Соціум

Там, де влада йде назустріч людям

Нещодавно на форумі мерів з однойменною назвою, який прохо- див в одному з обласних центрів, прозвучали запитання: “Який знак треба поставити в кінці речення, якщо оцінювати нашу владу? Знак питання чи знак оклику? А може, три крапки?” Ці запитання ми поставили керуючій справами міськвиконкому Людмилі Черевченко.

 

 

Нещодавно на форумі мерів з однойменною назвою, який прохо- див в одному з обласних центрів, прозвучали запитання: “Який знак треба поставити в кінці речення, якщо оцінювати нашу владу? Знак питання чи знак оклику? А може, три крапки?” Ці запитання ми поставили керуючій справами міськвиконкому Людмилі Черевченко.

— У демократичних країнах Західної Європи і Північної Америки над публічністю і прозорістю влади (зокрема, над процедурами прийняття владних рішень і обслуговування громадян) “почали задумуватись” ще 15-20 років тому. Багато з цих країн пройшли свій шлях до поліпшення якості послуг, які надають органи влади громадянам. Основним результатом цього стала доступність влади і реалізація основного принципу: влада для громади, а не громада для влади. Орієнтація на громадянина для вирішення його потреб і очікувань стала пріоритетною в діяльності органів влади цих країн.

В Україні деякі органи влади розпочали вирішення проблеми покращення якості послуг ще три-п’ять років тому, формуючи імідж влади, приязної до громадян. Створення і функціонування центру адміністративних послуг “Прозорий офіс” у Вінницькій міській раді, Центру надання адміністративних послуг в Івано-Франківській міській раді, Муніципального центру послуг в міській раді м. Кривий Ріг вказують на початок позитивної тенденції в сприйнятті громадян як замовників послуг. Кожен з цих органів місцевого самоврядування по-своєму вирішує проблему поліпшення якості послуг громадянам, в кожного з них з’явився свій досвід.

— Власне, для чого потрібні центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) і що вони дадуть громадянам?
— Нині відсутність необхідних умов для надання якісних послуг людям є достатньо серйозною проблемою всіх органів влади в Україні. Причиною є те, що більшість з них не сприймають громадян як замовників послуг, а працюють згідно з адміністративно-бюрократичною системою, яка не орієнтована на громадянина і його потреби та очікування.

Більш ніж достатньо проблем, які треба вирішувати вже сьогодні. Та поки що всі завдання щодо поліпшення якості послуг громадянам шляхом створення ЦНАП місцеві органи влади вирішують самостійно, без належної підтримки держави. Закон “Про адміністративні послуги” в черговий раз виноситься на розгляд Верховної Ради України. Хочеться вірити, що його омине доля попередніх законопроектів, які так і не були прийняті.

Тому центри надання адміністративних послуг сьогодні є однією з найкращих організаційних форм надання послуг та взаємодії влади і громади.

Завдяки цим центрам за принципом “єдиного офісу” і “відкритого простору”, в межах одного приміщення різні органи влади та підрозділи органу місцевого самоврядування зможуть зручно та швидко обслуговувати мешканців. Надаватиметься максимум послуг в одному місці. Погодження та висновки надаватимуться без залучення особи (замовника послуг). Буде скорочено терміни надання послуг, збільшиться максимальна кількість прийомних годин. Будуть створені комфортні умови очікування та заповнення документів, покращиться доступ до інформації та отримання консультації з будь-яких питань.

— Отже, такий ЦНАП потрібен і в нашому місті?
— Власне, для усунення проблеми щодо надання якісних послуг виконавчими органами міської ради створена добра передумова. Керівництво міста вже прийняло рішення про створення ЦНАП та виділення на це необхідних коштів у бюджеті 2011 року для ремонту й обладнання відповідного приміщення. Вибране приміщення на вул. Соборній, 16, оптимальне за всіма зовнішніми та внутрішніми параметрами для майбутнього ЦНАП площею майже 600 кв. м. Ця будівля має два поверхи, на кожному з яких є “відкритий простір”, де будуть спілкуватися громадяни і посадовці. Всього передбачено 34 робочих місця для посадових осіб. Площа цих приміщень є достатньою, щоб передбачити зони очікування, інформування та обслуговування громадян. Територіальна доступність приміщення (центр міста), наявність зупинок громадського транспорту та місць для паркування власного автотранспорту сприятимуть тому, що хмельничанам зручно буде добиратись до нього. Вхід у будівлю буде пристосований до потреб осіб з обмеженими можливостями.

Створена робоча група з посадових осіб міської ради, яка на своїх засіданнях обговорювала питання перепланування приміщення, створення та облаштування робочих місць, інформаційно-комунікаційних технологій тощо. Представники робочої групи для вивчення досвіду побували у Вінниці та Івано-Франківську.

Наступним кроком для вирішен-ня цієї проблеми і завершення створення ЦНАП буде комплекс заходів, які визначені в проекті “Організація діяльності щодо створення Центру надання адміністративних послуг у м. Хмельницькому” за підтримки міжнародного фонду “Відродження”, який реалізовує Львівська громадська організація “Центр досліджень місцевого самоврядування”.

Результатом цих заходів є позитивні зміни в розумінні посадовими особами свого основного завдання — служіння громаді міста через надання якісних послуг.

Повна підтримка і сприяння керівництва міської ради допоможе реалізувати проект та дійсно поліпшити якість надання послуг. А з часом хмельничани самі зможуть дати правильну відповідь, чи йде влада назустріч їм і виправдовує їхні очікування і сподівання.

Наш кор.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *