Соціум

У місті очікується “бюрократична революція”

У процесі реформування і вдосконалення системи місцевого самоврядування України його органи мають перетворитися на публічні адміністрації: відкриті, доступні — такі, які працюють з людьми і для людей. У цьому напрямку поступово рухається і наша міська влада. Впродовж минулих років уже було зроблено чимало кроків на цьому шляху, які добре знайомі хмельничанам: виїзні прийоми громадян керівництвом міста, відкриття громадських приймалень у мікрорайонах, налагоджений зворотний зв’язок, широка інформація у ЗМІ та Інтернеті, інші різноманітні заходи. Наступним кроком має стати вдосконалення системи надання адміністративних послуг на сучасному рівні якості — як публічний менеджмент.

У процесі реформування і вдосконалення системи місцевого самоврядування України його органи мають перетворитися на публічні адміністрації: відкриті, доступні — такі, які працюють з людьми і для людей. У цьому напрямку поступово рухається і наша міська влада. Впродовж минулих років уже було зроблено чимало кроків на цьому шляху, які добре знайомі хмельничанам: виїзні прийоми громадян керівництвом міста, відкриття громадських приймалень у мікрорайонах, налагоджений зворотний зв’язок, широка інформація у ЗМІ та Інтернеті, інші різноманітні заходи. Наступним кроком має стати вдосконалення системи надання адміністративних послуг на сучасному рівні якості — як публічний менеджмент.

Нині, за словами керуючої справами міськвиконкому Людмили Черевченко, міська влада надає громадянам 138 адміністративних і 37 послуг іншого виду. Для їх отримання людям доводиться звертатися у 16 підрозділів виконкому, котрі розташовані у різних частинах міста. Більшість з них не має відповідно облаштованих приміщень для прийому відвідувачів, терміни надання послуг є часто довготривалими, сама їх процедура ускладнена. Все це нерідко викликає невдоволення громадян і не сприяє покращенню взаємовідносин влади і громади.

Міжнародними інституціями, зокрема фондом “Відродження”, запроваджений проект “Підвищення якості муніципальних послуг”, який уже реалізований у декількох регіонах України. Долучилась до нього і наша міська влада. За цим проектом у нас має бути створений Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП). Консультативну і практичну допомогу в його організації міській владі надає Центр досліджень місцевого самоврядування. Днями за участю його фахівців відбулася презентація проекту цього ЦНАП.

Нова структура за своєю концепцією передбачає реалізацію принципів “єдиного офісу” та “єдиного вікна” (тобто, максимум послуг в одному місці), максимальне скорочення термінів надання послуг, доступність інформації та комфортність умов для громадян. За прикладом країн Євросоюзу, ЦНАП — це велике приміщення без окремих кабінетів, де людині не треба добиватися зустрічі з посадовцем, від якого залежить виконання її прохання. Необхідні документи приймають, контролюють їхнє проходження відповідними інстанціями і видають результати послуги спеціально підготовлені працівники персоналу ЦНАП. Цим досягається ціла низка переваг: задоволення громадян, впорядкованість умов праці, раціональність процедури прийняття рішень, мінімізація умов для корупції та зловживань, покращення інвестиційного клімату міста. Будь-які дозвільні документи, ліцензії, свідоцтва, витяги з архіву, реєстрів та інші необхідні матеріали можна буде отримати в одному місці — крім послуг соціального характеру, які залишаються за структурою управління праці, соціального захисту населення та охорони здоров’я.

Людмила Черевченко перехід до такої системи роботи визначає як “революцію для посадовців”, котра має реформувати стару бюрократичну систему ще радянського періоду. Зрозуміло, що це досить складне завдання, отож допомогти опанувати адміністративні новації мають досвідчені консультанти Центру досліджень місцевого самоврядування. Свою роботу вони поділяють на два етапи. Перший — це вивчення громадської думки щодо надання адмінпослуг, визначення стану справ з цим у місті, підготовка програми з оптимізацією процесу адмінпослуг. Другий етап передбачає проведення інформаційно-освітніх заходів: семінарів, прес-конференцій, виступів у ЗМІ тощо.

Для міського ЦНАП уже виділена будівля колишнього “Родинного дому” — за рішенням сесії міської ради. Нині триває її перебудова. У міськвиконкомі сподіваються на участь в оснащенні нової установи обласної влади. Щодо її структури Людмила Черевченко запевнила учасників презентації проекту, що на загальну кількість працівників виконавчої влади вона не вплине, оскільки формуватиметься за рахунок штатів інших підрозділів. За службовим статутом директор ЦНАП прирівнюватиметься до посади керівника відділу чи управління міської ради.

Відкриття ЦНАП планується у травні-червні наступного року. В подальшому можливе створення філій ЦНАП у мікрорайонах міста. На думку головного консультанта проекту Володимира Бригілевича, Центр надання адміністративних послуг має стати візитною карткою міста Хмельницького, якою ці установи вже стали у Вінниці та Івано-Франківську.

Володимир Разуваєв

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *