“Розвиток екскурсійної справи на Поділлі: стан та перспективи” — тема “круглого столу”, який відбувся 22 березня у Хмельницькому інституті МАУП. Учасниками “круглого столу” стали викладачі вузу, представники туристичної галузі краю, місцевої влади та студентство.
“Розвиток екскурсійної справи на Поділлі: стан та перспективи” — тема “круглого столу”, який відбувся 22 березня у Хмельницькому інституті МАУП. Учасниками “круглого столу” стали викладачі вузу, представники туристичної галузі краю, місцевої влади та студентство.
Першим виступив директор Хмельницького інституту МАУП Леонід Білий, який наголосив на тому, що у нашій області практично не розкритий туристичний потенціал. Для того, щоб вирішити цю проблему, потрібно визначити нерозвинені ланки туристичної сфери. До них належать розробка нових туристичних маршрутів, налагодження зв’язків з банками, технічне оснащення для проведення екскурсій, забезпечення кадрами екскурсійної справи тощо. “Наше Поділля надзвичайно багате історичними місцинами, багато з яких досі занедбані та невідомі людям. Тож хочеться змінити ситуацію на краще. Допомогти можуть і студенти нашого вузу, тут готують кваліфікованих гідів”, — каже Леонід Григорович.
За минулий рік в області було нараховано до 17 тисяч екскурсантів, 90 відсотків з них — молодь, тому не випадково тематичний “круглий стіл” проведено за участю студентів — потенційних туристів та організаторів туристичних турів. Про це повідомив головний спеціаліст відділу організації роботи туристично-курортної галузі та охорони культурної спадщини управління культури, туризму і курортів облдержадміністрації Олег Крамар. Щоб залучити молодь до захоплюючої сфери туризму, проводяться фестивалі у Кам’янці-Подільському, Меджибожі, театралізовані екскурсії у Самчиках тощо.
Про молодь і туризм говорив і начальник управління у справах сім’ї молоді та спорту ОДА Олександр Данилюк. За його словами, потужні туристичні ресурси краю відкриваються, зокрема, завдяки розвитку сфер фізичної культури та спорту. Нині область готується до поїздки на олімпіаду у Лондон. Туризм краю пов’язаний і з волонтерською роботою. Молоді волонтери міста беруть участь у різноманітних місцевих та міжрегіональних фестивалях. Зокрема планується поїздка молоді до Криму.
Однією з найбільших туристичних принад Поділля є меджибізький заповідник. Він став однією з важливих тем для обговорення під час “круглого столу”. Про стан державного історико-культурного заповідника “Межибіж” звітував заступник директора з наукової роботи заповідника Анатолій Трембіцький. З “Межибожем” нині співпрацюють всі туристичні фірми краю, адже там найбагатший в Україні музей, присвячений Голодомору, старовинна архітектура, красоти природи… Вже 15-20 квітня відкриваються традиційні культурно-історичні фестивалі, що обіцяють бути захоплюючими та цікавими, адже присвячені цьогорічному 10-літньому ювілею заповідника, котрий як музей існує майже 40 років.
Йшлося під час “круглого столу” й про інші туристичні осередки області. Крім основних — Кам’янця-Подільського, Меджибожа, зацікавив учасників Старокостянтинів, про історичні аспекти розвитку якого розповіла екскурсовод ПП “Еврика СТ” Олена Тимофієва.
Не менш цікавою була усна мандрівка історичними пам’ятками Волочиська. Виявилося, що тут є чимало захоплюючих місцин, про які мало знають туристи. За словами методиста з питань туризму та пам’яткоохоронної діяльності Волочиського районного будинку культури “Гармонія” для їх облагороджування нині вже вишукуються спонсорські кошти.
Красу та історичну цінність Сатанова представила керівник художньої самодіяльності санаторію “Товтри” Валентина Кравчук.
Свої туристичні агентства, які завжди допоможуть бажаючим побачити наш край, представили директор туристичної агенції “Ніка-тур” Наталя Стрельбіцька та директор ПП “Туристичне агентство “Емерелд” Інна Малюк.
Зійшлися учасники “круглого столу” на тому, що для налагодження системи мандрівок областю люди мають чітко знати туристичний маршрут, для цього потрібно створити Інтернет-сайт з довідками про історичні місця області. Запорукою туристичного успіху стане забезпечення потенційних туристів повною інформацією про цікаві куточки Хмельниччини, розробка реклами, нових методів проведення екскурсій та залучення закордонних інвесторів для їх покращення.
Ірина САЛІЙ
Фото Дмитра СВІДЕРСЬКОГО