Завершився черговий етап роботи над Міським енергетичним планом (МЕП) на 2012-2016 роки — розробки основних його частин. Презентація цих документів відбулася минулого тижня на розширеному засіданні дорадчого комітету за участю керівників комунальних підприємств, управлінь та відділів міськвиконкому, депутатів міської ради, представників ЗМІ та громадських організацій. Головуючий на засіданні перший заступник міського голови Олександр Вінніков подякував розробникам МЕП з проекту USAID “Реформа міського теплозабезпечення в Україні”, зауваживши, що “місто має пройти цей необхідний та логічний шлях, хоча він складний і потребує значних зусиль”. Що це дійсно так, продемонтували напрацювання столичних фахівців проекту.
Завершився черговий етап роботи над Міським енергетичним планом (МЕП) на 2012-2016 роки — розробки основних його частин. Презентація цих документів відбулася минулого тижня на розширеному засіданні дорадчого комітету за участю керівників комунальних підприємств, управлінь та відділів міськвиконкому, депутатів міської ради, представників ЗМІ та громадських організацій. Головуючий на засіданні перший заступник міського голови Олександр Вінніков подякував розробникам МЕП з проекту USAID “Реформа міського теплозабезпечення в Україні”, зауваживши, що “місто має пройти цей необхідний та логічний шлях, хоча він складний і потребує значних зусиль”. Що це дійсно так, продемонтували напрацювання столичних фахівців проекту.
Консультант проекту USAID Руслан Тормосов, визнавши МЕП як політичний документ, котрий регулюватиме діяльність міської влади у комунальній сфері, зауважив, що вибір міста Хмельницького для впровадження проекту пояснюється наявністю в ньому “потужної політичної волі міської влади і великою зацікавленістю нею щодо ефективної економії споживання енергоресурсів”. Відповідними були і розроблені 57 проектів, які складають МЕП. Стосуються вони бюджетного сектора і комунальних підприємств теплопостачання. Очікувані результати їх впровадження у будівлях бюджетної сфери передбачають упродовж періоду дії МЕП економії теплової енергії, котра еквівалентна 46,4 мільйона гривень, а електроенергії — 18,5 мільйона повіряно з 2010 роком. У МКП “Хмельницьктеплоко-муненерго”реалізація розроблених проектів має дати економічний ефект на суму 23,7 мільйона гривень, а у КП “Південно-Західні тепломережі” — в розмірі 14,8 мільйона гривень. Загалом з урахуванням очікуваного подорожчання тарифів на енергоносії витрати міського бюджету на оплату енергоресурсів мають стабілізуватися на рівні 8% (нині вони трохи перевищують 7%). Практичний ефект впровадження проектів МЕП у зменшенні споживання теплової енергії становитиме 20% від рівня 2010 року. Розрахована вартість МЕП — 87667 тисяч гривень. Його старт у цьому році передбачає інвестиції в розмірі 9,8 мільйона з подальшим щорічним зростанням до 41,85 мільйона гривень у 2016 році.
Натомість міські фахівці паралельно працювали над інвестиційною програмою МЕП, запропонувавши свій варіант залучення та використання коштів у межах загальних розрахунків, який дещо відрізняється від проектів консультантів USAID. Крім того, КП “Хмельницькводоканал” розпочав співпрацю зі Світовим банком щодо модернізації свого обладнання. Триває також співпраця з фахівцями зі Швеції щодо практичного використання біогазу на міському сміттєзвалищі. Це має бути комплексний, багатофункціональний проект. Додатково з’явилися також проекти з термомодернізації двох бюджетних будівель за кошти Кіотського протоколу, зокрема поліклініки №1. Тобто наше місто активно працює в паралельному напрямку, використовуючи власні можливості. Для розробників МЕП з проекту USAID це, судячи з усього, стало дещо несподіваним, але, як запевнив Олександр Вінніков, така ініціатива лише допоможе ефективнішому впровадженню МЕП. Отже, надалі триватиме спільна робота з узгодження обох варіантів, реалізація яких упродовж чотирьох років, як передбачається, має компенсувати всі витрати за рахунок досягнутої економії енергоресурсів з подальшим ефектом.
Володимир РАЗУВАЄВ