Днями у міському музеї-студії фотомистецтва відбулося відкриття виставки одного з провідних фотохудожників України та світу — миколаївчанина Володимипа Кисіля. Займається фотохудожньою справою він уже понад 20 років, за цей час отримав чимало нагород на різноманітних конкурсах. Наше ж місто відвідала його експозиція, присвячена радянському минулому, де кожне фото приваблює реалістичністю сюжету.
Днями у міському музеї-студії фотомистецтва відбулося відкриття виставки одного з провідних фотохудожників України та світу — миколаївчанина Володимипа Кисіля. Займається фотохудожньою справою він уже понад 20 років, за цей час отримав чимало нагород на різноманітних конкурсах. Наше ж місто відвідала його експозиція, присвячена радянському минулому, де кожне фото приваблює реалістичністю сюжету.
Більшість світлин автора — чорно-білі, що традиційно для тих часів, але разом з тим фото пасують до сьогодення, адже схожі на вишукані картини. Певно, це насамперед завдяки особливій техніці обробки світлин: відтінки кольорів спеціальною фарбою автор наносить вручну на кожну з них. Роботи автора приваблюють і вдалим, неординарним компонуванням предметів, грою світла і тіні. Так, наприклад, приваблює композиція, де на темному фоні яскраво виділений торшер і стільці, за принципом мінімалізму дивує фото лавки, яка одиноко чекає на людей серед засніженого поля. Взагалі, тема самотності, особистості один на один із собою особливо звучить у творчості автора. Серед них фото старенького чоловіка, який зустрічає свою старість у сутінках поля. А ще фото бабусі, яку автор називає ворожкою. Старенька — типова бабця з радянського минулого: у недбало зав’язаній хустині, засмальцованій одежині щось чаклує за великим столом посеред майже порожньої кімнати. Схожа бабуся й на сусідній світлині, побутову простоту композиції автор підкреслив, зосередивши фокус на довготелесій гусці, яка визирає з сумки у бабусі на плечі.
Хоч Володимир Кисіль вловив зірким оком об’єктива досить цікаві, сюжетні кадри, їх не можна сприймати без заглиблення в суть, поєднання кожної світлини у композиційну низку. Якщо взяти експонати в цілому, то можна побачити, що на них переважають лики дітей та літніх людей, у деяких роботах автор їх ототожнює, адже на схилі літ кожен стає схожим на дитину.
Центральною світлиною виставки є зображення дитини, яка, здіймаючи руки до сонця, біжить засніженим полем, залишаючи за собою сліди, як символ усіх пророблених нею справ за життя.
Творчість Володимира Кисіля досить змістовна, багатосимволічна, з кожної світлини можна зчитати чимало цікавих підтекстів.
“Це вже 17-та виставка у нашому музеї. На відміну від попередньої, де світлини були розміром більше метра, експозиція Володимира Кисіля вражає мінімальними розмірами фотографій, у яких криється витонченість смаку майстра та глибокий зміст”, — каже директор музею-студії фотомистецтва Костянтин Жданов.
З відкриттям виставки у нашому місті привітали її організаторів керуюча справами міськвиконкому Людмила Черевченко, голова обласної організації Національної спілки фотохудожників України Олександр Соленцов та гості нашого міста — фотохудожники з Одеси.
Наш кор.
Фото Дмитра СВІДЕРСЬКОГО