Соціум

Для молоді з особливими потребами

У Хмельницькому інституті соціальних технологій університету “Україна” нещодавно відбулась вже традиційна VІІ Всеукраїнська науково-практична конференція на тему: “Соціально-педагогічна робота в закладах освіти інклюзивної орієнтації”.

У Хмельницькому інституті соціальних технологій університету “Україна” нещодавно відбулась вже традиційна VІІ Всеукраїнська науково-практична конференція на тему: “Соціально-педагогічна робота в закладах освіти інклюзивної орієнтації”.

Метою конференції було обговорення і визначення загальних стратегій вирішення проблем щодо впровадження принципів інклюзивної освіти та вдосконалення змісту і форм соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю з особливими потребами в інтегрованому освітньому середовищі. Актуальність тематики не викликає сумнівів, адже в Україні зареєстровано майже три мільйони інвалідів, невтішні й прогнози динаміки росту числа інвалідів, особливо в активному трудовому віці. Нагадаємо, що основою для впровадження принципів інтегрованого та інклюзивного навчання стало прийняття Генеральною асамблеєю ООН у грудні 1982 року Всесвітньої програми дій стосовно людей з інвалідністю. На сучасному етапі ця проблема є надзвичайно актуальною як для навчальних закладів, так і для українського суспільства в цілому.

Відкрив роботу конференції ректор інституту, кандидат педагогічних наук Михайло Чайковський, який наголосив, що нині все більшого розвитку набуває інклюзивна модель освіти — модель, що пов’язана з дотриманням прав людини. Тому освіта дітей з особливими потребами має передбачати включення їх у загальну діяльність разом з іншими дітьми, починаючи вже з дошкільного віку. Стратегічна мета цього процесу — формування нової філософії суспільства, державної політики щодо дітей та молоді з особливими потребами.

Саме тому Хмельницький інститут соціальних технологій одним із перших у регіоні розпочав якісну підготовку фахівців соціальної сфери: психологів, соціальних працівників та реабілітологів, які безпосередньо працюють з такою категорією населення. У цьому закладі вперше на Хмельниччині успішно реалізується модель інклюзивного навчання молоді з особливими потребами у відкритому освітньому просторі. Такі пріоритети діяльності цілком і повністю відповідають вимогам часу, адже саме якісна вища освіта є дієвим механізмом, що дозволяє значно підвищити конкурентоспроможність людини на ринку праці.

Начальник управління освіти і науки облдержадміністрації Віктор Очеретянко зауважив у своєму виступі на актуальності тематики конференції та необхідності впровадження досвіду інституту в діяльності освітніх закладів нашого краю.

У дискусіях також взяли участь начальник відділу управління праці і соціального захисту населення облдержадміністрації І.Гловацький, начальник управління праці, соціального захисту населення і охорони здоров’я Хмельницької міської ради С.Воронецький, представники науково-педагогічних колективів провідних наукових установ України, зокрема інституту корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету ім. М.Драгоманова, Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України, Кам’янець-Подільського національного університету імені І.Огієнка та інші науковці і практики — фахівці у галузі інтегрованої та інклюзивної освіти.

У ході конференції було підкреслено, що сучасний етап здобуття освіти людьми з особливими потребами базується на їх інклюзії (включенні) в середовище закладів освіти, що в розвинутих країнах є головною тенденцією і передбачає повну громадянську рівноправність цих осіб.

Під час обговорення учасники конференції дійшли висновку, що настав час перейти від теоретичних міркувань на тему інклюзивної освіти до обміну практичним досвідом реалізації програми впровадження даної моделі навчання.

Вл. інф.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *