Соціум

Петро Кузьмін: “Найголовніше — вдосконалити транспортну мережу і мінімізувати збитки комунального транспорту”

Вже вдруге Львівська політехніка розробляє для Хмельницького нову транспортну мережу. Місто розраховує, в першу чергу, отримати вдосконалене транспортне сполучення з усіма мікрорайонами. Наша розмова з начальником міського управління транспорту та зв’язку Петром КУЗЬМІНИМ.

Вже вдруге Львівська політехніка розробляє для Хмельницького нову транспортну мережу. Місто розраховує, в першу чергу, отримати вдосконалене транспортне сполучення з усіма мікрорайонами. Наша розмова з начальником міського управління транспорту та зв’язку Петром КУЗЬМІНИМ.

— Петре Петровичу, для чого потрібна нова транспортна мережа?
— Стара транспортна мережа відпрацювала п’ять років і потребує коригування, оскільки місто постійно змінюється: з’являється нова забудова, інтенсивнішим стає рух транспорту, відкриваються нові підприємства… Були звернення від хмельничан, від депутатів міськради, яким виборці давали накази щодо поліпшення транспортного сполучення. Є також гостра необхідність оптимізувати роботу комунального підприємства “Електротранс”, зменшивши затрати та підвищивши його рентабельність. Словом, потреба справді назріла.

— Стара і нова мережі матимуть суттєві відмінності?
— Я б сказав, будуть певні корективи і зміни. На прохання депутатів міської ради відкриємо маршрут №17 вулицями Івана Франка і Раскової. Плануємо продовжити автобусний маршрут №11 і залучити до роботи на ньому чотири автомобілі (зараз працює два), а також зменшити інтервал руху між ними. Буде відкрито новий маршрут №45, який з’єднає мікрорайон Гречани з оптовим ринком у Дубовому. А маршрут №22, що також буде змінено, з’єднає всі чотири ринки і, по суті, охопить усе місто. На ньому працюватимуть шість великих автобусів, які курсуватимуть з Озерної до Городовікова через Панаса Мирного, проспект Миру, далі на Старокостянтинівське шосе (залізоскоб’яний ринок), потім вулицями Зарічанською, Рибалка — на Кам’янецьку (центральний продовольчий ринок). Звідти на Львівське шосе й до “Катіона”, потім на Тернопільську, Кам’янецьку до Купріна (Дубівський ринок). Зважаючи на численні звернення мешканців міста, запровадимо маршрут №24а, який протягнеться від Книжковець вулицями Трудовою, Прибузькою до торговельних закладів “Оазис”, “Таврія”, “Епіцентр”. Потім рухатиметься Зарічанською, а на Рибалка автобус здійснить лівий поворот до “Хмельницьк-газу”, де буде кінцева зупинка, від якої він направиться в Ракове в зворотньому напрямку. Що стосується маршруту №46, то на ньому, як і раніше, працюватиме 10 одиниць транспорту. Чотири з них під номером №46а, що з’єднують Лезневе і Гречани, ходитимуть Зарічанською. Таким чином ми зможемо покращити транспортне сполучення студентів політехнічного коледжу на їх прохання. Ближні Гречани з ринками на Львівському шосе будуть з’єднані новим маршрутом, який протягнеться не через центр міста, а Західно-окружною і до “Катіону”, а потім — у зворотньому напрямку. Найбільш вірогідно, що на цей маршрут буде потрібен автомобіль, який швидко рухатиметься, оскільки матиме невелику кількість зупинок. Цей маршрут планується під номером 55.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

— Скільки автотранспорту забезпечуватиме пасажирські перевезення?
— Кількість транспортних одиниць плануємо зменшити, але це жодним чином не вплине на якість пасажироперевезень. На маршрутах працюватимуть пасажиромісткіші автомобілі. Нині, скажімо, повинні курсувати 416 автомобілів, а на лінію виходить 395. Новою мережею передбачено роботу 360 авто, тобто заплановано скорочення до 40 одиниць транспорту. Ставку робитимемо на автобуси середнього класу, в яких більше сидячих місць і в час пік дозволяється перевозити стоячих пасажирів.

— Можливо, щось нове буде запроваджено при проведенні конкурсу перевізників?
— Конкурс проводитимемо в лютому наступного року. В ньому візьмуть участь перевізники, у яких закінчилася дія попереднього договору. Вимога до об’єктів, що йтимуть на конкурс, — наявність своєї виробничої бази, резервних автомобілів та обов’язковий передрейсовий та післярейсовий огляд автомобіля та водія.

— Ходять чутки, що кожен підприємець цього разу отримає в додаток до рентабельних ще й соціальні маршрути. Чи правда це?
— Ця правда продиктована об’єктивними обставинами. Всім відомо, що основний тягар перевезення пільгових пасажирів та пенсіонерів несе ХКП “Електротранс”. Щороку сума збитків від автобусних перевезень складає для підприємства від трьох до п’яти мільйонів гривень. Станом на І півріччя цього року автобусні перевезення (10 маршрутів) обійшлися “Електротрансу” в 1,7 млн. грн. збитків. Тож, думаю, цілком справедливо буде соціальні маршрути пропорційно розділити між усіма об’єктами конкурсу, аби таким чином мінімізувати збитки комунального транспорту, який дотується з бюджету міста.

— Чи означає це, що “Електротранс” може залучити до перевезень містом більше своїх автобусів?
— У місті немає жодного підприємства, яке б змогло повністю забезпечити необхідну кількість транспорту на об’єкті конкурсу. Та й залучати за власні кошти автобуси немає сенсу. Якщо ж комунальне підприємство стане переможцем одного з об’єктів конкурсу, то зможе це зробити на договірних умовах, залучивши автобуси приватних перевізників. Трапляється, що перевізник має кілька автобусів. Раніше на об’єкт конкурсу виставлявся один графік певного маршруту. Але це суперечить законодавству, адже в Законі “Про автомобільний транспорт” зазначено, що об’єктом конкурсу має бути маршрут або сукупність маршрутів. Тож ми вперше плануємо виставити сукупність маршрутів. Крім того, хочемо щоб на маршрутах ходив однотипний транспорт.

— Питання з обладнанням зупинок вирішено остаточно?
— Необладнаними залишилися зупинки, що працюють на висадку пасажирів і на вимогу. Переважно, це ті, що на околицях. У центрі майже всі зупинки обладнані ще й торговими павільйонами.

— Які у Хмельницькому найпроблемніші маршрути?
— Найбільш клопітним залишається маршрут №33 Книжківці — Шаровечка, що проходить Пілотською, Львівським шосе. Він економічно нерентабельний. Через кожні три місяці тут змінюються перевізники. Фактично, маршрут обслуговується до 15.00-16.00, поки працює речовий ринок. Але мешканці Книжковець просять залишити цей маршрут. Є звернення також від голови комітету самоврядування цього мікрорайону. Зрештою, дослідження показали, що цей маршрут дійсно потрібний, хоч і збитковий. А тому ми вчинимо так: зменшимо з 11 до 9 одиниць транспорту, який тут курсуватиме, а маршрут йтиме в блоці з прибутковим. Були проблеми й на маршруті №39. Ми підсилили його двома автомашинами, з власниками яких уклали тимчасові угоди на три місяці. Ремонтуємо дорогу — і скарги від водіїв перестали надходити.

— Чи будуть зміни в тролейбусному сполученні?
— Дослідження показали, що та мережа, яка є нині, вдала й досконала. В години пік тролейбуси завантажені стовідсотково. В усі будні, крім понеділка, коли не працює ринок, на маршрути виходять 80 тролейбусів, а в перший день тижня — 76. У вихідні громадські перевезення здійснюють 65 машин. Щогодини в час пік тролейбуси забезпечують перевезення 12 тисяч пасажирів. вісім тисяч хмельничан доставляють приватні перевізники. Максимальний інтервал між транспортом в години пік складає п’ять хвилин, який ми плануємо зменшити. Ще до проведення досліджень Львівською політехнікою ми запровадили ряд змін у русі тролейбусів: закрили маршрути №№7 та 7а, що йшли лише до автовокзалу №2, і об’єднали їх з маршрутом №4, який закінчувався зупинкою Довженка в мікрорайоні Ракове. Тепер різниця між маршрутами №№7 і 7а в тому, що один іде Інститутською, а інший — Тернопільською. До вулиць Майборського і Довженка пустили нові маршрути і вони виявилися рентабельні. На маршруті №9 збільшили кількість тролейбусів з чотирьох до шести, які ходить Театральною, далі Кам’янецькою, Зарічанською. На інших маршрутах також передбачено пустити більшу кількість тролейбусів.

— Чи є резерви збільшення навантаження на електротранспорт?
— Аби збільшити обсяг тролейбусних перевезень, треба в найближчі три-чотири роки оновити мінімум 20 тролейбусів і зробити капремонт хоча б 15 тролейбусів. У районі заводу “Катіон “ передбачено реверсний рух тролейбусів: в зворотньому напрямку вони повертатимуться Тернопільською. Заплановано й ряд інших заходів, що дозволять організувати роботу підприємства раціональніше та ефективніше.

— Який подальший шлях впровадження нової мережі?
— Проведено ряд засідань робочої групи з підготовки нової транспортної мережі, відбулися виїзне засідання, засідання депутатської комісії з питань соціально-економічного розвитку транспорту, зв’язку, енергетики, підприємництва, пройшли громадські слухання, а також роздано більше тисячі анкет (повернуто понад 400), взято до уваги пропозиції депутатів, але на сьогодні розроблена мережа — не остаточний варіант. До речі, пропозиції продовжують надходити. Зокрема, є звернення ряду підприємств, які пропонують зробити маршрут в Ближні Гречани вулицею Курчатова до кінцевої зупинки. Тепер там ходить лише один автобус КП “Електротранс” №6 і є проблеми транспортного сполучення для людей, які в тому районі працюють. На новому маршруті треба збудувати дві зупинки з адресою: вул. Курчатова, 120.
Тож ми готові вислухати людей, їх зауваження та пропозиції, внести корективи в проект, аби задовольнити якомога більше хмельничан у їх забезпеченні громадським пасажирським транспортом.

— Дякую за розмову.

Вікторія СТАНДРІЙЧУК
Фото Дмитра СВІДЕРСЬКОГО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *