення рухомого складу.

— Чи правда, що на лінію зараз виходить значно менша кількість тролейбусів?

— Містом курсують 72 одиниці електротранспорту, тобто на 10 одиниць менше, ніж раніше. І пов’язано це, насамперед, з нестачею водіїв. Це проблема не сьогоднішнього дня, а останніх 5-10 років. Наприклад, сьогодні 20 водіїв хворіють (це життя!) і їх також треба кимось замінювати. Щоправда, ми боремося з проблемою нестачі кадрів, на жаль, її не так швидко можна вирішити, як того хотілося б. Ми зуміли отримати ліцензію на право готувати свої кадри для електротранспорту, підготували першу групу водіїв і вони вже повноцінно працюють. До речі, лише одна людина з 13 звільнилася. Тепер знову набрали 13 осіб і навчаємо їх. У червні вони отримають водійські посвідчення.

— Заманити на підприємство людей можна, як відомо, хорошою зарплатнею та новими машинами.

— Ми це розуміємо. Маємо в цьому і підтримку міської влади в особі міського голови. Будемо разом докладати всіх зусиль, щоб транспортний парк оновлювався. А щодо зар-платні, то скажу відверто, що водій тролейбуса, який працює в піковий графік, отримує на руки до чотирьох тисяч гривень. Словом, хто хоче заробити, той старається й отримує. Так було завжди. Можу пообіцяти, що ближчим часом зарплатню будемо підвищувати, але й вимоги будуть відповідними.

Розмовляла Вікторія СТАНДРІЙЧУК
Фото Миколи ШАФІНСЬКОГО

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *