Проблемам пасажирських перевезень та безпеки дорожнього руху присвятили своє робоче засідання минулого тижня депутати міської ради.
Проблемам пасажирських перевезень та безпеки дорожнього руху присвятили своє робоче засідання минулого тижня депутати міської ради.
Перша стосувалась нинішнього стану і перспектив розвитку комунального транспорту, насамперед, тролейбусів. Ще три роки тому сесія міської ради затвердила Програму розвитку міського електротранспорту на 2008-2015 роки. Отож про хід її виконання колегам доповідав начальник управління транспорту і зв’язку Петро Кузьмін. Представлена інформація засвідчила належне дотримання основних положень програмного документу. Так, у ХКП “Електротранс” здійснюється благоустрій підприємства, триває його оснащення технічними та інформаційними засобами, чималі обсяги ремонтних робіт у тролейбусах проводяться власними силами. Для збільшення парку машин до бюджетного комітету Верховної Ради подані документи щодо виділення коштів для придбання 10 нових тролейбусів. Підприємство нині дотримується практики щодо економії коштів, енергозбереження, підвищення ефективності структурних підрозділів. Акцент на проведення ремонтних робіт власними силами дає ефект до 100 тисяч гривень на один тролейбус. Електротранспортники планують долучитися і до найсучасніших технологій своєї галузі. Зокрема з оснащення парку машин системою навігації GPS, яка має вдосконалити регулювання графіків їхнього руху та оптимізувати штатний розклад підприємства.
Для повноцінної реалізації діючої Програми існують однак суттєві складнощі, котрі не залежать від підприємства. Насамперед, це проблема компенсації за безкоштовне перевезення пільговиків. За даними управління, серед пасажирів комунального транспорту до 60% саме цієї категорії. Натомість рівень відшкодування за їх перевезення з державного бюджету залишається низьким і не відповідає фактичним витратам. Відтак підприємство практично працює зі збитками. Інша проблема — три чверті тролейбусів перевищили термін експлуатації вже вдвічі й потребують заміни. Це стосується і більшої частини електромереж. Щодо зміни тарифів на проїзд питання поки що не є актуальним, адже запровадженими заходами нині вдається збирати коштів за проїзд значно більше, ніж минулого року. Так з початку цього року за проїзд у тролейбусах додаток становив 28%, в автобусах — 15,8%.
Новий директор підприємства, депутат міської ради Віктор Паламарчук, відзначаючи позитивні зрушення в його роботі, зазначив, що воно залишається у складному фінансовому стані. Є проблеми з виплатою заробітної плати, комунальний транспорт програє у конкуренції приватним перевізникам, які не мають проблем з пільговиками і податковим навантаженням.
Депутати, загалом схвально оцінюючи позитивні зміни у діяльності ХКП “Електротранс”, висловили чимало своїх зауважень і пропозицій. Чи не найбільше сумнівів викликала ідея запровадження навігаційної системи. На переконання Костянтина Чернилевського й Олександра Симчишина нині це є недоцільним через високу вартість самої системи та її обслуговування, враховуючи фінансовий стан підприємства. Натомість протилежної думки дотримується Зоя Пархомець, маючи досвід використання такої системи на комунальному підприємстві, яким вона керує. Світлана Мельник порадила суттєво поліпшити умови для відпочинку водіїв та кондукторів на кінцевих зупинках, зокрема на вулиці Довженка.
Обранці запропонували управлінню транспорту і зв’язку відпрацювати нову схему пасажирських перевезень, яка б надавала перевагу комунальному транспорту, і пообіцяли подбати про покращення фінансового стану підприємства при розробці міського бюджету на наступний рік.
Друге питання порядку денного депутатського дня стосувалось виконання іншого сесійного документа: Програми підвищення безпеки дорожнього руху на території міста на період 2008-2012 років. Інформував про нього начальник управління житлово-комунального господарства міської ради Олександр Шаповал.
Практичні заходи програмних положень, які були реалізовані за минулі роки, стосувались поліпшення стану безпеки дорожнього руху, зниження рівня аварійності, створення безпечних і комфортніших умов для учасників дорожнього руху, збереження життя й здоров’я громадян. Ці завдання були покладені на спеціально створений відділ з організації безпеки дорожнього руху в структурі управління ЖКГ. Проведення відповідної роботи цим відділом та іншими підрозділами управління, комунальними підприємствами у спів-праці з працівниками ДАІ дозволило досягти значного зниження аварійності на вулицях міста. Починаючи з 2008 року, тенденція зі зменшення кількості ДТП набула стабільності. Якщо у 2007 році в місті було скоєно 254 ДТП, внаслідок яких травмувалось 309 осіб, а 30 загинуло, то вже торік число аварій зменшилось до 19, кількість потерпілих — 124 осіб, з яких загинули 10. Нинішнього року ці цифри стали ще меншими: зафіксовано 45 ДТП, травмувалося 54 особи, загинула одна.
За словами Олександра Шаповала, для належного виконання всіх пунктів затвердженої Програми потрібно збільшити її фінансування для проведення робіт з облаштування, ремонту та утримання вуличної мережі, зовнішнього освітлення, благоустрою зелених насаджень, встановлення сучасних засобів регулювання дорожнього руху, інформаційно-просвітницьких заходів. Розлога і детальна інформація була схвально оцінена депутатами, але викликала й чимало додаткових пропозицій. З ними виступили Людмила Бесєда, Олександр Симчишин, Костянтин Чернилевський, Олександр Кудінов, Зоя Пархомець, Петро Кузьмін, Михайло Василишин, Віталій Діденко, Володимир Гончарук. Адресувалися вони як керівництву управління ЖКГ, так і міського підрозділу ДАІ.
В роботі засідання взяли участь заступники міського голови Григорій Давиденко та Ірина Ковальчук, а головував на ньому секретар міської ради Валерій Лесков.
Володимир Разуваєв
Фото з архіву редакції